//

iPhone actieve houder voor auto?

iPhone actieve houder voor auto? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heeft er iemand enig idee of er een actieve houder is voor de iPhone 3GS voor in de auto, die achteraf eenvoudig is te vervangen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-07-12, 11:06
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard iPhone actieve houder voor auto?

Heeft er iemand enig idee of er een actieve houder is voor de iPhone 3GS voor in de auto, die achteraf eenvoudig is te vervangen door een houder voor iPhone 4/4S zonder het hele dashboard weer open te moeten breken?

Dus zonder gebruik te maken van de 12V sigaretten aansteker aansluiting, maar direct gevoed vanachter de radio en na het switchen naar een iPhone 4, de houder gemakkelijk te vervangen is?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-12, 11:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dan zul je een houder moeten nemen waar je bijv de dock kabel van Apple in kunt steken, of een met een USB ingang.

De kabel vanachter je dashboard moet los te koppelen zijn van de houder als je gemakkelijk wilt wisselen, toch?

Brodit heeft volgens mij actieve (betekent: met voeding) houders met een zgn. pass-trough poort. De 'gewone' actieve houder bungelt een usb kabel aan, op die pass-trough zit geloof ik een dock connector of USB ingang.
  #3  
Oud 16-07-12, 12:31
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

@ballegooier: Naar zoiets ben ik inderdaad op zoek, maar kan je zo'n kabel dan ook aansluiten achter de radio in plaats van in de sigarettenaansteker? Dat staat zo slordig en rommelig en ik wil die losse kabeltjes gewoon niet in mijn auto hebben liggen. Zoja, dan zou dit de perfecte oplossing zijn!
  #4  
Oud 16-07-12, 12:54
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ik wil je mijn sigarettenhouder-oplossing niet onthouden.

Ik heb in het verleden (2010) een TomTom-iphone-houder gekocht (€22,-) , bestemd voor 3GS. Deze is/was verkrijgbaar bij mediamarkt/Ivizi-store.
Bij deze houder zit/zat een rechthoekig rubbertje, die de houder passend maakt voor de 4/4S. (Is dus bij een 3GS niet nodig)

Deze houder was voorzien van de bekende voorruit-zuignap. Dat beviel me niet.
Ik had echter op zolder nog een oude TomTom liggen. Deze had een ventilatieroosterbevestiging. Deze bevestiging kon ik gewoon omzetten naar de TomTom-iPhonehouder voor m'n 3GS.

Toen ik daarna m'n iPhone 4 (en nu m'n 4S) kocht, hoefde ik alleen maar dat overgebleven rubbertje te monteren/plakken op een specifiek aangewezen plek.
Heb kabels gezocht, die precies op lengte zijn.
Ik gebruik hem dagelijks. Werkt top. Alleen bij gebruik airco, zet ik de airflow van dit roostertje uit.

Ik zou in mijn geval ook de kabels en aansluiting ook achter dashboard kunnen maken. Leuk idee.
  #5  
Oud 16-07-12, 13:57
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

Goed idee, maar dan zonder de sigarettenaansteker oplossing

Ben erg benieuwd of er een voedingskabel is die is aan te sluiten op de voeiding van de auto EN een apple stekker als uitgang heeft....dan ben ik er
  #6  
Oud 16-07-12, 14:22
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Als ie niet te verkrijgen is, dan knip je toch gewoon de sigarettenstekker van de laadkabel af, dan blijven hooguit 2 kabeltjes over. Kwestie van de juiste spanningskabel zoeken in dashboard en vastprikken met de bekende kabelschoentjes.
  #7  
Oud 16-07-12, 14:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Als ie niet te verkrijgen is, dan knip je toch gewoon de sigarettenstekker van de laadkabel af, dan blijven hooguit 2 kabeltjes over.
Een wie gaat dan die 12V (13.7V) spanning omzetten naar 5V
  #8  
Oud 16-07-12, 14:32
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

juist.....er moet uit mijn dashboard gewoon een voedingskabel komen (met hiertussen een omvormer o.i.d.) met een apple stekker eraan....die kan ik koppelen met deze Brodit houder en voila!

Holder with Pass-Through Connector*Padded.*Apple*iPhone 3GS*915246*|*Brodit

Maar kan dat????
  #9  
Oud 16-07-12, 14:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bvstrien Bekijk bericht
Maar kan dat????
Een goede spanningsregelaar van 2 A @12 V (13.7 V bij draaiende motor) naar 5 V is in vijf minuten gemaakt op een gaatjesprint met een 78S05 en drie condensatoren:


  #10  
Oud 16-07-12, 15:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Alleen bij gebruik airco, zet ik de airflow van dit roostertje uit.
hoe kom jij aan een TomTom iPhone houder voor maar 22,-!?
Grappig: ik zet de airflow / het roostertje juist open wanneer ik de airco aan heb, anders altijd dicht. De iPhone wordt tijdens laden en gps gebruik en in de zon hangen, flink heet. Daar kan dan beter geen kachel bij. Een koude luchtstroom is dan juist ideaal!
  #11  
Oud 16-07-12, 16:59
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
hoe kom jij aan een TomTom iPhone houder voor maar 22,-!?
Grappig: ik zet de airflow / het roostertje juist open wanneer ik de airco aan heb, anders altijd dicht. De iPhone wordt tijdens laden en gps gebruik en in de zon hangen, flink heet. Daar kan dan beter geen kachel bij. Een koude luchtstroom is dan juist ideaal!
De (originele) TomTom iphonehouder WAS TOEN te koop bij Ivizi of Mediamarkt zoals eerder gezegd. Ook via TomTom WAS die in de 3GS-tijd te koop. Heb nog een fotootje gevonden op PDA-Shop. Zoals je ziet, daar niet meer leverbaar
Misschien via HIER?

Vwb airco: Ik had het over de airco, niet de normale airflow. M'n (ongeregelde) airco is kennelijk te koud. Dan wordt 't beeldscherm erg traag. Als m'n airco uit is, is niets aan de hand. Gelukkig heeft m'n auto genoeg ventilatieopeningen, zodat het sluiten van die ene geen (merkbare) invloed heeft op de temp in de auto.
Bij gebruik in m'n auto is temp van mn 4S geen issue.

Vwb de spanning van 5V: Wel aan gedacht, niet vermeld. Werd even afgeleid op m'n werk Wellicht is er een voedingskabeltje in het dashboard waar 5V op staat. (spanningsmetertje)
Zo neen, dan is deze oplossing mss wel minder risicovol: Een kleine externe sigarettenaansteker in/achter je dashboard. (Als ik google, dan zijn er kennelijk meerdere mensen die deze oplossing gebruiken.)
  #12  
Oud 16-07-12, 17:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Vwb de spanning van 5V: Wel aan gedacht, niet vermeld. Werd even afgeleid op m'n werk
Ja, ik dacht al: die man weet het wel maar is zo druk bezig dat hij zo'n "futiliteit" vergeet te vermelden. Daarom heb ik het maar vermeld
  #13  
Oud 16-07-12, 18:02
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

Ja, da's natuurlijk een goede optie! Een extra sigarettenaansteker wegwerken achter je dashboard en je bent er! Briljant! en ook die 5V optie is wellicht de moeite waard, indien er is, kan je daar dan gewoon een iPhone laadkabel op solderen (oid)?
  #14  
Oud 16-07-12, 18:07
ikkeg's schermafbeelding
ikkeg ikkeg is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: aan de Maas in België
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bvstrien Bekijk bericht
Ja, da's natuurlijk een goede optie! Een extra sigarettenaansteker wegwerken achter je dashboard en je bent er! Briljant! en ook die 5V optie is wellicht de moeite waard, indien er is, kan je daar dan gewoon een iPhone laadkabel op solderen (oid)?
Gebruik deze : Carcomm Car Holder Apple iPhone 4 / 4S - PDAshop.be
  #15  
Oud 26-07-12, 13:30
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

Ik ben er denk ik uit. Ik heb een auto met een USB audio ingang, waarmee de iPhone ook opgeladen wordt zo heb ik inmiddels kunnen testen. Daarom de volgende configuratie:

Brodit Proclip 854338 (ProClip 854338 | Brodit).

Hierop monteer ik dan een Brodit 91524 iPhone Lader met een soort doorgang connector (Holder with Pass-Through Connector Padded. 915246 | Brodit).

Hierop kan je dan een normale iPhone laadkabel aansluiten, die aan de ene kant in de USB komt te zitten en aan de andere kant in de connector. Als ik de telefoon dan in de lader zet, laadt hij meteen op en heb ik tevens direct toegang tot de mediabestanden vanuit de radio van de auto.

Nu heb ik alleen nog een dringende vraag, en wellicht heeft iemand dat al eens geprobeerd. Het zou zo maar kunnen dat ik over niet al te lange tijd over stap op een iPhone 4. In dat geval heb ik niks meer aan de Brodit 91524 en moet ik de Brodit 516164 (Holder with Pass-Through Connector Padded. 516164 | Brodit) hebben die geschikt is voor de iPhone 4. Het zou ook kunnen dat mijn vrouw overstapt naar een iPhone 4 en ik bij de 3GS blijf.

Mijn vraag is dan ook, zou de 3GS ook in de Brodit 516164 passen. Op de website van de fabrikant staat natuurlijk van niet, maar wie heeft dit weleens geprobeert/getest??? Ik wil namelijk dan we gezamenlijk gebruik kunnen maken van de houder/lader....wel zo handig....
  #16  
Oud 26-07-12, 17:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Helaas zul je dat idd moeten horen van iemand die het kan proberen. Immers zijn de Brodit houders specifiek voor de iPhone gemaakt. Wel grappig; om dezelfde reden wacht mijn vrouw met een iPhone totdat ze de 4 kan betalen, zodat zij tzt ook kan navigeren in dezelfde houder. Andere/uiterste oplossing is toch een universele houder kopen, vrees ik....
  #17  
Oud 26-07-12, 17:20
bvstrien bvstrien is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Helaas zul je dat idd moeten horen van iemand die het kan proberen. Immers zijn de Brodit houders specifiek voor de iPhone gemaakt. Wel grappig; om dezelfde reden wacht mijn vrouw met een iPhone totdat ze de 4 kan betalen, zodat zij tzt ook kan navigeren in dezelfde houder. Andere/uiterste oplossing is toch een universele houder kopen, vrees ik....
Ja idd, Ik hoef op zich nog geen 4, als is die 3GS wel erg traag aan het worden. Het zou dus handig zijn als we allebei dezelfde houder kunnen gebruiken in de auto....oftwel dezelfde telefoon hebben. Als we nu allebei de 3GS zouden houden was het makkelijk ....of allebei een 4.....tja....mijn abo loopt af in maart van 2013, dus misschien zijn de 4's dan wat betaalbaarder en is het probleem verholpen.....en anders gaat het toch de houder van de 3GS worden...ik rij namelijk voor 75% in de auto

tenzij.....de 3GS toch stiekum (als is het misschien niet perfect) in de brodit houder van de 4 past....maar dat kan ik idd helaas niet testen
  #18  
Oud 27-07-12, 16:52
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik leg in andermans auto mijn iPhone vaak voor de teller unit, direct achter het stuur. GPS werkt perfect, opladen werkt dan helaas niet. En een flinke bocht en hij ligt onder je stoel
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke iPhone 4 houder voor de auto pascalbrouwers iPhone accessoires en onderdelen 5 26-11-10 19:52
Hardware: Beste een passieve of actieve houder? En op luchtrooster wel voldoende gps ontvangst? vasco iPhone Navigatie 20 08-09-10 19:09
Probleem met Brodit actieve houder en Alpine KCE-433iv iPod kabel Rinusch iPhone accessoires en onderdelen 0 09-05-10 18:36
Houder voor in de auto iphone/itouche midon iPhone accessoires en onderdelen 3 20-05-08 21:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:59.