//

iPhone 5 kraakt in carkit Skoda en VW

iPhone 5 kraakt in carkit Skoda en VW discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zojuist tot de conclusie gekomen dat mijn iPhone5 i.c.m. de bluetooth carkit van Skoda (VW) niet goed werkt. De gesprekken kraken en zijn hierdoor soms ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-01-13, 12:53
Fransko Fransko is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard iPhone 5 kraakt in carkit Skoda en VW

Zojuist tot de conclusie gekomen dat mijn iPhone5 i.c.m. de bluetooth carkit van Skoda (VW) niet goed werkt. De gesprekken kraken en zijn hierdoor soms niet te doen. Skoda dealer geweest, zijn iPhone 4S aangemeld en geeft geen probleem. Mijn 5 aangemeld bij nieuwe auto en geeft hetzelfde probleem als in mijn auto.

Gisteravond ook nog met 2 andere iPhone 5's geprobeerd en ja, dezelfde storing. Het lijkt wel of het geluid van de telefoon te hard binnenkomt via de Bluetooth.

Conclusie: Het ligt helaas aan de telefoon. Heeft iemand ook dit probleem?

Laatst gewijzigd door Fransko; 06-01-13 om 10:08. Reden: Andere dingen geprobeerd om zo de storing te filteren
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-01-13, 14:00
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

ja jóh , tis wat met die iphone 5

zeker geen KPN als provider?
  #3  
Oud 05-01-13, 14:08
Fransko Fransko is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Heeft met KPN niets te maken, het is de combi tussen carkit en iPhone 5

Laatst gewijzigd door Fransko; 05-01-13 om 15:36.
  #4  
Oud 05-01-13, 14:14
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fransko Bekijk bericht
Heeft met KPN niets te maken, jet is de combi tussen carkit en iPhone 5
prima !

suc6
  #5  
Oud 25-01-13, 17:37
gerald39 gerald39 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard carkit mazda cx 5

Ik heb hetzelfde met de carkit van de mazda cx5. Kan nooit opnemen via het stuur. Afmelden en opnieuw aanmelden heeft geen zin. Echt waardeloos. Moet dus altijd terug naar de telefoon en daar 1 keer schakelen tussen audiobronnen (naar telefoon en terug naar mazda) en heb dan pas via bluetooth verbinding met de carkit.
Iemand een oplossing???
Bij mazda wachten ze op een update van de carkit, maar ik heb niet het idee dat iemand zich daar druk maakt....
  #6  
Oud 23-02-13, 10:02
Hans Lemmer Hans Lemmer is offline
• iOS 6.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Lemmer
Berichten: 5
Standaard

Beste Fransko,

We zijn nu ruim 1,5 maand verder en ik ben erg benieuwd of je geluidsprobleem al is opgelost.

Kan bevestigen dat ik dezelfde problemen heb met mijn iphone 5 ( inmiddels IOS 6.1.2)
zonder jaibreak ( om de critici maar weer voor te zijn) en netjes gekocht in de apple store Amsterdam.

In mijn VW Tiguan een RNS 510 (heet Columbus bij Skoda) met een VW Premium Blue Tooth module (HT ?) onder de stoel geeft zelfde problemen, veel te hard, overgemoduleerd, geluid. Dat begint al als je de voicemail belt, krakende stem, gepiep, echt niet om aan te horen. Veel gesprekken (inkomend, uitgaand) zijn slecht te verstaan. Vreemd is dat de mensen mij meestal wel goed verstaan. Heb dit overigens zowel met T-mobile als met Vodafone geprobeerd. En dan nu het meest bizarre, dezelfde iphone aanmelden in oudere Tiguan met Vorige model BT module gaat naadloos en prima geluid.
Denk dat je gelijk hebt en dat het geluid gewoon te hard binnenkomt via Bluetooth en sommige carkits dat niet kunnen handelen. Wat me ook opvalt is dat ik bij mijn eerste generatie Iphone ( die wel goed werkt in mijn auto) het volume van bluetooth kan regelen tijdens gesprekken in de auto. Dus tijdens een gesprek of oproep aan de zijkant van je toestel volume knopjes gebruiken en je ziet dan in scherm van iphone dat bluetooth volume wijzigt. En dat gaat dus niet met de nieuwe Iphone. Dan gebeurt er niks als je aan de volumeknopjes zit, alleen als je via het toestl zelf belt. Dus Apple, zet igg die mogelijkheid er weer op, mogelijk helpt dat ons. Zie trouwens op Internet dat mensn hier al sinds ios 5.0 om vragen, mij een raadsel waarom dat dan nog niet is hersteld. Iets met veiligheid tijdens het rijden.....

Ook op andere Forums lees ik meerdere reacties van mensen met problemen met bellen in Audi, Volkswagen of Skoda sinds de nieuwe IOS.

Laatst gewijzigd door Hans Lemmer; 24-02-13 om 09:47.
  #7  
Oud 13-03-13, 09:34
Efzet Efzet is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik ervaar dezelfde problemen. Het bluetooth spraaksignaal is kennelijk te sterk voor de carkit van de auto. Op verschillende carkits en losse BT ontvangers op de audio-in getest en overal hetzelfde. Ik heb ook nog niet kunnen ontdekken of je dit BT signaal kan terugdraaien. Vreemd is overigens wel dat gesproken teksten van bijv. navigatie (WAZE e.a.) zonder enige vervorming worden weergegeven. Het is bij mij dus alleen maar het geluid bij het telefoneren.
  #8  
Oud 15-03-13, 19:23
Egvi Egvi is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 13
Standaard

Ik ben een week in het bezit van een iphone 5 en in mijn auto een Volkswagen Touran met een VW UHV carkit is het geluid niet om aan te horen. Tot een week geleden gewerkt met een Nokia e7 en geen, geen last gehad. Wie helpt????
  #9  
Oud 17-03-13, 00:02
Wimus's schermafbeelding
Wimus Wimus is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Vlijtingen - Riemst (Belgie)
Berichten: 149
Standaard

ligt volgens mij dan toch aan de BT carkit van VW/Skoda.
Mijn vrouw en ik hebben beide een iPhone 5 en geen problemen met een Parrot BT carkit op een Swing radio in de Skoda Yeti.
  #10  
Oud 15-04-13, 20:53
rolandmels rolandmels is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 1
Standaard

vandaag bij de dealer geweest en een update laten doen voor de iphone 5 ( voor de vw radio rns310 ), mijn problemen zijn over.
  #11  
Oud 15-04-13, 21:19
Fransko Fransko is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rolandmels Bekijk bericht
vandaag bij de dealer geweest en een update laten doen voor de iphone 5 ( voor de vw radio rns310 ), mijn problemen zijn over.
Dat zijn goede berichten, de rns310 is dezelfde als de amundsen in mijn Skoda. Ik heb zojuist de dealer dit bericht gemaild. Hopen dat ze bij Skoda ook die update hebben! Kan ik eindelijk weer over mijn eigen telefoon beschikken... Nu heb ik de 4s van mijn dametje en zij heeft mijn 5
  #12  
Oud 16-04-13, 14:27
Trust^ Trust^ is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 53
Standaard

Heb met mijn kenwood BT-92SD geen enkel probleem. Zou mischien
Mogelijk om een andere externe bleutooth ontvanger aan te sluiten. Parrot technologie werkt prima. Kan wel bij melden dat iphone 5 bagger telefoon is. (Zelf in bezit)
  #13  
Oud 19-04-13, 08:45
marcx marcx is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 1
Standaard

Volvo S60 (2012): zelfde probleem. Prima geluid met mijn oude Nokiaatje, maar mijn iPhone5 klinkt blikkerig en net alsof deze niet meer over de speakers van de auto binnen komt, maar zo'n ouderwets extern geluidsboxje. Niet echt een verbetering, helaas. Zal eens bij Volvo informeren of er nieuwe software is voor de carkit.
  #14  
Oud 20-06-13, 15:40
Krakkrak Krakkrak is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 1
Standaard Vw blijft kraken

Hallo

Blijf met dit krakende probleem zitten. Volgens garage heeft mijn auto de laatste software en blijft het bij verbaasd kijken en heeft men verder ook geen idee. Roland heb jij ergens een omschrijving wat er precies gebeurd is?

Het gaat om een VW passat 2012 RN310, Iphone 5

Alvast dank!
  #15  
Oud 13-07-13, 19:47
Fransko Fransko is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Probleem bestaat nog steeds, heb nu maar een duo-simkaart gehaald. Bel in de auto met een oude Nokia en uit de auto met m'n iPhone 5... Beetje erg omslachtig maar het is niet anders
  #16  
Oud 14-07-13, 09:26
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Even een melding, dat bij mij in de passat CC met RNS510 (waardeloos navigatieding ding overigens), de BT met de I5(en de I4S en de Galaxy S4) perfekt werkt, geen oversturing, geen gekraak, alle bedieiningen via stuur perfekt.
Jullie weten toch dat je eens verbonden met de carkit van VW het geluid op de iphone ook instelbaar is? Bleutooth volume is volgens mij zelfs onafhankelijk van het main volume op de I5. Even een verbinding tot stand brengen, en tijdens de verbinding het volume wijzigen op de Iphone.
  #17  
Oud 11-01-14, 23:42
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rolandmels Bekijk bericht
vandaag bij de dealer geweest en een update laten doen voor de iphone 5 ( voor de vw radio rns310 ), mijn problemen zijn over.
Ik heb exact hetzelfde probleem zoals hier meerder malen in dit topic beschreven. Bluetooth iPhone 5s kraakt enorm over de VW RNS 310/315. Het is inderdaad of het geluid te hard staat. Nu kun je in het menu van de RNS bij 'PHONE' en dan 'SETUP' het volume instellen. Echter is de zachtste stand (11 van 25) nog steeds veel te hard. ik vraag me af of de zogenaamde update dit tot onder 11 weet te brengen.

Aan rolandmels; heb je misschien wat meer informatie over deze update? Hoe is het exact in z'n werk gegaan?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone CARKIT - Nokia Display Carkit CK-15W levindenboer iPhone accessoires en onderdelen 3 07-01-14 20:42
Columbus Skoda Bluetooth skoda1234 iPhone algemeen 8 08-01-13 13:01
Homebutton iPhone 5 kraakt Mhuberts iPhone algemeen 7 02-10-12 14:34
Bluetooth carkit kraakt enorm Roccade iPhone accessoires en onderdelen 1 09-10-10 21:02
Iphone 4 scherm kraakt + geen internet? ijzbeer iPhone algemeen 2 02-09-10 22:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.