//

iPhone 5 zelf reparatie set?

iPhone 5 zelf reparatie set? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen Apple Fans! Ongeveer twee weken geleden zag ik ergens een link staan op iculture met een webshop die 'zelf reparatie sets' verkocht voor de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-01-13, 10:42
AppleD4de AppleD4de is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 1
Standaard iPhone 5 zelf reparatie set?

Goedemorgen Apple Fans!

Ongeveer twee weken geleden zag ik ergens een link staan op iculture met een webshop die 'zelf reparatie sets' verkocht voor de iPhone 5.

Dus een setje met gereedschap en een scherm/lcd kosste je bijv. 140 euro. Als je dit bij een ander bedrijf/webshop laat doen ben je 250+ kwijt.

Weet iemand welke site dit is? Ohja,

edit: en waar je een goedkoop maar goed reparatie set kan bestellen

BTW: Mijn iPhone is niet stuk, maar mocht ik het een keer nodig hebben hehe

Laatst gewijzigd door AppleD4de; 21-01-13 om 10:59.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-01-13, 14:45
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AppleD4de Bekijk bericht
Goedemorgen Apple Fans!

Ongeveer twee weken geleden zag ik ergens een link staan op iculture met een webshop die 'zelf reparatie sets' verkocht voor de iPhone 5.

Dus een setje met gereedschap en een scherm/lcd kosste je bijv. 140 euro. Als je dit bij een ander bedrijf/webshop laat doen ben je 250+ kwijt.

Weet iemand welke site dit is? Ohja,

edit: en waar je een goedkoop maar goed reparatie set kan bestellen

BTW: Mijn iPhone is niet stuk, maar mocht ik het een keer nodig hebben hehe

Onmogenlijk, voor dat geld koop je geen iPhone 5 scherm of je wordt weer opgelicht dat je alleen het glas krijgt zonder lcd waar je dus niks aan hebt
  #3  
Oud 04-02-13, 15:18
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

//Topic verplaatst naar juiste subforum.
  #4  
Oud 13-02-13, 01:12
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Iphoneonderdelen is zo'n zaak die het verkoopt. Het verschil in prijs zit 'm er vooral in omdat de zaak waar je het laat doen er best even werk aan heeft (klein uurtje moet je snel tellen) en natuurlijk ook nog winst wil/moet maken. Tel daarbij nog dat ze garantie moeten geven op de reparatie (en zich daar financieel voor indekken door bij iedere reparatie een extra bedrag in te bouwen).

Niet zo raar dus dat een winkel al snel minstens €75,- duurder uit zijn dan als je het zelf doet

Overigens is een display-unit bij iPhone onderdelen €245,-, denk niet dat anderen veel goedkoper zullen zijn. Als dat wel het geval is dan krijg je of geen originele onderdelen of zoals Suzuki2002 al opmerkt bv alleen het glas waar je niets aanhebt.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #5  
Oud 27-02-13, 09:06
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht
Iphoneonderdelen is zo'n zaak die het verkoopt. Het verschil in prijs zit 'm er vooral in omdat de zaak waar je het laat doen er best even werk aan heeft (klein uurtje moet je snel tellen) en natuurlijk ook nog winst wil/moet maken. Tel daarbij nog dat ze garantie moeten geven op de reparatie (en zich daar financieel voor indekken door bij iedere reparatie een extra bedrag in te bouwen).

Niet zo raar dus dat een winkel al snel minstens €75,- duurder uit zijn dan als je het zelf doet

Overigens is een display-unit bij iPhone onderdelen €245,-, denk niet dat anderen veel goedkoper zullen zijn. Als dat wel het geval is dan krijg je of geen originele onderdelen of zoals Suzuki2002 al opmerkt bv alleen het glas waar je niets aanhebt.

Kleine correctie. Een compleet lcd vervangen van een iPhone 5 is 5 minuten werk.
Deze is veel makkelijker te vervangen dan een iPhone 4 of 4s
  #6  
Oud 04-03-13, 22:49
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

iFixit lijkt mij wel een betrouwbare site + er staan goed uitgelegde tutorials
__________________
Advies wordt op je eigen verantwoordelijkheid uitgevoerd!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone tip: gratis handsfree set MuchoMundo Chat en geruchten 2 14-08-09 20:20
iPhone 2G/3G disassemble set Destiny Chat en geruchten 10 22-02-09 23:23
Muziek: iPhone in iPod boxen set ? Maurie Muziek, foto & video 10 17-11-07 14:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.