//

iPhone aux kabel/converter voor harder geluid

iPhone aux kabel/converter voor harder geluid discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik mijn iphone via een normale aux kabel aansluit op mijn autoradio, merk ik dat het geluid veel zachter dan als ik een ander ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-03-13, 14:22
ND90 ND90 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Herkenbosch
Berichten: 13
Standaard iPhone aux kabel/converter voor harder geluid

Als ik mijn iphone via een normale aux kabel aansluit op mijn autoradio, merk ik dat het geluid veel zachter dan als ik een ander apparaat aansluit (of een cd afspeel o.i.d.).

Na wat research ben ik erachter gekomen dat hier speciale kabels/converters voor zijn. Helaas vind ik alleen maar Amerikaanse site's waar ze deze verkochten. Dus mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee, en weet een fatsoenlijke kabel/converter (die ze leveren in NL)?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-03-13, 14:28
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, want ik vind het ook een drama. Wel heb ik het geluid via itunes iets kunnen verhogen, maar dat scheelt niet veel...
  #3  
Oud 29-03-13, 14:47
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wat bedoel je met een 'normale aux kabel'? Een Dock naar USB of 3,5mm jack naar tulp/3,5mm jack?

Mijn autoradio 'leest' de muziek uit de iPhone uit via een USB / Dock connector kabel. Het volume is dan van vergelijkbaar niveau als met andere bronnen. Gebruik ik de koptelefoon uitgang icm 3,5mm jack naar 3,5mm jack kabel dan is het geluid qua kwaliteit slechter. Weet niet precies hoe het zit met volume...

Overigens kun je mbv jailbreak tweak ook de EU volume restrictie verwijderen geloof ik. Maar daar weet ik het fijne niet van af....
  #4  
Oud 29-03-13, 14:55
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Volgens mij is dit wat we nodig hebben iPhone aux kabel 3,5 mm Male Audio kabel naar Apple 30 pin connector iPhone iPod iPad maar dan voor de iphone 5.

Ik heb begrepen dat het zachte geluid ligt aan de aux van de iphone. En met bovenstaande kabel zou het geluid wel beter en harder zijn. Ik heb dit ooit eens ergens gelezen, maar kan het nu natuurlijk niet meer terug vinden
  #5  
Oud 29-03-13, 14:57
ND90 ND90 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Herkenbosch
Berichten: 13
Standaard

Ik gebruik nu een 3,5mm jack plug naar 3,5mm jack plug. En inderdaad als je via usb/dock connect is er niks aan de hand. Het gaat echt om het aansluiten van een 3,5mm jack plug, dan is het geluid duidelijk zachter.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 maart 2013 om 14:00 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis78 Bekijk bericht
Volgens mij is dit wat we nodig hebben iPhone aux kabel 3,5 mm Male Audio kabel naar Apple 30 pin connector iPhone iPod iPad maar dan voor de iphone 5.

Ik heb begrepen dat het zachte geluid ligt aan de aux van de iphone. En met bovenstaande kabel zou het geluid wel beter en harder zijn. Ik heb dit ooit eens ergens gelezen, maar kan het nu natuurlijk niet meer terug vinden
Thanks, die had ik nog niet gezien! Mooi dat ik een iPhone 4 heb.
  #6  
Oud 29-03-13, 15:09
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

^ maar als je de mogelijkheid hebt, waarom sluit je je iPhone dan niet via USB - Dock aan? Dan heb je dat probleem toch niet? In mijn geval wordt de iPhone dan meteen opgeladen

Ik heb zon soort kabel, weliswaar mét ook nog een USB kabel eraan (Y kabel dus), hier liggen.

De kwaliteit van het geluid is super beroerd.
  #7  
Oud 29-03-13, 15:35
Francis78's schermafbeelding
Francis78 Francis78 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 178
Standaard

Deze lijkt me ook handig, maar geen idee hoe het met de volume zit

BlueTrip AUX: Muziek luisteren & Handsfree bellen - AutoVoordelig.nl Webshop | De handigste en leukste auto accessoires voor uw nieuwe auto

en nog een goedkopere van belkin, te gebruiken in combinatie met siri...ook leuk

http://www.bol.com/nl/p/belkin-carau...5000011590621/

Laatst gewijzigd door Francis78; 29-03-13 om 15:48.
  #8  
Oud 29-03-13, 21:59
uitsmijter uitsmijter is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: In een huis
Berichten: 242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Wat bedoel je met een 'normale aux kabel'? Een Dock naar USB of 3,5mm jack naar tulp/3,5mm jack?

Mijn autoradio 'leest' de muziek uit de iPhone uit via een USB / Dock connector kabel. Het volume is dan van vergelijkbaar niveau als met andere bronnen. Gebruik ik de koptelefoon uitgang icm 3,5mm jack naar 3,5mm jack kabel dan is het geluid qua kwaliteit slechter. Weet niet precies hoe het zit met volume...

Overigens kun je mbv jailbreak tweak ook de EU volume restrictie verwijderen geloof ik. Maar daar weet ik het fijne niet van af....

Kan ook zonder jailbreak..:Instellingen/Muziek/Volumebegrenzing/EU-volumebegrenzing uit zetten
  #9  
Oud 30-03-13, 10:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uitsmijter Bekijk bericht
Kan ook zonder jailbreak..:Instellingen/Muziek/Volumebegrenzing/EU-volumebegrenzing uit zetten
Nee, ik bedoelde dit:
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...eren-ios5.html
Reageren

Labels
aux converter



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geluid iphone gaat automatisch harder bzone iPhone algemeen 4 14-08-12 12:10
iPod touch: Geluid harder ipodszijngeweldig Jailbreak 10 05-01-12 20:22
krijg mijn geluid niet harder martinjoossen iPhone algemeen 0 04-07-10 20:52
Audio AUX kabel voor de tomtom carkit Konfu Archief 3 18-11-09 17:53
Jack converter kabel RoW^ iPhone accessoires en onderdelen 5 12-10-09 14:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.