//

Lightning connector verlengen op dockingstation?

Lightning connector verlengen op dockingstation? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen weekend heb ik een Philips DC295/12 wekkerradio met docking gekocht. http://www.philips.nl/c/audioproduct...295_12/prd/nl/ Prima ding alleen loop ik tegen 1 probleem aan. Ik heb een origineel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-01-14, 13:40
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard Lightning connector verlengen op dockingstation?

Afgelopen weekend heb ik een Philips DC295/12 wekkerradio met docking gekocht. http://www.philips.nl/c/audioproduct...295_12/prd/nl/
Prima ding alleen loop ik tegen 1 probleem aan. Ik heb een origineel lederen hoesje van Apple om mijn 5s zitten iPhone 5s Case - zwart - Apple Store (Nederland) maar deze is aan de onderkant iets te dik om nog contact te maken met de Lightning connector van het dockingstation.

Ik heb diverse opties,
- iedere avond het hoesje van de telefoon afhalen voor plaatsing in het dock. (knapt het hoesje op termijn niet van op daar deze nogal strak om het toestel zit)
- aan de onderzijde van het hoesje een sleuf snijden zodat het toestel met hoes verbinding maakt. (gaat mij ook aan het hart om zo'n mooi/duur hoesje te vernachelen)
- zoeken naar een Lightning verlengsnoer. En dan niet met USB aan een uiteinde maar male-female Lightning. Ik kan dan mijn iPhone koppelen aan mijn wekkerradio zonder dat het toestel vlak naast mijn hoofd ligt. (ben ik vanwege evt. gezondheidsrisico's niet zo'n fan van)
- als laatste idem als bovenstaande maar dan gewoon een kort stompje male-female.

Ik vrees zomaar dat de laatste 2 opties niet bestaan. Heb al flink ge-Googeld maar niets kunnen vinden. Mogelijk dat jullie wat weten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-01-14, 16:50
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Amazon.de.

Zoeken op lightning extension. (link)

Op amazon.com staat ook een kabel van 1m maar die vind ik in duitsland niet zo snel. link
  #3  
Oud 13-01-14, 21:29
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
Amazon.de.

Zoeken op lightning extension. (link)

Op amazon.com staat ook een kabel van 1m maar die vind ik in duitsland niet zo snel. link
Hee top! Dank je wel!

Die kabel kan ik inderdaad ook nergens vinden behalve op de USA(?) site van Amazon. Helaas leveren die niet naar Nederland. (of naar mijn nicht in Canada).

Ik heb in ieder geval die 'extension' besteld en hoop dat het allemaal passen gaat.
  #4  
Oud 13-01-14, 22:03
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

In canada is die ook te koop: http://www.amazon.ca/gp/aw/d/B00FOIKRFQ/ref=mp_s_a_1_1?qid=1389643279&sr=8-1
  #5  
Oud 13-01-14, 22:48
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Top! Heb ik ook besteld... Levering eind maart / begin april.
Nouja, voorlopig krijg ik donderdag dat korte dingetje uit Duitsland binnen.

Tnx!
  #6  
Oud 13-01-14, 22:53
s.keesen s.keesen is offline
• iOS 8.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 74
Standaard

Ik ben ook op zoek naar zo'n kleine adapter. De eerste link die Richu75 geeft is helaas micro usb naar lightning, dit zal helaas niet werken i.c.m. een dock. Heeft iemand anders al een opzetstukje lightning naar lightning?
  #7  
Oud 13-01-14, 23:21
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door s.keesen Bekijk bericht
Ik ben ook op zoek naar zo'n kleine adapter. De eerste link die Richu75 geeft is helaas micro usb naar lightning, dit zal helaas niet werken i.c.m. een dock. Heeft iemand anders al een opzetstukje lightning naar lightning?
Ow goed dat jij zo scherp bent. Ik had het niet gezien dat het micro USB was. Dacht dat het lightning was.
Kon het gelukkig nog annuleren.

Zit eens verder te kijken, dit is er een http://www.amazon.com/Lightning-Gene...ANG20938NBK3BN

Helaas wel 13 euro verzendkosten..
.

Laatst gewijzigd door Esy; 13-01-14 om 23:43.
  #8  
Oud 13-01-14, 23:48
s.keesen s.keesen is offline
• iOS 8.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 74
Standaard

Dat lijkt er meer op Esy! Zou de iPhone hier stabiel op staan? Het lijkt mij dat hij erg hoog komt.
  #9  
Oud 13-01-14, 23:54
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door s.keesen Bekijk bericht
Dat lijkt er meer op Esy! Zou de iPhone hier stabiel op staan? Het lijkt mij dat hij erg hoog komt.
Ik zou het niet weten. Het lijkt fragiel maar mijn wekkerradio heeft een steuntje voor de iPhone/pad aan de achterkant dus ik verwacht dat het geen probleem gaat opleveren.
Anders is het niet anders dan ben ik maar 18 euro kwijt. Nouja, als je 800 euro voor een telefoon en 120 voor een wekker hebt uitgegeven valt dat wel weer mee.

Laatst gewijzigd door Esy; 14-01-14 om 14:15.
  #10  
Oud 15-01-14, 08:54
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door s.keesen Bekijk bericht
Ik ben ook op zoek naar zo'n kleine adapter. De eerste link die Richu75 geeft is helaas micro usb naar lightning, dit zal helaas niet werken i.c.m. een dock. Heeft iemand anders al een opzetstukje lightning naar lightning?
Oei, scherp. Had ik niet gezien. Sorry.
  #11  
Oud 15-01-14, 10:55
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
Oei, scherp. Had ik niet gezien. Sorry.
Ik maakte dezelfde fout.
Maar je hebt mij/ons iig geweldig op weg geholpen!
  #12  
Oud 15-01-14, 11:59
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Geen probleem.

Overigens kijk ik voor dit soort klein spul eigenlijk altijd op ebay of dx.
Meestal spotgoedkoop en vanuit azie bijna altijd gratis verzonden.
  #13  
Oud 16-01-14, 13:30
Lotuzz Lotuzz is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik kan deze aanraden Lightning-naar-30-pens-adapter (0,2 m) - Apple Store (België)
Misschien wat duur, maar je bent zeker van de kwaliteit!!
  #14  
Oud 16-01-14, 13:33
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzz Bekijk bericht
Ik kan deze aanraden Lightning-naar-30-pens-adapter (0,2 m) - Apple Store (België)
Misschien wat duur, maar je bent zeker van de kwaliteit!!
Huh? Dank voor je input, maarreh dat zoeken we toch niet?
  #15  
Oud 17-01-14, 22:26
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Hier ontzettend veel spul voor de Appeltjes (ook datgene wat ik zocht)
Jammer dat ik deze niet eerder gevonden had.
iPhone 5 kabels & opladers - Pagina 2
  #16  
Oud 21-01-14, 14:41
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Nou ik heb deze Amazon.com: Black Lightning to Lightning Generic Dock Extender Extension 8 Pin Adapter Adpator - Made To Fit Perfect With LifeProof Cases - Male to Female for Ipod Touch 5 Iphone 5 Ipad 4 Nano 7 Mini Case.: Cell Phones & Accessories vandaag ontvangen en het werkt voortreffelijk!

Ik was in eerste instantie nog huiverig dat het i.c.m. iOS 7 mogelijk niet zou werken vanwege die chipjes welke in Lightning connectors zouden zitten maar geen probleem daarmee.

Heb alleen spijt dat ik er niet meer heb besteld. Had ik misschien nog anderen blij mee kunnen maken aangezien de verzendkosten hoger waren dan het adaptertje zelf.
  #17  
Oud 21-01-14, 17:15
s.keesen s.keesen is offline
• iOS 8.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 74
Standaard

Goed om te lezen dat hij het doet! Ik wilde hem daarom nu ook bestellen, echter geeft hij aan niet naar mijn locatie te kunnen verzenden. Hoe ging dit bij jou?
  #18  
Oud 21-01-14, 18:32
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door s.keesen Bekijk bericht
Goed om te lezen dat hij het doet! Ik wilde hem daarom nu ook bestellen, echter geeft hij aan niet naar mijn locatie te kunnen verzenden. Hoe ging dit bij jou?
Bizar, ik heb zojuist een poging gedaan om er nog een te bestellen maar dat lukte mij ook niet meer. Heb ook zo'n stuk of 7 verschillende leveranciers geprobeerd maar niet een die naar mijn adres verzend. "We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order."

Ik heb de leverancier van mijne een mail gezonden en misschien kan hij wat regelen.. Even afwachten maar.

Update:

Ik heb antwoord gehad dat ze niet verzenden naar het buitenland. Heb ze daarna geantwoord dat ik toch echt zo'n ding heb ontvangen vandaag.

Zijn antwoord: "Good to know. I am sorry, its just that we don't ship internationally right now. Thank you, Rick"
Ik heb zomaar het idee dat het een foute instelling bij Amazon was en ze per ongeluk naar Nederland hebben verzonden.

Nu snap ik nog steeds niet waarom dergelijke zaken niet in Europa te koop zijn. Zal daar een of ander embargo van Apple op rusten?
Iemand enig idee?

Groet, Eric

Laatst gewijzigd door Esy; 21-01-14 om 21:01. Reden: bericht update
  #19  
Oud 21-01-14, 23:56
s.keesen s.keesen is offline
• iOS 8.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 74
Standaard

Heel jammer. Mocht iemand zo'n kleine adapter in een webshop vinden die wel naar NL verstuurd dan hoor ik het graag!
  #20  
Oud 22-01-14, 22:55
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door s.keesen Bekijk bericht
Heel jammer. Mocht iemand zo'n kleine adapter in een webshop vinden die wel naar NL verstuurd dan hoor ik het graag!
Ik heb zojuist nog een uur zitten spitten omdat ik het niet kan uitstaan.
Zelfs verzenden via mijn nicht in Canada lukt niet.
Ik heb wel een kabel gevonden maar dat wil je zeker niet?
EUR ? 6.43 - Lightning Man-vrouw-verlengkabel (98cm), Gratis Verzending voor alle Gadgets!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Air snelheid Lightning connector Silverleaf iPad algemeen 5 04-11-13 22:58
iPad case met lightning connector uitsparing koen050 iPad accessoires en onderdelen 0 06-01-13 01:33
Lightning connector en Speaker dock Johanson iPhone algemeen 3 22-10-12 07:06
Lightning to 30 pins connector vraag SpeedDemon iPhone accessoires en onderdelen 7 24-09-12 16:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:19.