//

Verschil Airport Extreme - Sitecom Router

Verschil Airport Extreme - Sitecom Router discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond allen, Ik moet mijn netwerk binnenkort gaan vernieuwen nu kan ik een sitecom router kopen voor 5-6 tientjes of een Airport Extreme, maar kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-10-14, 21:23
OuweHenk OuweHenk is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard Verschil Airport Extreme - Sitecom Router

Goedenavond allen,

Ik moet mijn netwerk binnenkort gaan vernieuwen nu kan ik een sitecom router kopen voor 5-6 tientjes of een Airport Extreme, maar kan iemand mij het wezenlijke verschil vertellen van beide producten met de informatie dat er geen externe HDD en printer op komen aangezien ik al een Synology NAS heb en een Netwerk printer.

De enige grote zichtbare verschillen die ik vind zijn: 3-4 lan-poorten en de Wi-Fi snelheid.

Ik vind het niet erg om iets extra te betalen maar 4 keer de prijs voor bijna dezelfde functies vind ik iets overdreven.

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door OuweHenk; 27-10-14 om 21:25. Reden: Spelfouten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-14, 09:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OuweHenk Bekijk bericht
De enige grote zichtbare verschillen die ik vind zijn: 3-4 lan-poorten en de Wi-Fi snelheid.
Een onzichtbaar verschil is dat de Airport Extreme de Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) en UDP protocollen perfect ondersteunt. Dat is bij die Sitecom dingetjes niet altijd het geval.

Die protocollen heb je alleen maar nodig als je veel gebruik maakt van AirPlay (streaming) of AirPrint. Of als je netwerk printers gebruikt die zich adverteren met Bonjour.

Citaat:
Ik vind het niet erg om iets extra te betalen maar 4 keer de prijs voor bijna dezelfde functies vind ik iets overdreven.
Hier geef je eigenlijk zelf al het antwoord op jouw vraag. Als je vindt dat de prijs van een Airport Extreme overdreven is moet je zo'n ding zeker niet kopen.
  #3  
Oud 03-11-14, 12:22
OuweHenk OuweHenk is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard

Thanks Timosha,

Waar ik moet vernieuwen gaan we niet airplayen en netwerk printen.
Keuze is uiteindelijk gevallen op een Linksys router.

Groet Jeroen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Airport Extreme als router of ism ubee modem koningjordy Wi-Fi 1 02-01-14 17:40
Ipad/Airprint en (Sitecom) router royv1981 iPad algemeen 4 18-06-12 19:17
Router Sitecom 300N Wireless Slechte verbinding niekwonnink iPhone algemeen 1 22-02-12 00:12
Geen Wi-Fi toegang op router 300N Sitecom FreddieQ Wi-Fi 4 08-06-11 16:53
sitecom 300n wireless router brummy iPhone algemeen 16 02-06-10 20:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:51.