//

Ervaringen PhotoFast CR-8800 μSD-kaartlezer

Ervaringen PhotoFast CR-8800 μSD-kaartlezer discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Naar aanleiding van het nieuwsberichtje elders op iCulture over deze unieke compact(st)e geheugenuitbreiding en kaartlezer in één, en de vragen die in de reacties nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-03-16, 17:20
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Thumbs up Ervaringen PhotoFast CR-8800 μSD-kaartlezer

Naar aanleiding van het nieuwsberichtje elders op iCulture over deze unieke compact(st)e geheugenuitbreiding en kaartlezer in één, en de vragen die in de reacties nog bleken te leven een thread hier om vragen, antwoorden en ervaringen uit te wisselen.

Binnenkort volgen hier mijn (en hopelijk ook andermans) ervaringen, ik heb hem inmiddels in huis en ben druk aan het spelen ermee. Eh - ik bedoel natuurlijk, ben hem al serieus aan het uitproberen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 maart 2016 om 17:46 ----------

Eerste ervaringen (deels al gepost bij het nieuwsartikel)

Eerste algemene indruk: wow, wat een flexibiliteit. Je kunt er (bijna) alles mee wat je met de ingebouwde flash niet kunt, via bv een filebrowser en uitgebreide ‘open in app’ mogelijkheden . Zo kun je toch ook moeiteloos bestanden uitwisselen met andere apps. Dus ook opslag-apps zoals OneDrive, die itt bv DropBox en iCloud niet zo nadrukkelijk ondersteund worden. En iWork of MS-Office bestanden met de juiste app openen en vervolgens weer wegschrijven, desgewenst ook naar een kaartje in de adapter.

Hij werkt ook in de praktijk feilloos met een ExFAT geformatteerd μSD kaartje! Dus in principe zouden ook (video- ea) bestanden groter dan 4G geen probleem moeten zijn. Al heeft de app wel moeite met een ZIP bestand dat over die grens heengaat...

Verder is ook de mogelijkheid bv YouTube filmpjes te cachen, exclusief irritante reclames , heel handig. Alleen lijkt het triggeren van dat cachen wel wat instabiel. Bij sommige filmpjes lukt het simpel, bij anderen kost het wat meer moeite, en bij enkelen lukt het helemaal niet

Maar als het cachen wel lukt, kun je het filmpje vervolgens héél makkelijk downloaden als mp4 bestandje, lokaal op je iPhone of μSD kaartje! En nog altijd zonder die irritante reclames, echt ideaal voor filmpjes die je vaker en/of offline wilt bekijken, zoals muziekvideo's

... to be continued ...

Laatst gewijzigd door Guest-20170917003111; 25-03-16 om 15:22.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-03-16, 15:09
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Eerste minpuntjes

Toch ook al wat minpuntjes ontdekt
  • Airplay Video werkt niet lekker icm ATV3 èn 4, alleen synchrone weergave
    Is geen HDCP issue, want exact dezelfde video vanuit de app geüpload naar OneDrive speelt vervolgens in die app wel fullscreen via Airplay/ATV af
  • Voornamelijk portretweergave, hoewel een iPad scherm wel volledig wordt gebruikt (het is dus geen iPhone app op 2x vergroting) ligt de focus erg sterk op portretweergave, landschapsweergave wordt eigenlijk alleen voor video's (foto's etc) gebruikt. Portretweergave is zelfs zo dominant dat bij weergeven van meer video's achter elkaar de weergave spontaan terugkantelt naar portret tussen opeenvolgende video's, en je heen-en-weer moet kantelen om weer portretweergave te zien.
  • De muziekspeler in de app is nogal beperkt, als je muziek netjes in een iTunes-achtige structuur met mappen en submappen op het kaartje staat, wordt alleen de huidige map weergegeven waardoor de (wel geboden) nummers/artiesten/albums weergaven vrij zinloos zijn. Je kunt trouwens wel bladeren door de mappen, en de speler ondersteunt wel veel verschillende formaten (ook ALAC).
  • De muziekspeler shuffle feature kan pas tijdens afspelen worden aan- of uitgezet, het eerste nummer moet je dus altijd zelf kiezen, en werkt alleen binnen één map tegelijk.
  • Ook de videospeler kijkt alleen in één map tegelijk, fotoviewer idem dito.
    Eigenlijk zijn het allemaal nauwelijks uitgebreide filebrowsers...
  • Binnen de app kun je meerdere bestanden en complete mappen selecteren en manipuleren, maar zodra je bv met cloudopslag wilt uitwisselen moet dat bestand voor bestand (iig met OneDrive) 'Even' een backup maken van of naar de cloud gaat daardoor vrij omslachtig. Staat natuurlijk tegenover, doordat μSD zo'n universeel formaat is, dat je daarvoor makkelijk even kunt uitwijken naar een computer, en dan wèl alle bestanden op je kaartje weer simpel benaderen op iPad of iPhone met deze adapter.
    Overigens is de integratie met Google Drive wel veel inniger, en kan wèl meer bestanden tegelijk aan.
_______

Toch blijft de overall indruk positief, en de genoemde beperkingen zijn softwarematig dus kunnen in komende app-updates nog verdwijnen of verlicht worden... de app is al flink geëvolueerd leert de versiegeschiedenis (Apple store toont die terug tot 2014, wat al versie 1.2.4 was)

μSD is wel een heerlijk universeel bruikbaar formaat. Had al een ultra compact USB3 readertje ervoor, nu deze even compacte Lightning adapter, een supercompacte USB-C versie is onderweg en heb natuurlijk al de nodige (full-size) SD adapters. Dit gaat denk ik wel hèt backup/uitwisselmedium worden voor mij. Waarom je data te grabbel gooien in de cloud als je het ook zo ultra-compact overal mee naartoe kunt nemen?

En het is ook gewoon een fijne, relatief èrg voordelige, geheugenuitbreiding voor de Air2 die ik (tegen beter weten in) met maar 16GB heb gekocht... nu kan ik ook daarop een grote mediaverzameling (lossless muziek en flinke handvol films) afspelen zonder steeds mijn hoofd te stoten aan dat flash-plafond

Laatst gewijzigd door Guest-20170917003111; 25-03-16 om 18:52.
  #3  
Oud 25-03-16, 16:29
henk004 henk004 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: NL
Berichten: 36
Standaard

Hee!
Hier MOOk weer
Je bent goed bezig

Heb je al ervaringen met het max. bestandsformaat van 4gig ivm FAT32 (oid). Of zijn grotere bestanden ook mogelijk?

Bedankt alvast
  #4  
Oud 25-03-16, 18:42
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henk004 Bekijk bericht
Hee!
Hier MOOk weer
Je bent goed bezig

Heb je al ervaringen met het max. bestandsformaat van 4gig ivm FAT32 (oid). Of zijn grotere bestanden ook mogelijk?

Bedankt alvast
Ja en nee. Dat hij ook ExFat kaartjes aankan had ik geloof ik al gemeld bij het nieuwsitem en hierboven, en dat blijkt ook echt zo te zijn dus in principe kan hij ook bestanden van meer dan 4 gig aan. Dat filmpje van 3,96 GB blijkt helaas het grootste filmpje te zijn dat ik heb, dus of dat ook voor video's geldt kan ik nog niet garanderen. Dat 3,96GB filmpje kon hij overigens wel probleemloos en hapervrij weergeven, bij een resolutie ergens tussen SD en HD in, mits er een snel genoeg kaartje inzit (U1/Class 10 voldoet iig) dus dat ziet er wel hoopgevend uit. Ook een (kleiner, 'maar' 1,6GB) Full-HD filmpje geeft hij daarmee probleemloos weer.

Een oud (traag) kaartje hergebruiken is een minder goed idee, dat 32G oude kaartje van mij bleek nog Class-4 en dan haperen video's wel.

Ik weet niet zo snel waar ik alsnog een filmpje van meer dan 4GB vandaan kan halen om dat uit te proberen. Ik neem met een USB video capture geval nog wel eens wat over van mijn KPN iTV kastje, maar dat capturet in SD kwaliteit en volgens de capture SW correspondeert 4GB dan met ruim 6u video ...

(edit) Helaas, helaas. Met de grabber een filmpje van 4,08GB gemaakt en daar verslikt 'ie zich toch in Het ExFat kaartje kan het wel aan, de reader ook vast wel ... maar de videoplayer geeft een foutmelding. Lijkt er op dat de uitbreiding met ExFat nog niet helemaal is doorgetrokken naar alle onderdelen van de app...

Zal binnenkort nog 's kijken of Apple's eigen videoplayer hem wel wil afspelen als ik hem direct op een iPad zet, of dat er toch iets anders mis is met de video.
(edit2) Ligt iig niet aan 't filmpje, direct op een iPad gezet speelt dat wel probleemloos af. Lijkt dus of de videospeler in de app nog wel ergens rond die 4GB een beperking heeft, ook al kan de app ExFat kaartjes verder wel aan.
Proefondervindelijk immers vastgesteld: 3,96GB OK; 4,08GB NOK

Lichtpuntje: het is wel weer een software kwestie, die dus nog softwarematig opgelost kan worden in een toekomstige app-update...

Laatst gewijzigd door Guest-20170917003111; 29-03-16 om 23:47. Reden: >4gig toch Niet OK
Reageren

Labels
μsd, cr-8800, kaartlezer, lightning, micro-sd



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen PhotoFast Lightning Mount icm iPad Guest-20170917003111 iPhone accessoires en onderdelen 1 25-03-15 16:03
Kaartlezer iphone Mcmichel iPhone accessoires en onderdelen 5 05-01-12 13:48
[GUIDE] iPhone Web Interface voor μTorrent ironmanixs iPhone Apps 1 13-01-08 00:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:38.