//

AUX verbinding

AUX verbinding discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb vandaag met een (aangepaste) kabel mijn ipod vanuit de headphone uitgang in de aux uitgang van mijn auto gezet. Er kwam geen geluid ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-11-07, 20:00
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard AUX verbinding

Ik heb vandaag met een (aangepaste) kabel mijn ipod vanuit de headphone uitgang in de aux uitgang van mijn auto gezet. Er kwam geen geluid uit. Als ik de kabel gebruik bij de line in ingang van een radio doet hij het wel.

Nu heb ik op ebay kabeltjes gevonden die gebruik maken van het dockingsleufje en daar een aux kabel uit laten komen (3.5 mm).

Hierbij de link die wellicht meer duidelijk maakt: AUX CAR CD TUNER AUDIO MP3 INPUT CORD FOR IPHONE iPOD - eBay, Car Kits, Other Mobile Phone Accessories, Mobile Phone Accessories, Mobile Home Phones. (Eindtijd 02-dec-07 12:43:29 CET)

Iemand die met deze aansluiting ervaring heeft?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-11-07, 23:15
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Als je alleen maar een aux UITGANG op je autoradio hebt gaat het nooit werken, je moet een aux INGANG hebben...
  #3  
Oud 30-11-07, 00:18
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Ik bedoel ook aux in!
  #4  
Oud 30-11-07, 08:31
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Dan kan het denk ik wel, moet je ook niet de aux ingang op je radio selecteren? Ik heb in mijn astra ook een aux in, maar die werkt alleen als de mute draad aan de massa wordt gehangen, ik kan die niet los selecteren in mijn radio...
  #5  
Oud 02-01-08, 22:43
arjean arjean is offline
• iOS 1.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 8
Standaard

ik heb een tijdje terug voor mijn shuffle portable boxjes gekocht, hierbij zat ook een kabeltje waarmee ik andere audio producten evengoed kon aansluiten. Gewoon standaard kabeltje.

Hiermee wou ik mij iPhone op de autoradio aansluiten, past prima, alleen pakt de autoradio hem niet, het lukt niet om muziek van iPhone op autoradio af te spelen...

Kan je de iPhone alleen via een dock aan de onderkant aansluiten? Of is het ook mogelijk om middels een kabeltje, in de oordopjes ingang aan bovenkant, de iPhone op de autoradio aan te sluiten?

Iemand een goed oplossing??
  #6  
Oud 03-01-08, 09:03
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Bij mij gebeurde precies hetzelfde als ik mijn iphone aansloot via de hoofdtelefoonaansluiting in mijn aux aansluiting in de auto. Ik vermoed dat het volume te hoog was voor de auto.

Inmiddels heb ik via ebay 2 aux kabels (zoals in de link in mijn eerste post) gekocht. Deze worden aangesloten via de dockaansluiting onderaan de iphone. Daarmee werkt het echt perfect. Gisteren zijn ze binnengekomen uit Hong Kong. Gisteravond had ik een lange rit waarin ik de aansluiting getest heb. De geluidskwaliteit doet niet onder voor de cd-wisselaar.
Mijn enige probleem is dat ik het vervelend vind om onder het rijden met de telefoon in mijn hand van album te wisselen of te zoeken. Dus dat doe ik gewoon voordat ik wegrijdt.
Topoplossing en zelfs het oprollen van het snoertje via het knopje werkt goed en voelt zelfs degelijk aan.
Ongelofelijk dat ze het voor dat geld kunnen maken.
  #7  
Oud 12-01-08, 16:48
arjean arjean is offline
• iOS 1.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 8
Standaard

Dennis bedankt voor de tip.

Gister het de aux aansluiting vanuit Hong Kong via de post gekregen. Gelijk getest en het werkt perfect op de autoradio. Ook het oprolmechanisme werkt en dat voor die paar dollar!

Binnenkort met auto op wintersport, zal het veel gebruiken!
  #8  
Oud 12-01-08, 20:54
Wiwi Wiwi is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Maaseik(BE)
Berichten: 10
Standaard

DennisF, hoe kun je dan je iPhone nog opladen?
Ik heb ook een wagen met een aux-in aansluiting en had ook graag mijn iPhone aangesloten maar wou ook nog graag mijn iPhone opladen indien mogelijk.
__________________
iPhone 8Gb 112 OTB Jailbreaked and working with Hypercard
  #9  
Oud 13-01-08, 11:15
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Opladen lukt niet. De aansluiting heeft nl. geen laadmogelijkheid. Ik ben nu aan het kijken naar de Griffin Tuneflex aux. Daarbij kan je opladen en afspelen tegelijkertijd en er zit ook een houder bij waarin de telefoon kan staan.

Momenteel probeer ik uit te vogelen of Griffen op de connector een aux aansluiting heeft of dat ze verwachten dat je de headphone uit gaat gebruiken. Als het laatste het geval is dan is deze oplossing niet geschikt voor mijn auto.
  #10  
Oud 13-01-08, 11:17
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Ik zie op een hoge resolutiefoto op de website van Griffin dat er op de sigarettenaanstekeraansluiting (mooi woord voor scrabble) een aux aansluiting zit waarmee dit waarschijnlijk de perfecte oplossing is.

Ik zal er eens een bestellen om te kijken of het wat is.
  #11  
Oud 13-01-08, 14:34
Wiwi Wiwi is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Maaseik(BE)
Berichten: 10
Standaard

Ok, hou me maar op de hoogte dan.
Ben ook wel geinteresseerd om te weten hoe het afloopt.
  #12  
Oud 13-01-08, 22:36
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

De Nederlandse Apple Store en Istuff hebben hem in backorder staan. Zodoende heb ik hem op ebay Engeland gekocht (inclusief verzending ook nog eens 15 euro bespaard!). Zodra de tuneflex binnen is zal ik een review doen.
  #13  
Oud 13-01-08, 22:44
Wiwi Wiwi is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Maaseik(BE)
Berichten: 10
Standaard

Ik wou eigenlijk gaan voor een brodit passieve houder en dan oplader en aux aansluiting nog voorzien.
Had liefst zoiets zoals de tuneflex gevonden zodat je onderaan je iPhone de connectie kan doen voor zowel te kunnen opladen als een aux aansluiting te hebben maar die vindt je niet in enkel bekabeling ofwel?
  #14  
Oud 13-01-08, 22:47
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Zover ik begrepen heb zit de aux aansluiting in het gedeelte wat in de sigarettenaansteker gaat. Maar er is ook nog steeds een connectoraansluiting waarin een itrip (fm modulator) gestoken kan worden. Laden en muziek gaan dus via 1 aansluiting. Er loopt alleen een kabeltje van de sigarettenaanstekerunit naar je aux aansluiting.
  #15  
Oud 22-01-08, 14:39
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Vandaag is de Tuneflex binnengekomen. Mijn eerste indruk is dat dit een solide en zeer goed gefabriceerde houder is.

De aux aansluiting zit inderdaad in de voet (die in de sigarettenaansteker gaat). De iphone past perfect in de houder (ook al staat deze niet op de website als compatible), er zit een draaiknopje aan de achterzijde waarmee je hem goed kunt klemmen. Als er geen iphone in de houder zit is het lampje in de basis groen. Zodra er een iphone ingezet wordt kleurt deze oranje. In de dock waar de iphone in staat zit ook nog een platte aansluiting waarop je bijvb. een itrip fm unit kan aansluiten.

Geluidskwaliteit is zeer goed. Iphone vraag wel om de flightmode maar daar kun je gewoon nee op antwoorden en dan werkt hij verder perfect.

Ik ben er erg blij mee. We zullen er met de vakanties veel plezier aan beleven.

In de auto van mijn vrouw zit de aux aansluiting onder de armsteun. Daar zit ook een sigarettenaanstekeraansluiting. Ik heb een aantal foto's gemaakt waarin ik de houder op 2 verschillende manieren in de auto gezet heb.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Tunflex1.jpg‎ (53,7 KB, 129x gelezen)
Bestandstype: jpg Tunflex3.jpg‎ (75,2 KB, 85x gelezen)
Bestandstype: jpg Tunflex4.jpg‎ (73,0 KB, 49x gelezen)
Bestandstype: jpg Tunflex5.jpg‎ (69,4 KB, 90x gelezen)
Bestandstype: jpg Tunflex6.jpg‎ (68,3 KB, 121x gelezen)
Bestandstype: jpg Tunflex7.jpg‎ (57,4 KB, 70x gelezen)
Bestandstype: jpg Tunflex8.jpg‎ (65,9 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg Tunflex2.jpg‎ (111,0 KB, 70x gelezen)
Bestandstype: jpg Tunflex9.jpg‎ (55,9 KB, 68x gelezen)

Laatst gewijzigd door Dennisf; 22-01-08 om 14:44.
  #16  
Oud 31-01-08, 18:46
digideon digideon is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Wanneer je de aux uitgang van de TuneFlex gebruikt, kun je dan ook handsfree bellen? Dus geluid over je auto speakers en microfoon gewoon via de iPhone?

Uit een ander draadje op het forum begreep ik namelijk dat dit niet het geval is.
  #17  
Oud 31-01-08, 20:10
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Bij mij werkt de telefoon dan gewoon via de handsfree carkit van de auto. Als ik gebeld wordt mute de iPhone zelf zijn geluid en kan ik gewoon bellen. Ik heb het ook getest met de witte oortjes in en dan kan je ook gewoon opnemen en bellen. Na ophangen gaat de muziek weer verder. Werkt echt perfect. Maar dat heeft dus voornamelijk met de goede interface van de iPhone te maken.

Edit: Nog een keer je vraag gelezen. Bij bellen gaat het geluid niet over de autospeakers. Dit gaat gewoon via het oortje of de witte dopjes.
  #18  
Oud 01-02-08, 12:07
digideon digideon is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Thanks voor je reply. Nog een vraagje, als je tijdens het bellen geen headset/oordopjes hebt aangesloten (maar wel de aux out van de tuneflex in gebruik hebt) kun je dan vervolgens de speaker en microfoon van de iPhone gebruiken?
  #19  
Oud 02-02-08, 00:41
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

ja dat blijft gewoon werken.
  #20  
Oud 06-02-08, 17:01
S a n d e R S a n d e R is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 107
Standaard

ik heb deze in mn auto DTM-Products BV webshop

Actieve houder van Carcomm. bellen doe ik via BT en de ingebouwde carkit in mn Pioneer radio en uit de houder komt een dubbel cinch ( oftewel dubbel tulp ) aansluiting die ik op de aux ingang van mn radio heb aangesloten.

werkt super, helemaal tevrdeden: iPhone laadt op, iPod geluid via de speakers en bellen via BT!

oa te koop bij www.PDAplus.nl en kan de houder leveren voor € 69,00 ex.BTW.De verzendkosten zijn € 4,20 ex.BTW. (mits je een bedrijf bent)

Laatst gewijzigd door S a n d e R; 06-02-08 om 17:06.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Muziek en/of video via Aux clim Muziek, foto & video 0 28-12-10 15:02
Muziek: Iphone4 via aux aangesloten maar nu ? Rodima Muziek, foto & video 2 12-09-10 12:29
Muziek: aux aansluitng in auto olafrekoert Muziek, foto & video 3 09-08-10 17:35
Iphone aansluiten via AUX Nitow iPhone algemeen 16 08-04-10 23:14
aux in iphone 2G via stereo KillCruZeR iPhone algemeen 2 01-12-08 15:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:44.