//

Solar Power Pack [aldi]

Solar Power Pack [aldi] discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik zie in de folder van de aldi dat vanaf aankomende zaterdag het volgende artikel te koop is. Solar Power Pack als ik het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-07-09, 14:12
lactoperoxidase lactoperoxidase is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Exclamation Solar Power Pack [aldi]

Hallo,

ik zie in de folder van de aldi dat vanaf aankomende zaterdag het volgende artikel te koop is.

Solar Power Pack

als ik het goed lees dan is het dus een zonnecel waarmee je ook usb apparaten kan opladen, tevens de accu die in de solar cel zelf zit.

weet iemand of hij ook compatible is met de iphone 3G?
want ik ga binnenkort op vakantie waar ik een tijd geen stroom bij de hand heb en 20 euro vind ik niet duur voor een goede oplossing.

Alvast bedankt,

Jeroen P
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-07-09, 16:14
remmh01 remmh01 is offline
• iOS 1.0.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 27
Standaard

Ik heb een vergelijkbare zonnecel. Mijn Iphone geeft géén melding dat de accessoire niet compatible is maar geeft óók geen melding dat de batterij wordt opgeladen.
Echter, als ik de zonnecel een poosje aan de iphone aangesloten laat, is de batterij wél weer volledig opgeladen.

Kortom: je zult de Aldi-cel moeten proberen........ (werkt het uiteindelijk niet, dan kan je 'm vast wel retourneren).
  #3  
Oud 02-07-09, 16:23
lactoperoxidase lactoperoxidase is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Voor 19,90 euro is hijnog wel te proberen en anders kan ik hem nog wel voor andere apparaten gebruiken. Trouwens hoe lang had jij hem voor een volle lading in de zon liggen?

Bedankt,

Jeroen P
  #4  
Oud 02-07-09, 16:41
remmh01 remmh01 is offline
• iOS 1.0.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 27
Standaard

Bij mij stond in de handleiding om de cel vóór het eerste gebruik m.b.v. de USB-poort van de pc op te laden.
Zo nu en dan doe ik dat nóg wel 'ns om ervan verzekerd te zijn dat de accu goed opgeladen is/blijft.

Tijdens langdurig gebruik van Ipod, Iphone of Nintendo DS laat ik de zonnecel dan in het zonnetje liggen.

Laatst gewijzigd door remmh01; 02-07-09 om 16:41. Reden: tekst ingekort....
  #5  
Oud 05-07-09, 00:19
sybian sybian is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: ljouwert
Berichten: 23
Standaard

Vandaag deze solar-cel maar 'ns gekocht om uit te proberen (aldi geeft 30-dagen-geld-terug-met-wat-voor-reden-dan-ook-garantie)/ 'k Heb mijn touch aangesloten aan dit apparaat, en zie op mijn scherm geen geen oplaad of incompatibiliteit info... Wle word er in de beschrijving gerept dat iPhone en andere apple producten een specifiek kabeltje nodig hebben, welke telefonisch besteld kunnen worden...
'ns kijken oftie min of meer oplaad door 'm eraan te hangen.
  #6  
Oud 06-07-09, 13:39
sem90 sem90 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik heb dat 'speciale kabeltje' ondertussen besteld, het kostte €3,50 en dat is dus de moeite waard. Elke Apple product met deze connector kun je er dan mee opladen, vertelden ze mij (duh!)
  #7  
Oud 06-07-09, 13:45
Rielplayer Rielplayer is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Dongen
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sem90 Bekijk bericht
Ik heb dat 'speciale kabeltje' ondertussen besteld, het kostte €3,50 en dat is dus de moeite waard. Elke Apple product met deze connector kun je er dan mee opladen, vertelden ze mij (duh!)
ik heb hem ook gehaald en heb helemaal geen apart kabeltje nodig om op te laden. Gewoon met de standaar kabel laadt hij bij mij gewoon op.
  #8  
Oud 06-07-09, 14:04
sybian sybian is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: ljouwert
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rielplayer Bekijk bericht
ik heb hem ook gehaald en heb helemaal geen apart kabeltje nodig om op te laden. Gewoon met de standaar kabel laadt hij bij mij gewoon op.
En zie je dat in 't display, of merk je dat nadat 'ie een tijdlang is aangesloten...
  #9  
Oud 06-07-09, 15:04
Rielplayer Rielplayer is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Dongen
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sybian Bekijk bericht
En zie je dat in 't display, of merk je dat nadat 'ie een tijdlang is aangesloten...
Dat zie ik in het display. Werkt bij mij alleen als ik eerst dat solar ding op aan zet en dan de usb erin doe. Die zit dan al wel aan de iphone
  #10  
Oud 06-07-09, 17:35
msunique msunique is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 201
Standaard

weet iemand hoe groot dat ding is? het is niet echt af te lezen op dat plaatje...
en kan je je iphone er helemaal mee opladen? dus van 0% na 100% zonder dat dat ding zelf hoeft opgeladen te worden...
  #11  
Oud 06-07-09, 19:04
captain awesome captain awesome is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door msunique Bekijk bericht
weet iemand hoe groot dat ding is? het is niet echt af te lezen op dat plaatje...
Hij is zo groot als een ipod classic
  #12  
Oud 06-07-09, 20:33
msunique msunique is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 201
Standaard

thanks nu ff kijke of het ook van pas kan komen
  #13  
Oud 06-07-09, 21:40
sybian sybian is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: ljouwert
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rielplayer Bekijk bericht
Dat zie ik in het display. Werkt bij mij alleen als ik eerst dat solar ding op aan zet en dan de usb erin doe. Die zit dan al wel aan de iphone
hmmm... dat werkt bij mij dus niet, zowel met een touch 2e generatie als de 32Gb iPhone 3Gs niet...
  #14  
Oud 10-07-09, 10:44
sybian sybian is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: ljouwert
Berichten: 23
Standaard

Heb dat extra verloopplugje binnen, doet 'it 't nog niet.
Vaag....
  #15  
Oud 10-07-09, 11:46
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sem90 Bekijk bericht
Ik heb dat 'speciale kabeltje' ondertussen besteld, het kostte €3,50 en dat is dus de moeite waard. Elke Apple product met deze connector kun je er dan mee opladen, vertelden ze mij (duh!)
Heb je daar iets meer info over? Wat is dat voor kabel? Want ik heb een vergelijkbaar solarding en die werkt ook niet goed. Thanks!
  #16  
Oud 10-07-09, 15:22
sem90 sem90 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Standaard

Apple wil het liefst dat mensen hun eigen oplader gebruiken, wat betekent dat ze dus lastig doen. USB heeft 4 lijnen, waarvan 2 stroom en 2 data. Bij Apple producten moet er ook een beetje spanning staan op de datalijnen, anders zal hij niet opladen. Het verloopstekkertje zit zo in elkaar dat er dus wel wat spanning op de datalijn komt, waardoor hij dus zou moeten opladen.

Ik heb het plugje gisteren gehad en hij doet nog niks! Gebeld, prima service bij het bedrijf, ze sturen mij een nieuwe toe. Wel vertelden ze er direct bij dat gebruikers van OS3.0 bijna allemaal niet laden, terwijl bij oudere OS'es de solar charger + verloopadapter prima werkt!
Ik krijg morgen of vanmiddag mijn tweede adapter binnen, mocht die niet werken, dan kon ik mijn €3,50 sowieso terugkrijgen, en het apparaat mocht ik dan sowieso terugbrengen naar de Aldi. Kortom: goed geregeld, ook al zou het jammer zijn als het nog niet werkt...
  #17  
Oud 10-07-09, 15:38
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sem90 Bekijk bericht
Apple wil het liefst dat mensen hun eigen oplader gebruiken, wat betekent dat ze dus lastig doen. USB heeft 4 lijnen, waarvan 2 stroom en 2 data. Bij Apple producten moet er ook een beetje spanning staan op de datalijnen, anders zal hij niet opladen. Het verloopstekkertje zit zo in elkaar dat er dus wel wat spanning op de datalijn komt, waardoor hij dus zou moeten opladen.
Ah, dat verhaal. Dat heeft niets te maken met lastig doen

Die spanning op de datalijnen is een conventie om aan te geven dat een "domme" charger 500mAh of meer kan leveren. DE SE telefoon die ik hier heb liggen doet hetzelfde. Bij een "slimme" poort (PC) kan via het USB-protocol worden aangegeven hoeveel stroom er geleverd kan worden.

Het probleem met een charger die minder kan leveren is dat je iPhone bij zwaar gebruik (bv. Navigon + muziek + scherm helder + allerhande radio's) sneller leegloopt dan die kan worden bijgeladen...

Dat kabeltje, is dat USB male -> USB female of USB male -> dock connector?
  #18  
Oud 10-07-09, 15:41
sem90 sem90 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Standaard

Het is anders:

Solar charger heeft USB female > USB malen naar adapterplug female > Adapterplug male naar dock-connector
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
A-solar Power Pack voor iPhone 3GS / 3G a080905 iPhone accessoires en onderdelen 0 22-08-10 22:50
A-Solar Power Charger JajeBlade iPhone accessoires en onderdelen 0 17-05-10 00:54
Storm Power Pack montesqieu iPhone accessoires en onderdelen 0 12-12-08 16:08
iPhone opladen via Philips Chargeable power pack?! Titan1980 iPhone accessoires en onderdelen 2 18-08-08 08:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.