//

hoesje of geen hoesje?

hoesje of geen hoesje? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kijk op het forum en ik zie alleen discusies over welk hoesje mooi, goed, .... is, een enkele keer zie ik een losse opmerking ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-07-09, 23:04
josephusjg josephusjg is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 42
Standaard hoesje of geen hoesje?

Ik kijk op het forum en ik zie alleen discusies over welk hoesje mooi, goed, .... is, een enkele keer zie ik een losse opmerking dat men geen hoesje gebruikt omdat het niet nodig is, maar nergens een discussie over wel of geen hoesje.

Wat is nu mijn dilemma? Toen ik mijn 2g kreeg (nou ja, kocht) zat er een speck hoes bij. Heel robuust, maar ..... mijn god, wat is zo'n ding lelijk. Ik heb het er meteen afgegooid en sindsdien heb ik een prachtige iphone in mijn broek zitten. Krassen? Ach ja, als je goed kijkt zitten er wel een paar, maar het mag geen naam hebben. De voorkant is zo ver ik kan zien nog helemaal gaaf.

En nu sta ik op het punt een 3gs aan te schaffen. ik begrijp uit de geruchten dat de kunststof achterkant gevoelig is voor krassen. Ik heb het nooit gezien, dus kan ook niet zo goed inschatten hoe erg dat is, maar ik ben dus wel van mening dat de iphone een prachtig apparaat is (de classic eigenlijk nog het mooist), dat je niet moet verpakken in iets wat nooit zo mooi is als het echte werk.

Hoe zien jullie dat? Ben ik heel dom of gewoon realistisch?

groet,

Jos
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-07-09, 00:03
tulip18's schermafbeelding
tulip18 tulip18 is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Oostende; België
Berichten: 195
Standaard

Men vertelde mij in de switch shop Oostende dat een beschermfolie/hoes niet nodig is voor de nieuwe iphones 3GS.
Ik heb nergens gelezen dat het toestel "krasvrij" is.....en gebruik dus een beschermfolie..
  #3  
Oud 19-07-09, 07:45
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik ben het met je eens dat de naakte iPhone het mooist is. Zo heb ik tot nu toe ook mijn iPhones gebruikt. Er komen dan gebruikssporen op, het zij zo. Het scherm is goed bestand tegen krassen, de achterkant van de 3G(S) wat minder.
Nu heb ik echter, sinds ik de 3GS heb, wél een case er om. Waarom? Omdat ik zowel mijn 2G als mijn 3G één keertje heb laten vallen -natuurlijk net op een hardstenen vloer. De iPhones werkten daarna nog prima, maar de 2G had een deukje in het aluminium en de 3G miste een heel klein splintertje glas van het scherm. Je moet het weten om het te zien, maar toch. En dan is de aardigheid er toch een beetje af. Mijn huidige case moet bescherming bieden tegen dit soort ellende.

Ik weet alleen nog niet of ik de case er omheen laat. Zoals gezegd, de naakte iPhone is het mooist en handigst. Mét case past hij bovendien niet in het dock, niet in de gewone van Apple, maar ook niet in mijn Altec Lansing InMotion Max. En ik wil ook nog 'iets' voor in de auto.
Ik heb geen cases gezien die én voldoende bescherming bieden én voldoende comfortabel zijn én waarmee de iPhone zonder allerlei gedoe in het dock past.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 19-07-09, 08:32
LoveGPS LoveGPS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Castricum
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Ik ben het met je eens dat de naakte iPhone het mooist is. Zo heb ik tot nu toe ook mijn iPhones gebruikt. Er komen dan gebruikssporen op, het zij zo. Het scherm is goed bestand tegen krassen, de achterkant van de 3G(S) wat minder.
Nu heb ik echter, sinds ik de 3GS heb, wél een case er om. Waarom? Omdat ik zowel mijn 2G als mijn 3G één keertje heb laten vallen -natuurlijk net op een hardstenen vloer. De iPhones werkten daarna nog prima, maar de 2G had een deukje in het aluminium en de 3G miste een heel klein splintertje glas van het scherm. Je moet het weten om het te zien, maar toch. En dan is de aardigheid er toch een beetje af. Mijn huidige case moet bescherming bieden tegen dit soort ellende.

Ik weet alleen nog niet of ik de case er omheen laat. Zoals gezegd, de naakte iPhone is het mooist en handigst. Mét case past hij bovendien niet in het dock, niet in de gewone van Apple, maar ook niet in mijn Altec Lansing InMotion Max. En ik wil ook nog 'iets' voor in de auto.
Ik heb geen cases gezien die én voldoende bescherming bieden én voldoende comfortabel zijn én waarmee de iPhone zonder allerlei gedoe in het dock past.
Hoesjes prima. Zo kun je krassen voorkomen. Ook de 3GS heeft het zelfde probleem als zijn voorganger, heel snel krassen. Als je een hoesje koopt kijk dan uit naar een hoesje zonder magneetsluiting. Het kompas in de 3GS raakt naar verloop van tijd geheel van slag en kun je niet meer gebruiken. Een aantal zeer kleine onderdelen in de 3GS (Zoals metalen schroefjes etc.) worden magnetisch en het kompas onbruikbaar. Ik heb dit al eens eerder op dit forum gemeld, mogelijk kun je dit als dagtip op de site nog eens melden. GEEN MAGNEET SLUITING!
  #5  
Oud 27-07-09, 12:03
iKremers iKremers is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6
Standaard

Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma: De meeste hoesjes zijn zo lelijk

Daarnaast heb ik eignelijk alleen berscherming voor de iPhone nodig als ik hem vervoer en zat ik dus ook te denken aan een knomo leather sleeve. Te koop via de apple store. Ziet erg mooi uit, alleen een beetje aan de prijzige kant... (€40) Maar ja, heb je wel een mooie sleeve van echt leer.
  #6  
Oud 27-07-09, 15:41
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Ik heb een mooi alternatief voor je, die je iPhone eigenlijk niet lelijker maakt.
Power Support Air Jacket. Chrome rand blijf je zien en de achterkant is zonder merkjes en logo's mat afgewerkt. Daar komt nog eens bij de deze case 0,7mm dik is, in hij gewoon in je dock kan.



De reden dat ik voor een echte case heb gekozen, is dat je bij van die soort van tasjes in principe nog geen goede bescherming geeft voor de voorvallen als je 'm uit je klauwen laat ketsen. Je haalt 'm uit zo'n tasje en je laat 'm vallen.. Nou, fijne bescherming. Vandaar dat ik dus iets minimalistisch zocht, dat voor dit soort voorvallen toch prima beschermd. En het werkt. Ik kan 'm gewoon op de tafel gooien, zonder dat de achterkant vol krassen komt te zitten.

Laatst gewijzigd door Froggle; 27-07-09 om 15:56.
  #7  
Oud 27-07-09, 16:15
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Geen hoesje!

Ik heb de mijne nu meer dan een half jaar altijd zonder hoesje gebruikt. Ik bewaar hem in mijn broekzak, uiteraard niet samen met sleutels of andere harde zaken!

Er zitten op de achterkant wat kleine krasjes, dit komt doordat ik hem vaak op tafel neerleg en hem dan gebruik. Ook op het scherm zie je, als je heel goed kijkt, een paar krasjes. Als ik hem te koop zou zetten zou ik hem zonder meer het predikaat "als nieuw" geven.

Een beschermfolie is op zich wel een goed idee. Als je het scherm vooraf goed schoon en vooral stofvrij maakt, en de folie netjes aanbrengt, dan zie je niet dat hij er op zit.
  #8  
Oud 27-07-09, 17:20
iKremers iKremers is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Froggle Bekijk bericht
De reden dat ik voor een echte case heb gekozen, is dat je bij van die soort van tasjes in principe nog geen goede bescherming geeft voor de voorvallen als je 'm uit je klauwen laat ketsen. Je haalt 'm uit zo'n tasje en je laat 'm vallen.. Nou, fijne bescherming. Vandaar dat ik dus iets minimalistisch zocht, dat voor dit soort voorvallen toch prima beschermd. En het werkt. Ik kan 'm gewoon op de tafel gooien, zonder dat de achterkant vol krassen komt te zitten.
Dat is waar, maar dat is voor mij niet zo'n probleem gezien ik bij mijn vorige telefoon ook een sleeve had. Deze heb ik in de twee jaar dat ik hem had nog nooit uit mijn handen laten vallen Een screeprotector beschermt wel tegen krassen maar vanwege de dunheid denk ik niet als je ergens tegenaan loopt, wat altijd kan als hij in je broekzak zit. Daarnaast lukt het mij nooit om dat soort dingen goed te plaatsen zonder luchtbelletjes te krijgen
  #9  
Oud 28-07-09, 11:41
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Tja, gebruik in de zomer zeker een case voor m'n iPhone, dan draag je vaak lossere broeken, kans is wat groter dat ie een keer als je onderuit gezakt zit uit je zak glijd dan bij de gemiddelde jeans.
Heb hierom een Speck CandyShell Cranberry White besteld via ebay. Ziet er fris uit (rood met wit) en door het rubber randje ook lekker stroef. Leg je hem op tafel dan glibbert ie er ook niet zo af.

In de winter gaat ie denk ik in een zachte leren hoes of zo, moet ik nog naar kijken.

Om mij beide htc touches ook altijd het bijgeleverde zachte hoesje gehad, de witte touch was ook erg glad, m'n nokia e71 zonder hoesje maar alleen een screenprotector (de e71 was van zich zelf wat stroever)
  #10  
Oud 29-07-09, 00:00
interneth interneth is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 9
Standaard

Voor mijn 3Gs heb ik een case met schermprotector (Belkin, met lensje) aangeschaft. Ik draag het apparaatje niet in mijn broekzak, maar bij voorkeur aan mijn riem. Daarvoor heb ik twee tasjes gevonden waarvan ik er steeds een ik afhankelijk van verder kleding aan de riem hang.: een van Golla (€ 10,-), verticaal en één van Valenta (€ 20,-) horizontaal. Beide gekocht in de MediaMarkt. Ben er erg tevreden over.
  #11  
Oud 07-08-09, 11:18
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LanWolf Bekijk bericht
Tja, gebruik in de zomer zeker een case voor m'n iPhone, dan draag je vaak lossere broeken, kans is wat groter dat ie een keer als je onderuit gezakt zit uit je zak glijd dan bij de gemiddelde jeans.
Heb hierom een Speck CandyShell Cranberry White besteld via ebay. Ziet er fris uit (rood met wit) en door het rubber randje ook lekker stroef. Leg je hem op tafel dan glibbert ie er ook niet zo af.

In de winter gaat ie denk ik in een zachte leren hoes of zo, moet ik nog naar kijken.

Om mij beide htc touches ook altijd het bijgeleverde zachte hoesje gehad, de witte touch was ook erg glad, m'n nokia e71 zonder hoesje maar alleen een screenprotector (de e71 was van zich zelf wat stroever)
Nou ik ben maar wat blij dat ik die speck candyshell had nu phone gleed dus bij het zitten op terasje inderdaad uit mijn broek, zo op de tegels... paar krasjes/putjes op de hoes, maar de iphone heeft heeft het wel overleefd (zonder schade)!
  #12  
Oud 07-08-09, 23:40
juliantomoriati juliantomoriati is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Leidschendam
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar juliantomoriati
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josephusjg Bekijk bericht
Ik kijk op het forum en ik zie alleen discusies over welk hoesje mooi, goed, .... is, een enkele keer zie ik een losse opmerking dat men geen hoesje gebruikt omdat het niet nodig is, maar nergens een discussie over wel of geen hoesje.

Wat is nu mijn dilemma? Toen ik mijn 2g kreeg (nou ja, kocht) zat er een speck hoes bij. Heel robuust, maar ..... mijn god, wat is zo'n ding lelijk. Ik heb het er meteen afgegooid en sindsdien heb ik een prachtige iphone in mijn broek zitten. Krassen? Ach ja, als je goed kijkt zitten er wel een paar, maar het mag geen naam hebben. De voorkant is zo ver ik kan zien nog helemaal gaaf.

En nu sta ik op het punt een 3gs aan te schaffen. ik begrijp uit de geruchten dat de kunststof achterkant gevoelig is voor krassen. Ik heb het nooit gezien, dus kan ook niet zo goed inschatten hoe erg dat is, maar ik ben dus wel van mening dat de iphone een prachtig apparaat is (de classic eigenlijk nog het mooist), dat je niet moet verpakken in iets wat nooit zo mooi is als het echte werk.

Hoe zien jullie dat? Ben ik heel dom of gewoon realistisch?

groet,

Jos
Ik ben het met je eens! Iets wat mooi is, moet je zo laten. Een naakte iPhone is het mooiste. Toch gebruik ik een lederen hoesje maar dan partime (om het maar zo te noemen)

Ik gebruik de Sena Ultraslim. Deze hoes is eigenlijk meer een soort etui waar de iPhone zo in en uit glijdt. Het leer is enorm dun, maar beschermt goed! Het hoesje zit eigenlijk altijd in mijn broekzak, of als ik op reis ga in mijn koffer (waar ook sleutels en ander meuk in rondzwerft)

http://shop.iphoneclub.nl/media/cata...Phone-3G-1.jpg
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel een iphone 4 en geen hoesje willen gebruiken? toet Koopinformatie Nederland 3 31-07-10 07:38
Hoesje iPad francebramie iPhone accessoires en onderdelen 5 14-07-10 11:12
Hoesje karimp Koopinformatie Nederland 1 08-06-10 15:20
Hoesje gezocht !!! Gielk Archief 7 07-10-08 19:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.