//

Carholder

Carholder discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Op dit moment gebruik ik nog mn carholder van mn iPod: De Tuneflex Dit is echt superhandig, het laadt op en er zit een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-01-08, 11:42
McNRiQ's schermafbeelding
McNRiQ McNRiQ is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 46
Standaard Carholder

Hoi,

Op dit moment gebruik ik nog mn carholder van mn iPod:
De Tuneflex


Dit is echt superhandig, het laadt op en er zit een aux out op. Alleen nu wil ik ook graag bellen ind e auto, hands-free. Bestaat er al een sepciale carkit voor de iPhone die er uitziet als de tuneflex?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-01-08, 01:03
MikeyMike MikeyMike is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 36
Standaard

Yep!

Zie link: Adapt Autohouder / Active Car Holder with Handsfree for iPhone (8717568399737) • Duiverman Automatisering • Hardware, Software, Opleidingen, Webdesign

Ik heb hem ook maar dan zonder handsfree functie, bel nl. via Parrot CK3200. Opladen werkt perfect en iPhone past zeer goed in de houder.
  #3  
Oud 12-01-08, 09:48
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

iemand ervaring met dit apparaat.
Ik ben op zoek naar een goede autolader waar ik het liefst ook mee kan bellen

Laatst gewijzigd door sjoeii; 12-01-08 om 09:50.
  #4  
Oud 12-01-08, 12:43
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Past de iphone goed in de tuneflex houder??? Binnenkort ga ik op wintersport en dan is het wel handig als ik mijn muziek kan bedienen en tegelijk kan laden gedurende de rit.
  #5  
Oud 14-01-08, 14:12
digideon digideon is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Dit lijkt inderdaad een hele mooie oplossing, alleen jammer dat er geen aux uitgang aanwezig is. Nu moet je om audio via je auto speakers te horen alsnog een extra kabeltje gebruiken (of fm-transmitter). Ben ook wel benieuwd of er hier meer mensen ervaring hebben met deze oplossing.

(voor de duidelijkheid, ik heb het dus over het produkt waar MikeyMike naar verwijst)
  #6  
Oud 25-01-08, 19:40
nistel nistel is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 16
Standaard

Ik heb vandaag de carholder gekocht die wordt genoemd bij MikeyMike. Werkt prima. Het is een eenvoudige oplossing voor minder dan € 45,--, maar is prima geschikt voor het doel. Wil je een eenvoudige en betaalbare oplossing, dan kan ik deze zeker aanraden.
  #7  
Oud 31-01-08, 00:05
filouchke filouchke is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 67
Standaard

Ik zoek iets in de stijl van de tuneflex (het gaat me om de flexiebele "arm") omdat ik niets op mijn dashboard/ruit will plakken...
Is die Tuneflex volledig compatible met iphone (voltage voor het laden enz...)

De adapt is wel tof maar dat is dan weer zoeits dat je ergens aan het dashboard moet vastmaken

Kent iemand iets in de stijl van de tuneflex of is dit de enige optie ?

Ook begrijp ik de AUX-functie niet goed - op de iphone heb je toch al een 3,5mm jack bovenaan voor audio ??
  #8  
Oud 31-01-08, 10:05
digideon digideon is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Ja maar je hebt dan nog een verloopje nodig omdat een standaard 3.5mm jack niet past. Dus als er een 'normale' aux output op zo'n carholder zit heb je ook geen apart verloopje meer nodig voor je iPhone.

Overigens is deze weer in prijs verlaagd, blijft nog steeds een goede optie volgens mij (op de aux output na dan, die ontbreekt ;-).
  #9  
Oud 31-01-08, 10:08
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Ik heb een tuneflex omdat mijn auto het geluid via de headphone out niet accepteerde (geluid was te hard). Via de connector en de aux aansluiting van de tuneflex doet hij het gewoon wel. Voor hetzelfde geld als de duiverman unit heb ik de tuneflex nieuw van ebay gehaald.
  #10  
Oud 31-01-08, 10:43
digideon digideon is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Er is inmiddels een nieuwe versie van de TuneFlex, maar zo te zien alleen wat gefinetuned. Hier een review. Echter wordt er wederom nergens gesproken over iPhone comptabiliteit?

Laatst gewijzigd door digideon; 31-01-08 om 10:46.
  #11  
Oud 31-01-08, 14:16
filouchke filouchke is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digideon Bekijk bericht
Er is inmiddels een nieuwe versie van de TuneFlex, maar zo te zien alleen wat gefinetuned. Hier een review. Echter wordt er wederom nergens gesproken over iPhone comptabiliteit?
compatibiliteit is toch geen probleem daar er staat dat het goed is voor de Ipod touch (bij tuneflex aux 2.0 ) op de site van griffin. Bovendien meldde
McNRiQ dat hij de eerste versie hievan gebruikt...

Of heb ik het verkeerd?

In alle geval buiten de webwinkel van Griffin zelf is het zeer moeilijk te vinden die versie 2.0
  #12  
Oud 31-01-08, 14:30
digideon digideon is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Maar juist omdat de iPhone niet expliciet wordt vermeld op de site van Griffin, en er verder weinig gebruikerservaringen te vinden zijn, is het me toch niet duidelijk of het perfect aansluit. Met name voor wat betreft de TuneFlex Aux 2.0. De iPod Touch is een stuk platter/dunner dan de iPhone, en het lijkt me dat Griffin het graag zou vermelden als de TuneFlex volledig geschikt is voor beide modellen.

Verder is ie inderdaad nog moeilijk te vinden, maar bij Griffin kost het je 75 dollar inclusief verzending naar NL, omgerekend zo'n 50 euro dus best redelijk lijkt me.
  #13  
Oud 31-01-08, 16:17
filouchke filouchke is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 67
Standaard

heb even gezocht en vind alleen ervaringen met de vorige versie van tuneflex AUX en die zijn dan nog half goed/half slecht (google maar eens op tuneflex iphone...)

de eerste versie is dan weer schijnt minder goed om dat de gooseneck nogal beweegt...
spijtig dus - ik wacht dus wat af op een andere gelijkaardige oplossing
  #14  
Oud 01-02-08, 15:35
filouchke filouchke is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 67
Standaard

Goed - ik heb dan maar de nieuwere versie (tuneflex aux 2.0) besteld uit wanhoop omdat dit voor mij de enige degelijke oplossing is - ik heb hem dus in zwiterland besteld - hopelijk werkt hij of krijg ik hem werkende met de iphone...
en anders verkoop ik hem door aan een IPOD gebruiker...
  #15  
Oud 04-02-08, 10:46
filouchke filouchke is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 67
Standaard

Zo, dit is de officiele statement van Griffin - toch heb ik hem besteld want ik dacht dat ze nooit zouden antwoorden...

Dear Fil,

The TuneFlex Aux is not compatible with the iPhone. It does not have Apple's approval as a Made for iPhone accessory and we have not made an adapter clip for the iPhone to securely fit on the TuneFlex. I do not know of any plans to make a docking charger for the car for the iPhone.

Currey

Griffin Technology
Technical Support
  #16  
Oud 04-02-08, 10:51
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Maak je maar geen zorgen. De iPhone past er perfect in. Hij geeft wel de melding of je in flight mode wil gaan. Daar antwoord je gewoon nee op.

Ik heb inmiddels ook ontdekt dat de tuneflex cradle ook kan roteren. Dus je kan het scherm ook horizontaal zetten en er een film of een muziekDVD op afspelen (wel natuurlijk de ogen netjes op de weg houden of bij stilstand gebruiken).
De telefoon blijft er dan ook gewoon goed in zitten.

In dit draadje heb ik wat foto's gezet: https://forum.iculture.nl/f28/i...erbinding.html

Laatst gewijzigd door Dennisf; 04-02-08 om 10:54.
  #17  
Oud 04-02-08, 11:04
digideon digideon is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Toch vreemd, ik kreeg een heel ander statement van Griffin:

Gideon,

The Griffin TuneFlex is not supported as it has not been approved for use by Apple. Our own testing, however, has shown that the iPhone will work with the TuneFlex. If you put the iPhone on the TuneFlex, you will get a "Nag Scree" that says, "This device not made for iPhone," but if you hit OK, it should work normally. Let me know if I can be of any other service.

Whit

Griffin Technology
Technical Support


Er zou sowieso verwarring kunnen zijn omdat de TuneFlex die op de site van Griffin staat inmiddels een nieuwe versie is, de TuneFlex Aux 2.0. Ik had specifiek gevraagd of deze ook geschikt is voor de iPhone, daarop kreeg ik dus bovenstaand antwoord. Denk dat ik 'm dus ook maar ga aanschaffen.
  #18  
Oud 04-02-08, 11:05
filouchke filouchke is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 67
Standaard

@DENNISFiid, ik had jouw topic/foto's reeds met veel aandacht bekeken maar jij hebt het eerste model van de tuneflex, ik heb versie 2.0 besteld (tuneflex aux 2.0) en deze heeft een iets kortere "nek" en vervangbare adapters... daarmee, afwachten en vingers gekruisd houden

@DIGIDEON - bij mij ging de vraag toch nochtans duidelijk over de Tuneflex AUX 2.0
ziehier initieel mijn vraag:
Question: Hi - is the tuneflex AUX 2.0 still not compatible with iphone ? arethere any plans ??

Laatst gewijzigd door filouchke; 04-02-08 om 11:07.
  #19  
Oud 04-02-08, 11:13
digideon digideon is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 26
Standaard

Maar toch vreemd dat we beide dus een ander antwoord krijgen?

De ene medewerker van Griffin hecht dus feitelijk geen waarde aan Apples approval en zegt dat bij het testen bleek dat er geen problemen waren om de iPhone te gebruiken i.c.m. de nieuwe TuneFlex, terwijl de ander zegt dat de approval voor Apple noodzakelijk is alvorens te garanderen dat het allemaal werkt. Nou snap ik dit laatste op zich wel, maar vreemd dat ze bij Griffin in ieder geval niet op 1 lijn zitten.

Hoe dan ook, het zal zonder meer werken, hopelijk sluit het e.e.a. met de adapters allemaal goed aan. Laat je je bevindingen nog even weten hier filouchke? Ben trouwens ook wel benieuwd waar je 'm hebt besteld?
  #20  
Oud 04-02-08, 11:29
filouchke filouchke is offline
• iOS 2.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 67
Standaard

hier besteld (Zwitserland)
NextWay.ch : Accessoires iPod et iPhone | Alimentations / Batteries | Griffin TuneFlex AUX 2.0 (iPod 4-5G/classic/nano 2-3G/touch)

Ik las idd ergens dat de eerste versie steeds een probleem heeft met die nagscreen van airplane mode (als het dat maar is...) over de versie 2.0 vind ik niets...

Ik hoop hem ergens eind deze week,begin volgende wweek te mogen ontvangen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 dock en carholder voor met brando rubber bumper NHke iPhone accessoires en onderdelen 0 23-10-10 13:05
iPhone verstelbare carholder Pistons iPhone accessoires en onderdelen 0 30-12-08 14:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.