//

Screenprotector verwijderen

Screenprotector verwijderen discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu een maand of 6 een screenprotector op mijn Iphone 3gs. Hij wordt, ondanks herhaaldelijk schoonmaken etc., minder helder, meer vlekken etc. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-04-10, 21:17
applepie applepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Question Screenprotector verwijderen

Ik heb nu een maand of 6 een screenprotector op mijn Iphone 3gs. Hij wordt, ondanks herhaaldelijk schoonmaken etc., minder helder, meer vlekken etc. Ik heb een nieuwe besteld die meteen anti-glare is dus als het goed is straks nog minder last van vingerafdrukken.

Blijft de belangrijke vraag over, hoe krijg je dat ding eraf?
Ik zit al 2 uur te kl**** en het lukt niet. Zuignapje dat ik nog had liggen van een poster geprobeerd no go, plakband, no go, peuteren werkt ook niet. Op een you tube filmpje doen ze het simpel met een plakbandje maar ja, dat ding zit er net 2 seconden op. Die van mij al 6 maanden dus wellicht zit hij wat extra goed vast.

Iemand tips?
Ik ben natuurlijk als de dood dat ik de iphone zelf beschadig maar dat ding moet en zal eraf komen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-04-10, 22:06
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Nou is het eerste wat in mij opkomt zit er wel eentje op?
Zo ja weet je misschien wat voor merk of type.
Ik heb al heel wat soorten en maten screenfolie' s gebruikt.Oa die van Brando en nog wat merkloze aanbieders op Ebay.
Hiermee heb ik nog nooit deze problemen gehad.Met een plakbandje altijd heel eenvoudig kunnen verwijderen.
  #3  
Oud 05-04-10, 09:58
applepie applepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Dat kwam ook bij mij op en ik zou bijna aan mijzelf gaan twijfelen maar ik heb hem er toch echt 6 maanden geleden opgeplakt en nooit meer afgehaald dus hij moet er wel opzitten
het merk is dezelfde als waar ik de nieuwe van heb liggen, besteld bij yamasan.nl staat niet echt een merk op, gewoon screeprotector in witte letters met zwarte achtergrond en verder een hoop japanse of chinese tekens. (ook engelse tekst op de achterzijde overigens) In een rondje staat Japan Pet original
  #4  
Oud 05-04-10, 13:22
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Je moet hem dan toch zien zitten Als je de iPhone goed bekijkt. Toch op zijn minst een randje of iets zien...
  #5  
Oud 05-04-10, 13:28
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

Er moet idd een randje of zo te zien zijn , dan kijken of je een puntje los kan peuteren... ( misschien een vrouw met lange nagels )

Wat misschien een belangrijke tip is voor het eraf halen, trek een er horizontaal af en niet naar boven, zo heb je minder spanning op het scherm staan als je een er af trekt.

succes
  #6  
Oud 05-04-10, 13:36
applepie applepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Hij zit er 100% zeker op hoor
Maar hij zit zo netjes geplakt (hulde aan mijzelf destijds) dat er nergens echt een ranjde of overlap te vinden is. Hij past gewoon perfect. Bedankt voor de tip over horizontaal trekken, als het begin eenmaal gemaakt is komt deze goed van pas.

Mensen nog andere tips?
  #7  
Oud 05-04-10, 14:31
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Wat je nog kunt proberen is van dat scotchtape plakband.
Op de een of andere mannier hecht of plakt deze beter.(ooit eens gelezen als tip ergens op internet)
Ook is deze tape erg geschikt bij het aanbrengen.Het plakt erg goed maar is relatief simpel ook weer los te krijgen.
Dat komt juist van pas wanneer je bijvoorbeeld een stofje onder je protector krijgt tijdens het aanbrengen.Je kunt dan dmv het plakband er onder te schuiven het stofje aan het plakkband laten kleven en het zo verwijderen.
  #8  
Oud 05-04-10, 18:42
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcelca Bekijk bericht
Er moet idd een randje of zo te zien zijn , dan kijken of je een puntje los kan peuteren... ( misschien een vrouw met lange nagels )

Wat misschien een belangrijke tip is voor het eraf halen, trek een er horizontaal af en niet naar boven, zo heb je minder spanning op het scherm staan als je een er af trekt.

succes
of een man met lange nagels (sorry kon het niet laten)
anders kijk eens of je een foto kan posten.
(wel een foto die een beetje schuin van de zijkant is genomen)
Normaal zou er inderdaad wel een rand of iets te zien moeten zijn, vooral omdat zich bij die rand meestal wel stof etc gaat ophopen.
tenzij je dus de screenprotector er zo goed hebt opgeplakt dat ie in de naden van het beeldscherm zit, dan wordt het een iets lastiger verhaal.
Dan zou ik meer denken om de schroefjes aan de onderkant voorzichtig los te schroeven, en VOORZICHTIG maar wel met wat kracht met een zuignapje het scherm iets naar boven trekken.
(dit geeft een soort plop geluid als het scherm loskomt, ik heb destijds het scherm zelf vervangen dus vandaar )
  #9  
Oud 07-04-10, 20:45
applepie applepie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Ik zal het weekend even proberen een foto maken (ben nu te druk met werk). Losschroeven is een optie maar wel een riskante lijkt mij. Heb je geen gevaar dat je de elektronica beschadigd? Of je scherm kadoek maakt natuurlijk
Tot nu toe zit dat ding er dus nog steeds op grrr
  #10  
Oud 08-04-10, 21:39
phoenix83 phoenix83 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 31
Standaard

In principe kun je de hardware (mits je voorzichtig bent) niet beschadigen.
Je klapt het scherm vanaf de homebutton naar boven open.
Aan de bovenkant van het scherm (aan de kant waar de aan/uit knop zit) zitten 3 kabeltjes (ribbon cables) (en ja, ik ben GEK op haakjes ).
Wat je dus doet is het scherm voorzichtig openklappen tot het schermpje ongeveer in een hoek van 45 graden staat. En als je een zuignapje gebruikt, is het bijna onmogelijk om het scherm kapot te krijgen, je komt immers niet aan de binnenkant van het scherm etc.
Met het verwijderen van de screen protector zou ik wel voorzichtig aan doen, en echt stukje voor stukje verwijderen.
Het touchgedeelte dat over de LCD ligt is namelijk van glas (welliswaar gehard).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPod screenprotector ivotje10 Koopinformatie Nederland 0 22-11-10 23:08
Screenprotector Ghostje iPad algemeen 10 24-07-10 19:40
Screenprotector ugene iPhone accessoires en onderdelen 69 28-12-08 12:36
Screenprotector afwassen iPhone911 iPhone accessoires en onderdelen 4 08-09-08 21:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:02.