//

Parrot mki9200 met iOS4

Parrot mki9200 met iOS4 discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik krijg binnenkort iPhone 4 en ben van plan ook een Parrot mki9200 carkit te kopen. Maar nadat ik wat info op internet heb gelezen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-07-10, 17:26
qarizma qarizma is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 13
Standaard Parrot mki9200 met iOS4

Ik krijg binnenkort iPhone 4 en ben van plan ook een Parrot mki9200 carkit te kopen. Maar nadat ik wat info op internet heb gelezen kwam ik achter dat mki9200. Problemen heeft met iOS 4. Namelijk dat het via bluetooth wel werkt en dat het via meegeleverde iPhone kabel niet werkt. Zijn er mensen die meer ervaring hebben met Parrot en iOS4 (iPhone 4)??
En wanneer zal de problemen weer opgelost kunnen worden??

Als ik nu een Parrot mki9200 koop, wil ik natuurlijk wel dat het straks gaat werken met mijn iPhone 4.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-07-10, 10:49
Rene3g Rene3g is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 262
Standaard

Ik heb al enige tijd een parrot mki9200 in me auto, me iphone zit op ios 4. Ik heb zeer vaak dat me parrot uitvalt, of niet reageert, maar dat had ik voor deze update ook al, heb al eens een compleet nieuwe parrot in laten bouwen, loste de meeste problemen wel op, maar niet alles!

Wat ik wel erg gaaf vindt is dat ik mijn iphone, maar ook op het zelfde moment mijn ipad er aan kan koppelen!
  #3  
Oud 26-07-10, 23:06
ndegeocello ndegeocello is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 41
Standaard

Als ik aan de 9200 denk gaat mijn bloeddruk omhoog, dus even ademhalen................
__________________
15" MacBook Pro i5, Mac Mini (2010), iPad 64gig 3G, iPhone 4.

Laatst gewijzigd door ndegeocello; 26-07-10 om 23:11.
  #4  
Oud 26-07-10, 23:09
ndegeocello ndegeocello is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 41
Thumbs down

Ik heb de 9200 al een paar maanden en een en al drama. Wat een onstabiel prut ding. Heb de iPhone 3G en 3GS erop draaien, maar dit maakt geen verschil.
Al meerdere keren nieuw software geïnstalleerd, maar dat helpt weinig.
Bij het inbouwstation een nieuwe gekregen, maar ze zeiden al dat het probleem niet opgelost zou worden. Ze hadden gelijk!

Op papier een fantastische Bluetooth carkit, maar in de praktijk

Er zijn op internet veel negatieve reacties over deze carkit te vinden, dus kijk gerust verder.....

Het scherm heeft bij mij al aardig vaak vliegles gehad in de auto.

Over de combinatie met de iPhone 4 kan ik nog niet oordelen, want die hoop ik aankomende vrijdag op de deurmat te vinden.
  #5  
Oud 27-07-10, 08:28
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Mijn ervaringen met de 9200 zijn anders, tenminste tot de update naar iOS 4.x.x. Tot die update werkte alles perfect, of het nu ging om de iPhone 2G, 3G(S) of een willekeurig ander toestel.
Pas sinds het nieuwste iOS voor de iPhone heb ik problemen en ik verwacht eigenlijk binnen niet al te lange tijd een update van de firmware van de Parrot.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #6  
Oud 27-07-10, 10:08
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 146
Standaard

Ik heb een mki8400. Na de overgang naar Ios4 werkt haast niks meer:
- Bluetooth muziek valt regelmatig uit.
- bellen over Bluetooth is onmogelijk.
- regelmatig crash.

Kortom technisch mooi apparaat maar software matig een ramp.
  #7  
Oud 27-07-10, 10:27
qarizma qarizma is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 13
Standaard

Ik heb een verkoper van Parrot aan de line gehad en hij vertelde mij dat er een bug in iOS 4 zit waardoor mki9200 (ook andere carkits) niet meer goed functioneerd. Volgens hem zou er binnenkort door Apple een firmware opdate komen waardoor het weer wel gaat werken. Maar volgens mij is het logischer als Parrot een update brengt.
Maar ja, ik zal dan maar beter eerst wachten dat de problemen met iOS4-Parrot opgelost worden.

p.s Graag zou ik van Parrot gebruikers hier op forum terug willen lezen als de problemen zijn opgelost. Zelf zou ik dat nog niet kunnen ontdekken omdat ik het nog niet heb.

Laatst gewijzigd door qarizma; 27-07-10 om 10:30.
  #8  
Oud 27-07-10, 17:46
Erik1965's schermafbeelding
Erik1965 Erik1965 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

beste quarizma,
Zoals je hierboven ook al las: NIET kopen. Ik heb de parrot 9200 nu ruim een jaar en het is een en al ellende die 9200. al eens meegedaan met een enquete en alle ellende doorgegeven: nooit iets van ze gehoord. Binnenkort krijg ik een nieuwe auto. De parrot laat ik niet overzetten: weg ermee!!!!
  #9  
Oud 29-07-10, 10:27
drsnuggles drsnuggles is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Mijn ervaringen met de 9200 zijn anders, tenminste tot de update naar iOS 4.x.x. Tot die update werkte alles perfect, of het nu ging om de iPhone 2G, 3G(S) of een willekeurig ander toestel.
Pas sinds het nieuwste iOS voor de iPhone heb ik problemen en ik verwacht eigenlijk binnen niet al te lange tijd een update van de firmware van de Parrot.
Ik heb dezelfde ervaringen. Tot IOS4 geen probleem. Nu werkt eigenlijk alleen het Bluetooth gedeelte nog maar. De kabel is onbruikbaar. Met mazzel speelt ie één nummer in z'n geheel af, maar daarna hangt de carkit zich volledig op.

Vanochtend firmware 1.50 van Parrot erop gezet en dat helpt niks .

Wachten op de volgende update dan maar.
  #10  
Oud 29-07-10, 23:53
Nowa's schermafbeelding
Nowa Nowa is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 41
Standaard

Mmm..Heb net een nieuwe auto dus ik wacht wel even met het inbouwen van mn parrot.
Ik heb tot nu toe goede ervaringen met deze carkit. Had alleen soms problemen met het afspelen van muziek. Kabel opnieuw aansluiten was altijd de oplossing.
Dit is echter voor IOS4 dus ik voel de bui al hangen. Als iemand hier meer over kan vertellen houd ik mij ook aanbevolen.
  #11  
Oud 30-07-10, 16:08
qarizma qarizma is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 13
Standaard

Ik had een e-mail gestuurd naar Parrot met de vraag hoe het nou zat met mki9200 en iOS 4 van iPhone. En kreeg een antwoordt terug.

Volgens Parrot ligt de probleem bij iOS 4 (v4.0 en 4.01), waardoor de Parrot niet juist functioneerd als je het met kabel aansluit. Parrot heeft geprobeerd om alsnog te laten werken, maar niet gelukt. Enig wat ze kunnen doen is wachten dat Apple een nieuwe firmware update uitbrengt waardoor het weer gaat werken. Parrot en Apple werken hier samen aan dus verwachten ze dat het niet lang gaat duren dat mki9200 (en andere carkits) weer gaat werken met iOS 4 (iPhone 4).

Maar zoals ik het al schreef zijn ze dus afhankelijk van Apple. Apple is bezig met OS 4.1. Misschien dat het dan wel weer gaat werken.
  #12  
Oud 31-07-10, 14:06
Nowa's schermafbeelding
Nowa Nowa is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 41
Standaard

Ok goed om te weten. Ik houd de parrot site in de gaten. De mp3 speler mis ik toch erg in de auto.
  #13  
Oud 31-07-10, 18:37
ndegeocello ndegeocello is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 41
Standaard

WHAT THE F...

Jullie geloven dit niet.

Ik heb vandaag mijn iPhone 4 voor het eerst aan de Parrot voorgesteld en na het koppelen werkte hij gelijk. Mijn contacten werden gesynchroniseerd en de muziek begon gelijk te spelen.
Dit heb ik met mijn 3G nog nooit voor elkaar gekregen. Meestal werkte het pas na 1 à 2 keer opnieuw opstarten.

Vandaag een stuk gereden en vaak uitgestapt voor een boodschap. Elke keer werkte hij gelijk bij het opstarten en het scrollen door het menu van de Parrot is nog nooit zo snel en moeiteloos gegaan.

Ik gebruik de Parrot in samenwerking met een Brodithouder bestemd voor de iPhone 3G('s). De iPhone 4 past daar perfect in.

Na al het gezeik van de afgelopen anderhalf jaar had ik er geen vertrouwen meer in, zeker gezien Parrot zelf had aangegeven dat ze problemen hadden met de nieuwe software van de iPhone.

Ik ben echt aangenaam verrast en als een kind zo blij!
  #14  
Oud 01-08-10, 14:07
qarizma qarizma is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 13
Standaard

@ ndegeocello

hmm wel apart idd omdat Parrot zelfs aangeeft dat iOS 4 (dus ook iPhone 4) tot nu toe nog niet juist functioneerd met o.a Parrot mki9200. En jij geeft nu als enige eigenlijk aan dat het wel werkt.
Maar probleem is als je Parrot met KABEL aansluit voor digitaal geluid. Dus met bluetooth zal het ook gewoon werken.

Dus vraag ik aan jou of je het zowel met bluetooth als met kabel hebt getest?

Laatst gewijzigd door qarizma; 01-08-10 om 14:14.
  #15  
Oud 01-08-10, 14:18
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Een en al teleurstelling met deze carkit.
Heb alles origineel, dus geen jailbreak of iets in die trend!
De parrot verrot het af en toe de iphone te herkennen, je moet het hele spul dan weer resetten en hopen dat het gaat werken.
Ik ben al een tijdje bezig en krijg alleen maar 0 als reactie bij t-mobile.
Inbouwstation van carkit heeft de carkit inmiddels 3 x vervangen zonder resultaat.
Ik raad iedereen af deze carkit te kopen want je komt van een koude kermis thuis.

IOS4.01 met laatste update MKI9200
  #16  
Oud 01-08-10, 15:17
ndegeocello ndegeocello is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qarizma Bekijk bericht

Dus vraag ik aan jou of je het zowel met bluetooth als met kabel hebt getest?
Zowel met kabel als Bluetooth getest inderdaad. Ik kwam erachter dat buetooth ook werkte omdat ik een filmpje met de iPhone 4 had gemaakt en deze even aan mijn vrouwtje liet zien. Tot mijn grote verbazing ging het geluid via de speakers van de auto terwijl ik de iPhone gewoon in mijn handen had. In het scherm van de Parrot was de Bluetooth connectie zichtbaar met een balkje eronder en kon hem ook harder en zachter zetten.

Ik heb even in het menu gekeken en ik heb versie 1.50
  #17  
Oud 04-08-10, 14:13
Overlord Overlord is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Katmandu...
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar Overlord
Standaard

als ik het zo lees heeft blijkbaar iedereen problemen met iOs4, Iphone 4G en Parrot Mki9200...

nochtans ik heb een Iphone 3G met iOs4 en een Mki9200 en heb eigenlijk geen problemen hiermee.

Wat me wel opvalt is dat sinds de 4.0 update het muziekje van de beller wordt overgenomen door de carkit.

het enige waar ik me aan stoor is dat als ik de kabel wil gebruiken om hem op te laden dat hij 2 maal aangeeft dat dit accesoire niet geschikt is en de 3e keer wel werkt + dat bluetooth niet meer werkt als ik hem aansluit op de carkit via het kabeltje want dan springt de Ipod applicatie naar de voorgrond...
  #18  
Oud 04-08-10, 14:24
ndegeocello ndegeocello is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overlord Bekijk bericht
als ik het zo lees heeft blijkbaar iedereen problemen ..
Niet meer. Alles werkt nu!

Wat me gisteren wel opviel is dat als de iPhone al in de Brodit zit en dus is verbonden met de Parrot en je daarna de auto start de Parrot niet automatisch de muziek laat spelen. Je moet dan ik het menu van de Parrot naar je afspeellijst om deze te activeren. Verder ben ik super tevreden.
  #19  
Oud 04-08-10, 14:45
Overlord Overlord is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Katmandu...
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar Overlord
Standaard

kzou er geen antwoord op weten...ik speel nooit muziek via de Ipod in den auto...
  #20  
Oud 04-08-10, 17:40
qarizma qarizma is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overlord Bekijk bericht

het enige waar ik me aan stoor is dat als ik de kabel wil gebruiken om hem op te laden dat hij 2 maal aangeeft dat dit accesoire niet geschikt is en de 3e keer wel werkt + dat bluetooth niet meer werkt als ik hem aansluit op de carkit via het kabeltje want dan springt de Ipod applicatie naar de voorgrond...
Dat zijn nou ook de problemen van OS 4.0/ 4.01 met parrot mki9200. Daarbij gaat het ook vooral voor het afspelen van muziek. Dus jij hebt de probleem ook als ik het zo lees.

Beter wachten tot 4.1, hopelijk zijn de problemen dan opgelost.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Parrot MKI9200 speelt geen muziek af duvel81 Muziek, foto & video 3 15-05-13 11:11
iphone start automatisch met muziek wanneer ik bleutooth verbinding heb met parrot vlote001 iPhone accessoires en onderdelen 2 12-02-13 00:59
Hardware: TomTom of Navigon met parrot MKi9200 jvdv23 iPhone Navigatie 2 28-01-11 10:51
iPhone: Complete handleiding 3GS van IOS4 of 3.1.3 met spirit->312>IOS4 Jailbreak mdiersma2 Jailbreak 68 08-07-10 23:13
Parrot mki9200 kwaliteit met iphone 3G 16GB Wim1978 iPhone accessoires en onderdelen 1 14-03-09 00:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.