//

iPhone static noise

iPhone static noise discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb vorig weekend een nieuwe autoradio geinstalleerd zodat ik mn iPhone 4 icm de tom tom carkit (die ik heb aangepast met 2 viltjes) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-08-10, 11:21
Peter's schermafbeelding
Peter Peter is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen - België
Berichten: 432
Standaard iPhone static noise

ik heb vorig weekend een nieuwe autoradio geinstalleerd zodat ik mn iPhone 4 icm de tom tom carkit (die ik heb aangepast met 2 viltjes) naar mn muziek kan luisteren.
Gezien ik voorheen geen aux in had op mn oude radio heb ik de aux uit van de tom tom nooit kunnen beoordelen met mn iPhone 2G.

Blijkbaar is mijn probleem een veel voorkomend/bijna altijd voorkomend probleem.

als de motor niet gestart is werkt alles perfect, zodra de motor gestart wordt en tijdens het rijden hoor je op de achtergrond een irriterend static noise. als je de iPhone pauzeert hoor je dit zeer duidelijk (gezien je het volume van de radio reeds luid moet zetten om een acceptabel geluidsniveau op de autosnelweg te krijgen)

Na wat zoekwerk blijkt dit het gevolg te zijn van de "invertor" van de wagen. gezien de TT niet werkt als hij niet op de sigarettenaansteker is aangesloten heb je hier dusaltijd last van.

Er zouden 2 mogelijkheden zijn:
-iets in de wagen laten veranderen aan de bedrading (heb ik zelf geen kaas van gegeten en ook geen zin in dit te laten doen)
-een kabeltje van griffin te kopen: linkje

op de site van griffin is deze discontinued, ik heb hem nog via amazon kunnen bestellen, maar moet nog enkele weken wachten voor hij op de deurmat ligt.
De reviews op amazon zijn lovend, maar ik vroeg me af of hier niemand problemen heeft en wat zijn/haar oplossing is. Als ik de 3,5mm kabel aansluit op de iPhone zelf heb ik geen problemen, maar dan werkt de handsfree functie niet meer, dus wil hem echt aansluiten op de TT zelf.




* kabeltjes moeten nog proper weggewerkt worden. de witte kabel is de huidige 3,5mm kabel en wordt dus vervangen door de kabel van griffin
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Noise-cancelling iPhone 4 Pr4n4 iPhone algemeen 3 17-09-10 14:22
Noise.io pro synthesizer totalition iPhone Apps 2 07-03-09 10:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.