//

Autolader van de Action - NIET KOPEN

Autolader van de Action - NIET KOPEN discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) VRaagje: het 3 in 1 setje heb ik ook en met 220 volt werkt het gewoon. Merkwaardig genoeg krijg ik de 12 volt voor in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 10-07-08, 16:02
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

VRaagje: het 3 in 1 setje heb ik ook en met 220 volt werkt het gewoon. Merkwaardig genoeg krijg ik de 12 volt voor in de auto niet aan de praat. Heb overigens nog twee andere (een HP en ander whitelabel) welke ook niet werken.
Het lijkt erop dat dit dus door Apple wordt geblokkeerd, want mn al oude nano2nd generation verdomd het daarmee ook.
Heeft iemand ervaring met het laden in de auto? liefst in combi met een originele AV-cable van apple aan een Iphone???????????
grz
H
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 10-07-08, 21:42
redhead redhead is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrys Bekijk bericht
VRaagje: het 3 in 1 setje heb ik ook en met 220 volt werkt het gewoon. Merkwaardig genoeg krijg ik de 12 volt voor in de auto niet aan de praat. Heb overigens nog twee andere (een HP en ander whitelabel) welke ook niet werken.
Het lijkt erop dat dit dus door Apple wordt geblokkeerd, want mn al oude nano2nd generation verdomd het daarmee ook.
Heeft iemand ervaring met het laden in de auto? liefst in combi met een originele AV-cable van apple aan een Iphone???????????
grz
H
Bij mij laad de iPhone ook niet met een 12v naar USB adapter en de usb kabel van de iPhone. Maar hij laad ook niet als ik hem aan een computer hang dmv USB. Hij laad alleen aan de computer als de Apple Mobile Drivers geinstalleerd zijn.

Echter er zijn iPhone gebruikers welke zeggen dat de iPhone bij hun wel gewoon laad via USB zonder drivers. Geen idee hoe.
Naar mijn idee moet er iets in de software van de iPhone zitten welke detecteerd of de iPhone aan de USB (computer) hangt of aan de 220v via de meegeleverde adapter.

Maar het lukt mij dus ook niet om de iPhone te laden in de auto.

Zie ook: https://forum.iculture.nl/f8/ap...tml#post137592
  #63  
Oud 11-07-08, 21:36
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

Moet ik hieruit opmaken dat er niemand in de auto met zn Iphone belt? of in ieder geval niet oplaad?
Ik heb gisteren de moet maar weer een verzameld en een ''zoveelste'' lader besteld. Eentje die door apple zelf ook wordt verkocht met de naam Griffin Powerjolt carcharger. Deze zou moeten werken en kost ongeveer 20 euro. Hopenlijk komt het met deze zoektocht tot een einde en kan ik rustig onderweg bereikbaar zijn en blijven.
gr
h
  #64  
Oud 12-07-08, 09:36
w.d's schermafbeelding
w.d w.d is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Ik heb deze besteld:
DealExtreme: $4.33 Car Charger for iPhone (12~24V Input)
Slechts €2,73 incl. verzendkosten!! Ik heb hem gisteren gekregen en hij werkt als een zonnetje.
Ik heb op diezelfde site ook een autohouder voor de iPhone gekocht voor maar €4,04. Ook ontvangen, en bevalt goed!
Die site staat vol met goedkope 'gadgets', en accesoires voor iPhone en andere apparaten. Ontzettend goedkoop, en je betaalt geen verzendkosten!!
Echt een aanrader!!
__________________
iPhone 3g 16G, T-Mobile NL
  #65  
Oud 12-07-08, 10:53
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w.d Bekijk bericht
Ik heb deze besteld:
DealExtreme: $4.33 Car Charger for iPhone (12~24V Input)
Slechts €2,73 incl. verzendkosten!! Ik heb hem gisteren gekregen en hij werkt als een zonnetje.!
Die heeft blijkbaar 12V als output terwijl de iPhone 5V verwacht dat is dus anderhalf hoger. kan op enig moment wel problemen opleveren.
  #66  
Oud 12-07-08, 12:42
w.d's schermafbeelding
w.d w.d is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Die heeft blijkbaar 12V als output terwijl de iPhone 5V verwacht dat is dus anderhalf hoger. kan op enig moment wel problemen opleveren.
Onder de productspecificaties staan gebruikerservaringen. Daar wordt gezegd dat hij prima werkt met de iPhone. Mijn ervaring is dat hij ook prima werkt.
  #67  
Oud 13-07-08, 23:30
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

Zou zomaar kunnen natuurlijk. maar deze kabel is inclusief een stekker voor een ipod of iphone. Wat ik zoek is een oplossing welke werkt met een usb als uitgang/ingang voor aansluiting van de standaar iphone kabel of in mijn configuratie met een av-cable van apple. Dus aansluiting met originele apple kabels. Daar heb ik nog niets van gezien of gelezen dat dit zou werken. En ja, solderen zou natuurlijk kunnen maar daar heb ik niet zo'n trek in .
gr
H
  #68  
Oud 14-07-08, 09:04
w.d's schermafbeelding
w.d w.d is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Is dit dan wat je bedoelt, HarryS?
Mijn zwager gebruikt onderstaande al maanden voor zijn iPod. Hij werkt ook met mijn iPhone.

Productinfo modern.nl | Accessoire | TRUST PW 2883P CAR CHARGER
  #69  
Oud 15-07-08, 17:19
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

w.d. ik zag je berichtje te laat en heb dus een griffin powerjolt besteld. dit is de lader welke ook door apple zelf wordt geleverd en ik dach'; dan zal dit wel goed zijn.
De door jou genoemde lader kwam ik vandaag ook tegen bij de kijkshop en inderdaad hierop staat vermeld dat deze tevens voor de iphone geschikt zou zijn
Inmiddels werkt het hier bij mij met de apple av-cable in de auto perfect.

Vraag me toch af waarom die andere lader niet werken? ze zien er allemaal deugdelijk uit en uitgangsspanning is ook 5 volt. (zal wel net dat verschilletje zijn waardoor apple het zich kan veroorloven om een lader voor de dubbele prijs te verkopen.....)
gz
H
  #70  
Oud 26-07-08, 22:54
paradroid paradroid is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

de iphone 3G heeft spanning nodig op de datalijnen , daarom dat de meeste usb-based opladers niet werken .

Een workaround is 4 weerstandjes te solderen en een spanningsdeler te maken om de spanning op de datalijnen te zetten :

tzywen.com - How to Charge an iPhone

Heb het hier geprobeerd en het werkt prima . ik kan nu terug mijn 'oude' autolader (12V -> USB power) gebruiken
  #71  
Oud 27-07-08, 01:45
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paradroid Bekijk bericht
de iphone 3G heeft spanning nodig op de datalijnen , daarom dat de meeste usb-based opladers niet werken .
Een workaround is 4 weerstandjes te solderen en een spanningsdeler te maken om de spanning op de datalijnen te zetten :
tzywen.com - How to Charge an iPhone
Heb het hier geprobeerd en het werkt prima . ik kan nu terug mijn 'oude' autolader (12V -> USB power) gebruiken
Is het niet veel makkelijker, simpeler en goedkoper om gewoon een nieuwe lader te kopen?
  #72  
Oud 27-07-08, 09:24
paradroid paradroid is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

Goedkoper alvast niet


In de ene auto zit het ding ingebouwd in het dashboard , in de andere in de armsteun . Het enige wat je ziet is de USB-Female connector . Nieuwe laders kopen resulteert in 2 auto's half afbreken om ze netjes weg te werken .

Laatst gewijzigd door paradroid; 27-07-08 om 09:28.
  #73  
Oud 28-09-08, 22:33
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Ik gebruik een oplader van Yamasan à la € 4,50 en alles werkt nog!
  #74  
Oud 08-02-09, 23:01
Nelis00 Nelis00 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 6
Standaard

Lees ik dit topic net een weekje te laat. Weliswaar kwam mijn lader niet bij de Action, maar bij de Cranenbroek vandaan. De Nederlandse importeur kwam in ieder geval ook uit Eindhoven. Voor mijn iPod werkte hij in ieder geval prima, maar vorige week deed mijn iPhone 2G wel heel erg raar toen ik hem aansloot. Resultaat de accu en het moederboard overleden.

Nu ik dit topic zo eens nalees ga ik ze toch eens een mailtje sturen met mijn bevindingen.
  #75  
Oud 16-03-09, 21:46
madboy1973's schermafbeelding
madboy1973 madboy1973 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 39
Standaard

Ik gebruik zelf de ARTWIZZ AZ319ZZ universele USB- autolader die ik gekocht heb bij de Dixons voor € 15,00 en gebruik het orginele iPhone/iPod usb kabeltje.

  #76  
Oud 24-06-09, 20:34
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard



Ik heb zelf via de Apple store de auto-oplader van Kensington gekocht. Deze doet het dus niet in mijn auto. Vandaag bij een collega in de auto geprobeerd en daar laadde de iPhone wel gewoon op!
Zojuist met een aantal opladers die het wel doen in mn auto (andere telefoon en tomtom) in de auto gezeten en kijken wat het verschil is. Verschil is dat de Kensington aan het uiteinde te dik is. Aan het einde blijft hij daardoor steken waardoor het pinnetje op het uiteinde net de achterkant van de oplader niet haalt en zo dus geen contact maakt.

Dus heb niks aan deze oplader. Ruilen is een heel gedoe (kan waarschijnlijk ook niet meer, aanschaf is maanden geleden) en wie zegt dat de andere opladers wel passen.

P.S. Ik rijd (o.a.) Citroen Xantia. Kensington is dus geen aanrader voor Xantia rijders.

Laatst gewijzigd door iPeppel; 24-06-09 om 20:56.
  #77  
Oud 30-06-09, 00:17
gadgetman's schermafbeelding
gadgetman gadgetman is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: haarlem
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel Bekijk bericht


Ik heb zelf via de Apple store de auto-oplader van Kensington gekocht. Deze doet het dus niet in mijn auto. Vandaag bij een collega in de auto geprobeerd en daar laadde de iPhone wel gewoon op!
Zojuist met een aantal opladers die het wel doen in mn auto (andere telefoon en tomtom) in de auto gezeten en kijken wat het verschil is. Verschil is dat de Kensington aan het uiteinde te dik is. Aan het einde blijft hij daardoor steken waardoor het pinnetje op het uiteinde net de achterkant van de oplader niet haalt en zo dus geen contact maakt.

Dus heb niks aan deze oplader. Ruilen is een heel gedoe (kan waarschijnlijk ook niet meer, aanschaf is maanden geleden) en wie zegt dat de andere opladers wel passen.

P.S. Ik rijd (o.a.) Citroen Xantia. Kensington is dus geen aanrader voor Xantia rijders.

ik heb dezelfde lader en deze werkt bij mij wel goed rij zelf in een tigra en in mijn werkbus ook geen problemen h200
__________________
in bezit van imac, mac mini, iphone 2g,
3g, iphone 3gs,iPad 32gig3g
  #78  
Oud 21-07-09, 18:01
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Ik heb mn autolader (die dus niet werkt) nog steeds liggen. Aangezien het een lader is met een losse USB-kabel (speciaal hiervoor gekozen voor je-weet-maar-nooit) wil ik nu die losse USB-kabel gebruiken om deze aan te sluiten op een universele autolader met USB-aansluiting. Ga ervanuit dat deze wel bij Halfords of andere autozaken te koop zijn.

Maar, moet het dan specifiek 5V zijn ipv 12V?

Laatst gewijzigd door iPeppel; 21-07-09 om 18:06.
  #79  
Oud 08-09-09, 14:19
biatch biatch is offline
• iOS 6.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik heb deze gehaald werkt prima.
http://www.twenga.nl/prijs-PowerMast...efoon-425849-0
  #80  
Oud 09-09-09, 20:21
Devine Devine is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel Bekijk bericht
Ik heb mn autolader (die dus niet werkt) nog steeds liggen. Aangezien het een lader is met een losse USB-kabel (speciaal hiervoor gekozen voor je-weet-maar-nooit) wil ik nu die losse USB-kabel gebruiken om deze aan te sluiten op een universele autolader met USB-aansluiting. Ga ervanuit dat deze wel bij Halfords of andere autozaken te koop zijn.

Maar, moet het dan specifiek 5V zijn ipv 12V?
USB = 5V, auto is 12V altijd, dus er zit een transformatortje in die het omzet.
De reden waarom een universele autolader niet werkt, is omdat Apple een flauw trucje uithaalt.

De USB heeft 4 pinnen, een -, D-, D+ en een +.
Gewone laders sluiten alleen de - en de + aan.
De D- en D+ pinnen worden niet gebruikt, en deze heb je voor je iPhone/iPod wel nodig.
Je kan hem zelf modden.
Dan moet je dit even door lezen:
tzywen.com - DIY iPhone Charger


Trouwens ik heb een lader van DealExtreme.com voor de iPhone!
Hij werkt maar ik raad hem af!
Wanneer je deze op de verkeerde manier in het stopcontact drukt (ja 50% kans hehe) dan kan je een schok krijgen van je kabel.
Lastig verhaal, maar ik heb hem opengehaald omdat ik tot 2 maal toe een pittige opdonder heb gehad, zelfs toen ik de metalen strip van de behuizing aanraakte van mijn iPhone 3G.
Al met al het heeft met een condensator te maken die zich dan ontlaad via jou.
Echter het meest zorgwekkende is nog wel dat wanneer je de telefoon aansluit op de lader het touchscreen niet meer normaal reageert!
Tik je bovenaan wat aan op je scherm, gebeurd er wat alsof je beneden wat hebt aangeraakt!
Indien behoefte maak ik wel eens een filmpje er van.
Maar gezond is het niet! Echter ik heb 2 laders toen meteen bij ze besteld, en het is bij beide!
Dus gewoon een goedkoop slecht ontwerp.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Universele usb-autolader werkt niet... w.d iPhone accessoires en onderdelen 6 14-02-12 00:57
Iphone 3gs laad niet meer op na gebruik van autolader Cece2406 iPhone algemeen 3 10-04-11 13:40
Autolader van DealExtreme Erwinvanh iPhone accessoires en onderdelen 4 18-09-10 17:49
Autolader 'niet geschikt' udouble iPhone accessoires en onderdelen 0 22-06-10 21:07
Autolader van Mobistar werkt niet nico_van_wijk iPhone accessoires en onderdelen 2 05-01-10 22:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:13.