//

Zoektocht naar de ideale carkit? bellen + ipod-functie via radio

Zoektocht naar de ideale carkit? bellen + ipod-functie via radio discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, ben ook op zoek geweest naar een handsfree oplossing voor in de auto en heb uiteindelijk het volgende apparaatje aangeschaft: Venturi Mini De reden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 02-04-08, 18:09
Stevie Stevie is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Hoorn
Berichten: 1
Standaard

Hi, ben ook op zoek geweest naar een handsfree oplossing voor in de auto en heb uiteindelijk het volgende apparaatje aangeschaft: Venturi Mini
De reden dat ik hiervoor heb gekozen is het zeer compacte formaat, geen lelijke draden door de auto en nooit meer opladen (zoals met conventionele BT headsets). De Venturi Mini download je telefoonboek (je kunt dus de IPhone in je zak laten om te bellen). Het geluid gaat zoals bij veel andere apparaten via FM over de speakers van de radio en moet zeggen dat de geluidskwaliteit dik in orde is en ben zelf ook goed verstaanbaar. Verder is er een AUX ingang of A2DP, zodat de IPhone muziek kan afspelen, echter dan wel via FM frequentie, doch redelijke kwaliteit. Ook is er een USB aansluiting, zodat je ieder apparaat kunt opladen vanaf de Mini Venturi.

Ben er zelf erg tevreden over en de prijs van 89,00 euro is ook niet schrikbarend.

Zie verder de website: Venturi
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 02-04-08, 18:56
totaaltje totaaltje is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: langs het water
Berichten: 1
Standaard ego carkits

Ook ik ben aan het zoeken naar een goede carkit en ben benieuwd of er al iemand een ego geprobeert heeft?
De flash of look en met namen of de bediening van de pod werkt ????

of dat de 6100 van prarrot werkt en dan met name de bediening van de ipone in pod stand??
  #23  
Oud 03-04-08, 16:55
mobilelord mobilelord is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Merksem Belgie
Berichten: 35
Standaard

zondag wordt mijn flash in de auto geplaatst... ik laat jullie wel iets weten...
  #24  
Oud 04-04-08, 14:30
arlecomte arlecomte is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Maassluis
Berichten: 6
Stuur een bericht via ICQ naar arlecomte Stuur een bericht via Instant Messenger naar arlecomte Stuur een bericht via Yahoo naar arlecomte
Standaard

Ik heb zelf een Pioneer radio (DEH-P70BT). Deze is Ipod voorbereid en heeft Bluetooth om de telefoon te koppelen. Externe microfoon wordt met de radio meegeleverd.

Om een Iphone te koppelen (na wat googlen ben ik er achter gekomen dat dit moet werken) heb je een Ipod adapter nodig (CD-IB100II) die je tussen de Iphone en de autoradio plaatst. Als het goed is moet ik de Ipodfunctie kunnen bedienen vanaf mijn radio (met afstandbediening) en de Iphone moet zich gelijk kunnen opladen.

Om dan ook de Iphone nog een mooi plaatsje te geven ga ik een Brodit houder aanschaffen (met proclip). Welke dat moet worden weet ik nog niet aangezien het ligt aan de grootte van de Dockconnector die wordt meegeleverd met de CD-IB100II.

Telefoon connect goed met de autoradio. Kwaliteit is goed. Batterij en ontvangst wordt doorgegeven en weergegeven op de radio. Alleen het automatisch koppelen lukt niet (niet handig). Ga kijken of hier nog wat op te vinden is.

Dus nog aan te schaffen:
CD-IB100II
Brodithouder 915168 of 915177

Zodra ik dit alles bij elkaar gespaard heb dan laat ik het eindresultaat wel zien.
  #25  
Oud 06-04-08, 18:47
gmb gmb is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lekkerkerk
Berichten: 5
Standaard

Net mijn iphone aangesloten op een Pioneer DEH-P75BT in combinatie met CD-IB100 II iPod® adapter. Radio herkent iphone als ipod en alle bediening werkt. (Ipodfunctie via radio). iPhone wordt via bluethoot herkend en alle functies werken behalve adresboek verzenden (probleem van de iPhone, kan geen gegevens verzenden via bluethoot, komt misschien nog in volgende versie firmware).
  #26  
Oud 06-04-08, 19:50
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gmb Bekijk bericht
Phone wordt via bluethoot herkend en alle functies werken behalve adresboek verzenden (probleem van de iPhone, kan geen gegevens verzenden via bluethoot, komt misschien nog in volgende versie firmware).
Ik heb onlangs een iPhone in een BMW M3 (een maand oud) geïnstalleerd en daarbij werkt de adressenboek ook dus het ligt niet aan de iPhone.
  #27  
Oud 22-04-08, 08:37
hazimoto hazimoto is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Hoe is je dat gelukt? Mij lukt het niet...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dylotic Bekijk bericht
@Common.Sense

Dat is wel een beetje een offtopic antwoord. Het gaat hier om addon niet om nieuwe
navi of radio. maar kun je er ook muziek met luisteren vanaf iphone en bedienen? Dacht
dat dat ook kon met een AVIC maa niet met de nieuwste generatie Ipod. Affein ga niet
een nieuwe navi inbouwen als ik er al een heb met AUX in.
  #28  
Oud 28-04-08, 10:51
christophe christophe is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 3
Standaard

ik ben dit weekend weest kijken voor een Alpine EX-10 heel gemakkelijk in gebruik,

je playlist komt netjes op je schermpje,

Maar mijn Iphone wilde niet met het **** ding conecteren.
Is het niet compatibel met elkaar? Of was het gewoon toeval,


De winkelier vroeg 189 euro voor het ding, en 300 euro prijs inclusief toestel, gemonteerd, die fiche mooi achteraan de console weggestoken.
  #29  
Oud 28-04-08, 11:21
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

1. Alpine EX-10 zou volgens de site van Alpine wel compatibel zijn met iPhone. Dus ik neem aan dat het gewoon toeval was.
2. 189 euro is zeker niet de goedkoopste prijs. Via eBay al voor 140 euro gezien. Installatiekosten zijn gewoonweg gruwelijk duur!
Car center in mijn buurt vroeg 169 euro voor de EX-10 en 70 euro voor de installatie... Maar dit zal wel heel plaatsgebonden zijn...
  #30  
Oud 30-04-08, 15:19
christophe christophe is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 3
Standaard

de oorzaak van het niet connecteren was een programmatje dat ik op mijn iphone gezet had om alle verbindingen op mijn te controleren.

Nu vrijdag terug naar de winkel om te testen.
  #31  
Oud 08-05-08, 09:15
arlecomte arlecomte is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Maassluis
Berichten: 6
Stuur een bericht via ICQ naar arlecomte Stuur een bericht via Instant Messenger naar arlecomte Stuur een bericht via Yahoo naar arlecomte
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gmb Bekijk bericht
Net mijn iphone aangesloten op een Pioneer DEH-P75BT in combinatie met CD-IB100 II iPod® adapter. Radio herkent iphone als ipod en alle bediening werkt. (Ipodfunctie via radio). iPhone wordt via bluethoot herkend en alle functies werken behalve adresboek verzenden (probleem van de iPhone, kan geen gegevens verzenden via bluethoot, komt misschien nog in volgende versie firmware).
Goed om te horen! Inmiddels heb ik de CD-IB100II aangeschaft en wordt zaterdag geinstalleerd. Zal kijken of ik wat foto's kan maken. We zullen zaterdag zien. Heb je ook al een houder?

Ga volgende week naar de MotoGP in Le Mans dus ik wil over een aantal gigels aan mp3's beschikken tijdens de reis.
  #32  
Oud 11-05-08, 23:25
krizzz krizzz is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Wat is nou de beste houder om ook je Iphone in landscape modus te gebruiken in de auto?
  #33  
Oud 21-06-08, 13:16
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gmb Bekijk bericht
Net mijn iphone aangesloten op een Pioneer DEH-P75BT in combinatie met CD-IB100 II iPod® adapter. Radio herkent iphone als ipod en alle bediening werkt. (Ipodfunctie via radio). iPhone wordt via bluethoot herkend en alle functies werken behalve adresboek verzenden (probleem van de iPhone, kan geen gegevens verzenden via bluethoot, komt misschien nog in volgende versie firmware).

Ik heb mijn iphone ook op deze manier aangesloten en alles werkt , op 2 dingen na

1: auto connect
2: laad niet op.
Iemand idee of weet de oorzaak?????
  #34  
Oud 02-07-08, 09:32
erique erique is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 11
Standaard

Heeft iemand ervaring met de IO-Play?

"Uw MP3 muziek gedurende uw autorit en gelijktijdig handsfree bellen. De IO Play carkit verbindt via Bluetooth/A2DP audiostreaming audiobronnen als mobiele telefoon en portable muziekdragers met uw luidsprekersysteem in de auto. Tevens is het een gebruiksvriendelijke Bluetooth carkit. Speelt muziek via A2DP (audiostreaming) van: * Alle mobiele bluetoothtelefoons met A2DP Bluetooth profiel * iPod, iPhone met gebruikmaking van de IO BT-dongle (optie) * Bluetooth MP3-spelers * Bluetooth navigatiesystemen (zoals TomTom 910) * Bluetooth UMPC en laptops Handsfree carkit compatible met alle Bluetooth mobiele telefoons"

Je autoradio wordt helemaal niet gebruikt, er zit een versterker bij die direct aan de luidsprekers gekoppeld wordt. Maakt inbouw wat lastiger dan andere oplossingen, maar dit is eventueel uit te besteden.

Lijkt mij ideaal. Enige nadeel is dat de iPhone niet opgeladen wordt. Voor mijn situatie is dat echter geen probleem.

Laatst gewijzigd door erique; 02-07-08 om 09:34.
  #35  
Oud 21-08-08, 12:11
crico crico is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mobilelord Bekijk bericht
ik ga voor de EGO Flash gaan, ondersteunt a2dp en heeft een aux ingang,
verdere info is te vinden op WWW.PUSHYOUREGO.COM

Heb je hier inmiddels ervaring mee?
  #36  
Oud 24-08-08, 08:40
fvkesteren fvkesteren is offline
• iOS 4.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: enschede
Berichten: 54
Standaard

he bekijk mijn topic eens heb hem net geplaatst waarschijnlijk op de foute plaats maar goed hij heet de ultime iphone carkit en ik gebruik hem naar alle teveredenheid
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zoektocht naar een iPhone 4 achterkant bramvdm iPhone accessoires en onderdelen 23 14-05-11 12:05
na update naar iOS4 start de ipod functie niet meer op djeggink iPhone algemeen 0 25-06-10 09:00
na update naar 3.1.2 start de ipod functie niet meer op ralph36818 iPhone algemeen 2 16-02-10 22:22
Zoektocht naar iTunes 8.2.1 claessra Archief 2 15-09-09 19:06
Snel terug naar de iPod functie erwinKrol iPhone algemeen 5 24-12-08 16:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.