//

Het verschil tussen de dry protector set en die met liquid van Bodyguardz?

Het verschil tussen de dry protector set en die met liquid van Bodyguardz? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand wat het verschil tussen de dry protector set en die met liquid van Bodyguardz is behalve dat de ene dan met vloeistof is? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-01-11, 17:44
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard Het verschil tussen de dry protector set en die met liquid van Bodyguardz?

Weet iemand wat het verschil tussen de dry protector set en die met liquid van Bodyguardz is behalve dat de ene dan met vloeistof is?
Ik wilde deze namelijk kope in de iPc webshop, maar vroeg me af wat het verschil is en welke nou beter is?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-01-11, 19:04
Witte200 Witte200 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Wommelgem (Antwerpen)
Berichten: 33
Standaard

Ik heb zelf degene met de vloeistof ... heb mijn eerste setje geplakt eind september en heb vandaag voor de 1ste maal de achterkant vervangen om dat deze was losgekomen. De voorkant & zijkanten plakken nog steeds supper goed.

Ik heb de indruk dat degene met vloeistof er langer op blijven en gemakkelijker te plaatsen zijn. Maar ik denk dat degene zonder vloeistof er gewoon beter uit zien, want ik zie op mijn toestel altijd nog wat oneffenheden en dat had ik niet met de droge op m'n 3G ... Dus wanneer dit setje op is zal ik ook eens de droge bestellen voor m'n iPhone 4 en eens testen welke het beste is
  #3  
Oud 19-01-11, 19:59
iMickk iMickk is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 63
Standaard

Deze reactie kreeg ik van de shoppartner van iPhoneclub: (iFoniq).
Citaat:
De Body Guardz is een prima keuze voor een shield. De vloeistof versie geeft uiteindelijk het mooiste resultaat maar vraagt wel enige handigheid bij het aanbrengen. De Dry Apply is juist het makkelijkst aam te brengen maar geeft is iets minder strak resultaat dan de vloeistof versie. Bij beide versies worden 2 setjes geleverd, dus als het mis gaat heb je altijd nog een reserve set.
Ik heb zelf de vloeistof versie, maar vond het nog redelijk moeilijk aan te brengen. Heb er nog wel wat plekjes onderzitten, hopelijk trekken die nog weg. (zit er nog maar 2 uur op ofzo).
  #4  
Oud 19-01-11, 20:13
Witte200 Witte200 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Wommelgem (Antwerpen)
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMickk Bekijk bericht
Deze reactie kreeg ik van de shoppartner van iPhoneclub: (iFoniq).


Ik heb zelf de vloeistof versie, maar vond het nog redelijk moeilijk aan te brengen. Heb er nog wel wat plekjes onderzitten, hopelijk trekken die nog weg. (zit er nog maar 2 uur op ofzo).
Dat trekt zeker weg hoor, zoals ik het hier zie duurt het toch wel een dag of 2 voor hij er uit ziet zoals hij er moet gaan uit zien ... Ook beste de eerste 12 uur hem niet in je broekzak steken ... anders kan je de kans hebben dat hij begint te verschuiven en loskomen ...
  #5  
Oud 21-01-11, 19:04
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Ik ben uiteindelijk toch maar voor de dry versie gegaan.
Gelukkig dat er twee setjes inzaten want de eerste mislukte grandioos.
De tweede ging wel goed, gelukkig, met behulp van het filmpje op de site.
  #6  
Oud 29-09-12, 12:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb op mijn iPhone 4 sinds gisteren de 3e BodyGuardz geplakt. In mijn geval gaat elk setje zo'n jaar mee (minimaal) De randjes komen dan langzaam los door vuil en stof wat er onder blijft plakken en de lijmlaag los maakt.

Vroeger had je de natte (met een spray flesje gedistilleerd water) en de droge. Tegenwoordig is er - helaas (?) - alleen nog de dry/gel variant. Dus je kunt zelf kiezen of je droog of nat aanbrengt

Ik geef de voorkeur aan nat, want dan kun je nog wat schuiven met de plakker. Eén keer verkeerd neergelegd, valt er droog niks meer aan te schuiven en moet je hem weer losstrekken, waarbij de kans groot is dat je de plakker uit rekt en er (door statische dinges) stof deeltjes onder komen.

Helaas alleen nog met gel (met water vind ik toch iets makkelijker) dus, dat werkte op zich wel prima. Een voordeel is dat je minder druk bent met zorgen dat er niet teveel water op je iPhone terecht komt, maar het koste me veel meer moeite om de gel bubbels eronder vandaan te drukken met de squeegee (die overigens miste in het pakketje - gelukkig had ik die van de eerste nog liggen) Zoals ik al aangaf had ik teveel gel gebruikt, dat moest ik allemaal weer onder vandaan vegen...

De truuc is natuurlijk in goed (dag)licht te werk gaan en de handleiding plus de filmpjes (YouTube.com/bodyguardz) met how-to strikt opvolgen. Dan moet het aardig lukken. Wat bij mij nog 'mis' ging, was dat ik de bovenste 'opplak'laag van de screenprotector niet goed eraf kon trekken, zonder dat de screenprotector zelf weer verschoof of los liet (te veel gel gebruikt denk ik, of te snel dat ding eraf willen trekken: geduld! ) maar dat kwam uiteindelijk wel goed. Veel en rustig met de squeegee vegen (het doekje eromheen doen, anders heb je teveel weerstand en lubber / rek je gemakkelijk de protector uit)

Wat ik verder een goede verbetering vind tov het setje dat ik 2 jaar geleden bestelde; de oppervlakte is veel gladder (bijna net zo glad als het glas) dus je veegt veel prettiger met je vingers over het scherm (minder weerstand)

Tot slot: heb geduld! Neem ruim de tijd om dit klusje te doen, ga er lekker voor zitten op een goed verlichte plek met veel ruimte (bijv keukentafel) Als het resultaat tegen lijkt te vallen: betracht wederom geduld! 'Plekjes' of gekke effecten vanonder de protector gaan in de loop van de dagen vanzelf weg. Dat is mijn ervaring met eerdere setjes en bijv de Invisible Shield ook zo geweest. Alleen eventuele vinger afdrukken van je eigen tengels als je teveel zit te klooien blijf je zien, dus volg de tips uit de handleiding en de filmpjes om die te voorkomen. En laat je iPhone met rust tijdens het drogen (2 uur) niet in je broekzak doen en gewoon op tafel laten liggen of staan....









Het resultaat is hier te zien als slideshow of album
(imageschack albums werk niet op iPhone )

Laatst gewijzigd door ballegooier; 29-09-12 om 13:10. Reden: plaatje geschikt voor iPhone weergave toegevoegd
  #7  
Oud 29-09-12, 19:57
dannyhtek's schermafbeelding
dannyhtek dannyhtek is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik heb op mijn iPhone 4 sinds gisteren de 3e BodyGuardz geplakt. In mijn geval gaat elk setje zo'n jaar mee (minimaal) De randjes komen dan langzaam los door vuil en stof wat er onder blijft plakken en de lijmlaag los maakt.

Vroeger had je de natte (met een spray flesje gedistilleerd water) en de droge. Tegenwoordig is er - helaas (?) - alleen nog de dry/gel variant. Dus je kunt zelf kiezen of je droog of nat aanbrengt

Ik geef de voorkeur aan nat, want dan kun je nog wat schuiven met de plakker. Eén keer verkeerd neergelegd, valt er droog niks meer aan te schuiven en moet je hem weer losstrekken, waarbij de kans groot is dat je de plakker uit rekt en er (door statische dinges) stof deeltjes onder komen.

Helaas alleen nog met gel (met water vind ik toch iets makkelijker) dus, dat werkte op zich wel prima. Een voordeel is dat je minder druk bent met zorgen dat er niet teveel water op je iPhone terecht komt, maar het koste me veel meer moeite om de gel bubbels eronder vandaan te drukken met de squeegee (die overigens miste in het pakketje - gelukkig had ik die van de eerste nog liggen) Zoals ik al aangaf had ik teveel gel gebruikt, dat moest ik allemaal weer onder vandaan vegen...

De truuc is natuurlijk in goed (dag)licht te werk gaan en de handleiding plus de filmpjes (YouTube.com/bodyguardz) met how-to strikt opvolgen. Dan moet het aardig lukken. Wat bij mij nog 'mis' ging, was dat ik de bovenste 'opplak'laag van de screenprotector niet goed eraf kon trekken, zonder dat de screenprotector zelf weer verschoof of los liet (te veel gel gebruikt denk ik, of te snel dat ding eraf willen trekken: geduld! ) maar dat kwam uiteindelijk wel goed. Veel en rustig met de squeegee vegen (het doekje eromheen doen, anders heb je teveel weerstand en lubber / rek je gemakkelijk de protector uit)

Wat ik verder een goede verbetering vind tov het setje dat ik 2 jaar geleden bestelde; de oppervlakte is veel gladder (bijna net zo glad als het glas) dus je veegt veel prettiger met je vingers over het scherm (minder weerstand)

Tot slot: heb geduld! Neem ruim de tijd om dit klusje te doen, ga er lekker voor zitten op een goed verlichte plek met veel ruimte (bijv keukentafel) Als het resultaat tegen lijkt te vallen: betracht wederom geduld! 'Plekjes' of gekke effecten vanonder de protector gaan in de loop van de dagen vanzelf weg. Dat is mijn ervaring met eerdere setjes en bijv de Invisible Shield ook zo geweest. Alleen eventuele vinger afdrukken van je eigen tengels als je teveel zit te klooien blijf je zien, dus volg de tips uit de handleiding en de filmpjes om die te voorkomen. En laat je iPhone met rust tijdens het drogen (2 uur) niet in je broekzak doen en gewoon op tafel laten liggen of staan....









Het resultaat is hier te zien als slideshow of album
(imageschack albums werk niet op iPhone )
Ik ben jaloeeeers. Ik heb bij mij de wet manier uitgevoerd. Ik zie wel nog een aantal bubbeltjes, maar deze gaan nog wel weg binnen 48u he? Thats what they told me
  #8  
Oud 29-09-12, 20:22
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Daar kun je best vanuit gaan.
P.S. Ik heb ook de 'wet' methode (gel) gedaan hè of had jij er nog een met een flesje spray? Die vond ik dus juist het makkelijkst....

Gisterochtend, vlak (ik bedoel, na 2 uur drogen) na het plakken zag het er ook nog niet zo nice uit... Je zag wat olievlek achtige kleuren hier en daar (als het scherm aan stond. Dat is nu, ruim 24 uur later helemaal weg )

Ooit heb ik wel eens een hardnekkig bubbeltje bij m'n eerste Invisible Shield op m'n iPhone 3G destijds, die na weken wél bleef, met een speldje het bubbeltje lek geprikt

Laatst gewijzigd door ballegooier; 30-09-12 om 15:12.
  #9  
Oud 29-09-12, 21:31
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Ik heb net het 2e setje er ook afgetrokken..gewoon niet mooi en onder de bubbels!! Zit alleen nog achter eentje op, laat ik even zitten totdat ik mijn hardcase krijg..deze wordt geleverd met een voorkant shield..tot die tijd gaat de Iphone 5 in een sleeve..geen risico's hahaha!!!
__________________
You don't know what you've got untill it's gone....
  #10  
Oud 30-09-12, 14:55
xa4cornelis xa4cornelis is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Als je spray wil, kan je die op de bodyguardz site gewoon mee bestellen, werkt nog steeds het fijnst ipv die gel
  #11  
Oud 30-09-12, 15:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Goeie tip!
Ik had niet direct bij BG zelf besteld (ivm hoge verzendkosten en -tijd) maar bij een NL webshop.

Maar volgens mij kan je ook zelf een fles gedistilleerd water kopen en dat in een spray flacon doen (bijv een plantenspuit)
  #12  
Oud 30-09-12, 17:16
Jz1 Jz1 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyhtek Bekijk bericht
Ik ben jaloeeeers. Ik heb bij mij de wet manier uitgevoerd. Ik zie wel nog een aantal bubbeltjes, maar deze gaan nog wel weg binnen 48u he? Thats what they told me
is de bodyguardz voor iphone 5 rand bescherming custom fit? (Dus gaatjes voor de knoppen rondom enz.) en niet van die recht afgesneden bescherming zoals bij die foto op de iphone 4. Of is dat ook bij de iphone 5 van bodyguardz?
  #13  
Oud 30-09-12, 18:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

De vorige versie van de bodyguardz die ik had voor m'n iPhone 4, had idd een uitsparing voor de mute knop aan de zijkant.
Echter zijn de 2 'strookjes' bodyguardz dan zó dun (smal, eigenlijk) dat die na een paar weken al los gaan laten. Je krijgt dan 2 losse boogjes, die ik na verloop van tijd los geknipt had.

Het oppervlak lijkt te klein om goed te kunnen hechten. Ik vind het dus niet 'erg' dat ze het nu anders opgelost hebben (gewoon een paar rechte strookjes en geen uitsparingen meer)

De rand-bescherming boeit me eigenlijk niet. Het is dat het erbij zit in het pakketje, als je vóór en achterkant van je iPhone wilt beschermen (dan heb je meteen een full-body unit te pakken)
  #14  
Oud 30-09-12, 19:18
Jz1 Jz1 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
De vorige versie van de bodyguardz die ik had voor m'n iPhone 4, had idd een uitsparing voor de mute knop aan de zijkant.
Echter zijn de 2 'strookjes' bodyguardz dan zó dun (smal, eigenlijk) dat die na een paar weken al los gaan laten. Je krijgt dan 2 losse boogjes, die ik na verloop van tijd los geknipt had.

Het oppervlak lijkt te klein om goed te kunnen hechten. Ik vind het dus niet 'erg' dat ze het nu anders opgelost hebben (gewoon een paar rechte strookjes en geen uitsparingen meer)

De rand-bescherming boeit me eigenlijk niet. Het is dat het erbij zit in het pakketje, als je vóór en achterkant van je iPhone wilt beschermen (dan heb je meteen een full-body unit te pakken)
Bruikbare informatie is dit, bedankt!
  #15  
Oud 23-10-12, 23:45
Jorjo23 Jorjo23 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 10
Standaard

Wat raden jullie aan? Met of zonder gel aanbrengen?
Iemand evt nog andere tips?
  #16  
Oud 23-10-12, 23:46
xa4cornelis xa4cornelis is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Vloeistof gel was drama bij mij,
  #17  
Oud 24-10-12, 09:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als je de vloeistof (met flesje water) versie kunt krijgen zou ik die nemen, idd.
  #18  
Oud 26-10-12, 19:15
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard

Vandaag ZONDER de gel aangebracht, gaat super makkelijk en zat er mooi op.
MAAR de protector aan de achterzijde klopt qua maat niet, veel te klein! Dit zelfde het geval bij de achterzijde! Meer mensen dit probleem?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mophie juice pack air + Bodyguardz full body protector.. werkt dat? Stravinski iPhone accessoires en onderdelen 12 02-06-11 14:38
welke beter tussen de 2 bodyguardz? pompino iPhone accessoires en onderdelen 7 20-11-10 23:17
Wat is het verschil tussen unlocken/jailbreaken? MCMRTN Jailbreak 1 15-06-10 23:03
Het uiterlijke verschil tussen 3G en 3GS ? absrnd iPhone algemeen 12 18-06-09 09:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:19.