//

IPhone aansluiten op fabrieksradio Alfa

IPhone aansluiten op fabrieksradio Alfa discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik ben nu een tijdje actief op dit geweldige forum, en heb er al veel aan gehad. Ik zoek nu nog een oplossing ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-03-08, 17:12
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard IPhone aansluiten op fabrieksradio Alfa

Hallo allemaal,

Ik ben nu een tijdje actief op dit geweldige forum, en heb er al veel aan gehad. Ik zoek nu nog een oplossing om mijn iPhone in mijn Alfa 156 te gebruiken.
Ik wil hem aansluiten op de fabrieksradio van Alfa. De radio die erin zit is van Blaupunkt, type alfa 156 nav. Deze radio heeft een cd wisselaar aansluiting, en is bedienbaar via de knoppen op het stuur. Een andere radio plaatsen vind ik geen optie omdat ik de navigatie functie niet kwijt wil.

Nu heb ik al een blaupunkt interface kabel gevonden, echter deze blijkt niet te werken op mijn type radio. (Heb ik van blaupunkt zelf gehoord).

Voor wat betreft de dension gateway 100 oplossing, ook daar heb ik via een winkel antwoord op gekregen.
Zij wisten mij te vertellen dat de telefoon functie vervalt. Maar dit blijkt weer niet waar te zijn, waar zij het over hadden was de vliegtuigmodus. En die vraag moet je natuurlijk negeren, als die wordt gesteld bij het aansluiten.

Wat mij ook werd verteld is dat na het aansluiten, het scherm op de iphone zwart wordt, waardoor je niet kan zien welk nummer je selecteert om naar te luisteren. Ook op de radio zelf wordt dan geen informatie weergegeven.

Nu was ik benieuwd of er iemand is met een alfa, met fabrieksradio, die een dension gateway heeft ingebouwd voor zijn ipod, en of de iphone gewoon werkt. Ook ben ik dan benieuwd naar bouwjaar en model.

Het bovenstaande verhaal lijkt mij een broodje aap, maar ik vind het nou net iets te duur om de gok te wagen.

Ik weet dat er ook andere oplossingen zijn met een FM modulator, echter ik wil de iphone op de cd wisselaar ingang aansluiten.

Alvast bedankt voor de hulp en ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft.

Laatst gewijzigd door Aviator3; 25-03-08 om 18:02.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-03-08, 17:37
dominator dominator is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 21
Standaard

Laat maar domme vraag :S

Laatst gewijzigd door dominator; 25-03-08 om 17:40.
  #3  
Oud 25-03-08, 18:05
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

En een dom antwoord... ;-)
  #4  
Oud 25-03-08, 19:23
LinQ's schermafbeelding
LinQ LinQ is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 79
Standaard

wil ik ook wel weten , rij zelf ook alfa
even abonneren op deze thread
  #5  
Oud 25-03-08, 22:32
Dierre Dierre is offline
• iOS 4.2.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 17
Standaard

kijk eens op de site van dension Dension - Compatibility

ik heb één geinstalleerd in mij auto (honda) en werkt perfect.
ken hem bedienen via iphone zelf of autoradio.

Grz Dierre
  #6  
Oud 26-03-08, 01:24
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Ja maar jij hebt een honda. Lokale audio dealer heeft dus navraag gedaan, met bovenstaand antwoord.
Heeft iemand ervaring met de dension gateway in een alfa icm de iphone?
In ieder geval bedankt voor je reactie.
  #7  
Oud 26-03-08, 13:09
hansvdpost hansvdpost is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Volgens mij is dit de oplossing

http://www.tomacarparts.nl/Downloads/09a.pdf

op blz 3 staat een kabel die je in de wisselaar uitgang doet en die zet hem om naar tulp!

Met blaupunkt interface schakelt die telefoonfunctie uit.

als je dit dan combineert met een kabel van caliber of carcom (Carcomm CMIC-05) dan kan je hem zo aansluiten op je radio (eventueel zelf met videofunctie). en als je dan een brodit houder erbij doet (Brodit holder 915168) dan kan je hem draaien voor de coverflow.

Enige wat ik nog aan het uitzoeken ben welke kabel in de houder direct aangesloten kan worden. Maar dit werd aangegeven dat het gewoon past. Hierdoor is het gewoon in de houder zetten en gaan met die banaan.

Dit in combinatie met bluetooth parrot is volgens mij ideaal!!

En die kabel vanuit de blaupunktis voor veel meer radiomerken ook te koop met wisselaar aansluiting!

Dit wordt bij mij vrijdag ingebouwd. Kosten voor dit exclusief de carkit is volgens mij onder de 150 Euro.
  #8  
Oud 26-03-08, 13:18
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Ik heb gezocht naar dezelfde oplossing voor mijn Seat radio (ook van blaupunkt en stuurbediening enzo, maar uiteraard niet hetzelfde)

Voor de ipod heeft een collega van me een IceLink ICEPOD.nl | Smart Car Music | ice>Link | iPod-Carkit die perfect werkt met alle functionaliteit. Als je op de site kijkt, dan zie je dat nog geen enkel product vlekkeloze iPhone ondersteuning heeft. Ben bang dat je nog even geduld moet hebben.

Ik heb trouwens zelf een geintegreerde bluetooth carkit (telefoonboek synchroniseerd met de boordcomputer) en heb gevraagd of de telefoonfunctie gewoon zou werken via bluetooth, en de ipod bediening via de icelink, maar hier durfden ze geen antwoord op te geven.
Ik wil best iets proberen, maar de gok wagen voor +/-€150 was me net iets te.
  #9  
Oud 27-03-08, 11:30
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

@hansvdpost:
In welk merk auto laat je het inbouwen?
Laat ons even weten of het gelukt is en naar tevredenheid werkt?
  #10  
Oud 27-03-08, 12:29
hansvdpost hansvdpost is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Alfa 156 met blaupunkt navigatie...

ik laat het weten of het werkt! Maak gelijk wel een foto ervan. Volgens mij is dit nu de enige die volledig goed werkt met alle functionaliteit.
  #11  
Oud 27-03-08, 13:51
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Dank je, ik ben benieuwd.

Dit heb ik ook nog gevonden. Wel duurder maar je kan dan ook gelijk via bluetooth bellen.
Er wordt ook specifiek bij vermeld dat het compatible is met de iphone, zowel voor telefonie als muziek luisteren. Zowel op de cd wisselaar aan te sluiten of via FM modulatie.

Bluetouch
ipod/iphone aansluit kabel voor bluetouch


Ik heb de fabrikant een email gestuurd, welke onderdelen ik nodig heb, en om zeker te weten dat het gaat werken.

Laatst gewijzigd door Aviator3; 27-03-08 om 13:54.
  #12  
Oud 28-03-08, 01:02
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

En nu kom ik dit tegen. Hier staat toch keihard dat het gaat werken.
Dension and Apple Compatibility#

De dension cradle icm de icelink plus v3 of v4. Alleen de twee waarschuwingen, verder niets. De gateway 100/200/300 hebben meer beperkingen.

Ik heb ze gelijk een email gestuurd.

Laatst gewijzigd door Aviator3; 28-03-08 om 01:27.
  #13  
Oud 29-03-08, 01:19
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

En hier is hun antwoord:

Hello,

ice>Link Plus V2/V4 are obsolate products, replaced with Gateway 100. Gateway do not have more compatibility issues than ice>Link Plus especially version shipped with the new cables, only the Compatibility Matrix is not fully accurate for ice>Link Plus due to editing mistakes, will be corrected soon.

You can use either Gateway 100 or Gateway 300 in both cars (Alfa 156 or 147). iPod features and modularity is the same, but Gateway 300 has a buil-in USB player. For product details see

http://www.dension.com/icelinkgateway300.php

You may read also the Installation Guide and the User Manual for more information at

http://www.dension.com/download_icelink.html

Regards... Dension Support

Lijkt me een duidelijk verhaal.
  #14  
Oud 29-03-08, 12:44
hansvdpost hansvdpost is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Ze hebben bij mij de kabel in het houdertje niet helemaal goed vastgeplakt.... Hierdoor komt deze nu niet in de iphone... Moet maandag terug om dit goed te laten zetten en te testen.

Houder van brodit is wel heel mooi! Telefoon zit er goed in en het materiaal is een soort velours, waardoor iphone niet beschadigt! De houder is daarnaast perfect draaibaar voor de Coverflow.
  #15  
Oud 30-03-08, 00:34
Aviator3's schermafbeelding
Aviator3 Aviator3 is offline
• iOS 8.4.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard

Dank je voor je reaktie, maar begrijp ik nu dat je nog niet hebt kunnen testen?
Wat betreft de brodit houder, als er een bescherming om de iphone zit dan past hij zeker niet meer in de houder. Of is dat niet zo, kan het nergens terug vinden. Ik heb zelf de iskin revo om mijn telefoon zitten.
Brodit heeft ook mijn voorkeur.

Laatst gewijzigd door Aviator3; 30-03-08 om 00:37.
  #16  
Oud 12-04-08, 13:20
hansvdpost hansvdpost is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Ben een tijdje offline geweest. Dus sorry voor late reactie.

Met hoesje om iphone past ie inderdaad niet in de houder. Houder zelf is van velours materiaal waardoor de iphone geen krasje oid oploopt.

Het aansluiten op de fabrieksradio gaat niet zomaar. Heb een kabel nu aangesloten op de wisselaar aansluiting (kabel speciaal voor blaupunkt), maar de radio herkent dit niet. Hij geen aan dat hij geen audio cd ziet.

De poort moet volgens iedereen vrijgegeven worden, maar niemand weet hoe dit moet. Blaupunkt geeft gewoon aan dat het niet kan. En ik wordt doorverwezen naar Alfa Romeo die mij weer terugverwijst...

Bij de dealer weten ze helemaal niets... Heb nu een paar telefoonnummers van mensen die veel met blaupunkt radio's doen dus die moet ik maar eens gaan bellen om eruit te komen. Heb er niet veel vertrouwen in dat het gaat lukken met deze radio.

Deze is namelijk gemaakt op specificatie van Alfa Romeo, waardoor blaupunkt er tussenuit stapt.

Ik houd jullie op de hoogte.
  #17  
Oud 15-04-08, 12:33
hansvdpost hansvdpost is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Ben er nu uit...

Het KAN! De radio herkent de kabel niet doordat er geen datasignaal meeloopt. De radio moet zien dat er een wisselaar aanzit.

Dit is te doen. Je moet die kabel laten zitten en van de wisselaarkabel de geluidskabeltjes zien te vinden en deze eruithalen en tulp kabeltjes aan vast koppelen (via tomascarparts.nl (zie bericht 26 maart)). Dan denk de radio dat er een wisselaar aan vast zit en het geluid daarvandaan komt, terwijl het uit je iphone komt!!

Beetje omslachtig, maar volgens een technische iemand die veel voor blaupunkt doet zou het moeten werken!

Wordt volgende week bij mij geregeld...
  #18  
Oud 03-05-08, 10:49
andychoco's schermafbeelding
andychoco andychoco is offline
• iOS 7.0.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 15
Standaard

klinkt logisch!
ben benieuwd of alles naar behoren werkt !?

(orientatie iphone in Alfa 147)
  #19  
Oud 03-05-08, 12:16
hansvdpost hansvdpost is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Het had moeten werken, maar de kabel die er bij mij gebruikt is was voor een ipod en niet voor een iphone... Gevolg was dat een ipod fantastisch werkt, maar de iphone niet.... Heb nu een de caliber kabel eruit en er komt een kabel in van carcomm welke speciaal is voor de iphone...

Dan moet het werken!!

Wat voor radio zit in de 147??
  #20  
Oud 26-08-08, 14:13
kijf kijf is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dierre Bekijk bericht
kijk eens op de site van dension Dension - Compatibility

ik heb één geinstalleerd in mij auto (honda) en werkt perfect.
ken hem bedienen via iphone zelf of autoradio.

Grz Dierre
hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? ik kan hem alleen via mijn radio bedienen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Iphone 4 aansluiten en dan? Jean72 iTunes 8 13-06-10 11:17
Iphone aansluiten pc tieske123 iPhone algemeen 1 31-07-08 10:52
Iphone & Alfa 159 jurgencleuren iPhone accessoires en onderdelen 1 09-07-08 21:51
iPhone aansluiten op USB 1.1 ?? Sjaak68 iPhone algemeen 2 20-05-08 22:29
Muziek: Alfa 147 MichielD Muziek, foto & video 1 25-04-08 17:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:30.