//

Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk MELDING

Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk MELDING discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Benn je begrijpt het inderdaad verkeerd ik heb geen abbo op mobiel internet dus als ik mobiele data aanzet verbruikt mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25-10-10, 23:49
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benn Bekijk bericht
je begrijpt het inderdaad verkeerd

ik heb geen abbo op mobiel internet dus als ik mobiele data aanzet verbruikt mijn iphone wel data hé en da moetk dan betalen.. ik wil het af en toe gebruiken dan pas zet ik mobiele data aan.

probleem: sms app heeft helemaal geen mobiele data nodig om smsen te sturen, dit gaat via gsm netwerk. vroeger had ik dit probleem niet en ging het goed. maar sinds 4.1 vraagt hij iedere keer mobiele data aan te zetten als ik de sms app open.
dit klopt dus niet en ik vraag mij af waarom hij dit vraagt? en wat ik er aan kan doen?

het heeft niets te maken met mms, want ook al stel ik deze goed in, blijft hij "zagen"

alvast bedankt
Ahaaa, ik begreep het dus verkeerd, sorry! Dan is het idd een raar probleem.
Ik heb daar ook geen oplossing voor, maar ga er over denken en is rondsnuffelen. Als ik iets weet, hoor je het direct.

Grtz
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 26-10-10, 17:13
Benn Benn is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Gent
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Ahaaa, ik begreep het dus verkeerd, sorry! Dan is het idd een raar probleem.
Ik heb daar ook geen oplossing voor, maar ga er over denken en is rondsnuffelen. Als ik iets weet, hoor je het direct.

Grtz
bedankt!

het is inderdaad een heel raar en vervelend probleem.

groeten
  #43  
Oud 30-10-10, 05:20
Angelo Angelo is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 10
Standaard

Het probleem ligt in je backup. Je reservekopie kopieert ook je oude Custom apn settings mee en is bij het herstellen niet meer te zien en ook niet meer te verwijderen.

Als je nu een reservekopie hebt gemaakt van 1 toestel voor naar de andere, dan simpelweg voordat je een reservekopie maakt de custom apn profiel verwijderen en daarna een reservekopie maken.

Als het voor dezelfde toestel gaat. Alles backup naar outlook wat te backuppen valt en daarna een herstel uitvoeren en niet meer je oude reservekopie gebruiken anders kopieer je je custom apn profiel mee en dan werkt je internet alsnog niet.

Hopende dit nu duidelijk is voor iedereen
  #44  
Oud 30-10-10, 19:55
Benn Benn is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Gent
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelo Bekijk bericht
Het probleem ligt in je backup. Je reservekopie kopieert ook je oude Custom apn settings mee en is bij het herstellen niet meer te zien en ook niet meer te verwijderen.

Als je nu een reservekopie hebt gemaakt van 1 toestel voor naar de andere, dan simpelweg voordat je een reservekopie maakt de custom apn profiel verwijderen en daarna een reservekopie maken.

Als het voor dezelfde toestel gaat. Alles backup naar outlook wat te backuppen valt en daarna een herstel uitvoeren en niet meer je oude reservekopie gebruiken anders kopieer je je custom apn profiel mee en dan werkt je internet alsnog niet.

Hopende dit nu duidelijk is voor iedereen
mijn internet werkt wel, ik heb het probleem zelf op een clean install.. ik krijg de melding voor mobiele data in de sms app (terwijl smsen geen mobiele data nodig heeft) dit is echt vervelend!
  #45  
Oud 31-10-10, 17:03
Guest-20230317192549
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

bij mij is het probleem ook na een clean install gekomen.
  #46  
Oud 01-11-10, 19:51
meghaly meghaly is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 18
Standaard

ik ( en mijn man ook) hebben hetzelfde probleem. Sinds anderhalve week nieuwe iphone 4 UK, met simpnly van telfort. Niets aan de hand tot afgelopen vrijdagochtend, in ene thuis "geen service"meer. Niet meer bellen, sms'en en 3G ho maar...
Hebben netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, een reserve kopie terug gezet, niets helpt. Bij telfort kunnen ze ons ook niet helpen, want er is geen storing zeggen ze.
Vreemde is als we een paar honderd meter van ons huis rijden, krijgen we weer verbinding, met tussenpozen echter geeft hij dan toch geen bereik... help...
wat denken jullie? problemen Iphone of heeft Telfort een probleem? (omgeving Leiden)
  #47  
Oud 01-11-10, 21:29
Guest-20230317192549
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb toevallig ook een sim-only abbo van telfort... Ik ben toen langs geweest in de winkel en toen bleek dat mijn internet nog uit stond en dat dat opnieuw aan gezet moest worden. Vervolgens moest ik de goede instellingen in me iphone instellen en het toestel aan en uitzetten maar dit heeft ook geen verschil gemaakt. Ik ga binnenkort denk ik gewoon eens langs met me iphone om te zien of hun het niet kunnen maken in de winkel.
  #48  
Oud 23-04-13, 10:42
itsallart itsallart is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 3
Standaard Mobiele data activeren niet mogelijk sind 22 april 2013

Zonder ook maar enige update uit te voeren, kan ik sinds maandagochtend geen 3G meer gebruiken. Krijg de melding "Mobiele data activeren niet mogelijk". Dit is vreemd, want ik heb geen enkele update uitgevoerd en zondagavond deed hij het nog.

Dit probleem doet zich overigens bij meerdere huisgenoten voor! We hebben alle instellingen gecheckt, uit/aan (100X) en ook Vodafone kan niet verder helpen. Het lijkt erop dat het toch iets met onze Jailbreak te maken heeft.

Iemand hetzelfde? Nog beter... iemand een oplossing?

Extra info: ben al sinds een paar dagen niet meer in Cydia geweest en ook via iTunes niets gedaan!
  #49  
Oud 26-04-13, 11:56
Wilby Wilby is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 38
Standaard

Ik heb ook regelmatig het zelfde probleem , moet telkens opnieuw het APN adres invullen.Gebeurd telkens als hij overschakeld van Wi-Fi naar 3 G.
Geen Jailbreak.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk melding friemelke74 iPhone algemeen 22 07-04-11 15:31
mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk clausiem iPad algemeen 17 13-01-11 14:44
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk boschbol iPhone algemeen 2 06-12-10 23:20
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk Dlawa KPN 0 02-12-10 13:07
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk BfromB iPhone algemeen 16 03-03-10 14:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.