iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gmail werkt niet, met juiste instellingen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/10076-gmail-werkt-niet-juiste-instellingen.html)

ash969 26-03-08 20:52

Gmail werkt niet, met juiste instellingen
 
Hallo, ik heb sinds kort ook een Iphone met 114(vodafone). Wi-Fi ingesteld, en het werkt ook, maar ik kan mijn gmail account niet werkende krijgen. Ik heb de juiste instellingen overgenomen via de website van gmail, maar nog steeds werkt het niet. Ik krijg als melding Invalid credentials (failure).

Kan iemand me helpen. Alvast bedankt.

borsato 26-03-08 23:56

hoi,

volg de instructies via deze link (met Youtube filmpje):

Gmail: What Gmail IMAP Means for You (and Your iPhone)

Hier wordt de configuratie uitgelegd voor uw gmail settings voor op je iPhone.

Veel succes ermee!

DaveyY 27-03-08 16:49

ik heb (had) hetzelfde probleem, maar ik had mn emails van hotmail naar Gmail gestuurt, nu heb ik dat verandert en naar Yahoo gestuurt en dat werkt vlekkeloos! :)

midon 27-03-08 17:27

[h3]iPhone [/h3]
Als je IMAP voor je iPhone wilt configureren, ga je als volgt te werk:
  1. Schakel IMAP in je Gmail-account in.
  2. Tik op Settings.
  3. Tik op Mail.
  4. Tik op Add Account.
  5. Tik op Other. (Opmerking: Als je softwareupdate 1.1.3 uitvoert, kun je IMAP automatisch configureren door op het pictogram Gmail te tikken. Het archiveren en verwijderen van berichten gaat echter anders in zijn werk. Als je wilt dat de IMAP-handelingen in je Gmail-IMAP werken zoals bedoeld, ga je verder met Stap 6).
  6. Zorg ervoor dat:
    • het tabblad IMAP is gemarkeerd
    • de hostnaam imap.gmail.com is
    • de gebruikersnaam je volledige Gmail-adres is, inclusief '@gmail.com'
    • Voor de 'Outgoing Mail Server' (SMTP) de hostnaam smtp.gmail.com is
  7. Tik op Save.
Klaar! Je kunt je geavanceerde instellingen controleren door op Settings > [your Gmail IMAP Account] > Advanced te tikken.
Instellingen voor inkomende e-mail
Use SSL: ON
Authentication: password
Server Port: 993
Instellingen voor uitgaande e-mail
Use SSL: ON
Authentication: Password
Server Port: 587
Nadat je je account hebt ingesteld, ga je na hoe acties in je client worden gesynchroniseerd met Gmail.

ash969 27-03-08 19:21

Ik heb bovenstaande al 10tallen keren uitgevoerd, met steeds dezelfde foutmelding. Iemand nog een idee?

borsato 27-03-08 19:58

probeer je gmail account manueel te wissen en daarna de gegevens terug manueel ingeven, dat kan soms helpen....

ash969 27-03-08 22:37

ik heb me account ook al meerdere malen gewist.

ik zal het eens proberen met gprs, misschien dat dat iets uitmaakt. Begin nu wel klein beetje wanhopig te worden :-(

midon 27-03-08 22:41

hoe staan je instellingen bij gmail als pop3 of imap?
Want als je instelling als pop3 staat en je computer logt automatisch in kom je er met je iphone niet doorheen omdat je al aan gemeld bent.

ash969 27-03-08 22:55

Nou, het staat op POP voor alle berichten ingeschakeld, en de IMAP staat ook aan. Ik ben niet ingelogd op mijn pc op gmail. Proberen met GPRS heeft trouwens ook niet gewerkt, steeds dezelfde foutmelding:

Invalid credentials (failure) :-(

Pr0ximus 28-03-08 15:22

weet iemand hoe ik mijn hotmail door kan sturen naar gmail?
want hij pakt hem niet...
Is er een bepaald truckje voor?

midon 28-03-08 16:01

Zo ga je te werk:
1. ga naar Microsoft Online Services Home
2. Klik op "Hotmail voor mobiele telefoons".
3. Lees de informatie goed door! Ook het deel over de prijzen.
4. Klik op "nu aanmelden" en daarna nog een keer op "nu aanmelden".
5. Kies je mobiele operator en vul je mobiele nummer in zonder 0 ervoor.
6. Doorloop de rest van het aanmeldproces. Vink bij Hotmail alerts of MSN alerts niks aan!
7. Zet in de settings meteen aan dat je geen SMS alerts voor Hotmail wilt ontvangen en dat de rest van je hotmail instellingen moeten blijven zoals ze zijn.
8. Rond de aanmelding af. Nu ontvang je een SMS met een 4-cijferige code om de service te activeren. Dit is de enige SMS die je krijgt en moet betalen via je mobiele operator!
9. Na de aanmelding ga je in je Hotmail naar "opties"=>"meer opties".
10. Nu in de sectie "Je hotmail aanpassen" naar de optie "Mobile alerts voor nieuwe berichten" en controleer of daar de optie "Geen. Stuur mij nooit Mobile alerts" aan staat. Je ontvangt hierdoor dus nooit een SMS en maakt dus ook geen verdere kosten. Klik op opslaan.
11. Ga nu in de sectie "je account beheren" naar "E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen".
12. Nu vul je ieder gewenst e-mail adres in, bijvoorbeeld je Gmail adres of een andere mailaccount van je. Je zult zien dat Hotmail dit adres nu wel accepteert!
13. Stel je iPhone in voor het ontvangen van Gmail of via het pop of IMAP account van je andere emailaccount en ontvang je hotmailtjes!

Veel plezier!

ash969 29-03-08 20:53

hm, ik maak vandaag me iphone aan, en zie ineens dat er bij de mailbox 10 bij staat. Dus nu opeens werkt het wel, en met deze zelfde instellingen werkte het eerder dus niet. Heel raar, maar het werkt nu dus. Kan een slotje op deze topic :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.