//

Geen service/SIM onleesbaar na update iOs 5

Geen service/SIM onleesbaar na update iOs 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) @josha ja ik heb zelf 14 uur zitten testen met allemaal verschillende mogelijkheden maar dit heeft uiteindelijk wel gewerkt. *Nee heeft niks met simlock te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 16-10-11, 20:05
sevano sevano is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 30
Standaard

@josha ja ik heb zelf 14 uur zitten testen met allemaal verschillende mogelijkheden maar dit heeft uiteindelijk wel gewerkt.

*Nee heeft niks met simlock te maken ik denk dat het komt omdat je misschien ervoor hebt gejailbreaked
* Ik weet zelf niet wat het precies is ik denk zoiets als een bios van een pc
* Ik denk dat je dit probleem niet meer zult gaan krijgen mocht dat gebeuren dan kun je dit gaan uitvoeren.
* Als untethered jb uit is kun je gewoon opnieuw jb met alleen cydia en dan moet die het gewoon doen.

Deze vragen beantwoord ik uit mijn ervaringen dus weet niet of het klopt
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 16-10-11, 20:06
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Onze Wiki legt (beknopt) uit wat een baseband (modemfirmware) is.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #63  
Oud 17-10-11, 15:14
RoyD2 RoyD2 is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Ik zit met een Iphone 3GS die baseband 6.15.0 draait na een unlock op 4.2.1. Na update naar IOS5 inderdaad het no sim/activatie probleem. Weet iemand of dit niet simpelweg is op te lossen door de unlock via t-mobile op te laten vragen bij Apple?
  #64  
Oud 17-10-11, 15:22
josha josha is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: almelo
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoyD2 Bekijk bericht
Ik zit met een Iphone 3GS die baseband 6.15.0 draait na een unlock op 4.2.1. Na update naar IOS5 inderdaad het no sim/activatie probleem. Weet iemand of dit niet simpelweg is op te lossen door de unlock via t-mobile op te laten vragen bij Apple?
heeft geloof ik niks te maken met de simlock, probeer wat sevano zecht werkt bij veel mensen, bij mij ook


dit vond ik nog:

>> ios5 no sim.. its this a apple issue?
> It depends. If your phone has been unlocked by any "unofficial" means (redsn0w, Cydia, etc) it is your problem, not Apple's.

I think it's arguable, Lawrence. The problem is that the Ipad baseband (6.15.00) does not get updated during the iOS upgrade, since its version number is nominally higher than the included baseband (5.16.05). Even so, it manages to disrupt the baseband somehow, enough to break comms between the baseband processor and the SIM tray.

On the one hand, the customer has contributed to the problem by an unauthorised software mod. On the other hand, Apple's software fails to wipe the baseband. It would be a tie at that point, but iOS5 then goes further and corrupts the Ipad baseband, effectively bricking the phone.

If Apple would release a 5.01update that forced a baseband replacement no matter what, the problem would be resolved to a degree. It's the lack of response that is troubling. Even the Apple Stores don't seem to be aware of this problem, a matter that could have been easily addressed with a technical bulletin.

chek de discussie op apple.com :

https://discussions.apple.com/message/16414957#16414957

over de hele wereld gaat dit probleem met de baseband. ben niet genoeg computernerd om nou echt te begrijpen wat er aan de hand is. zou iemand het in kindertaal uit kunnen leggen
  #65  
Oud 17-10-11, 15:28
RoyD2 RoyD2 is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

ja als je het zo leest wordt de baseband niet geupgrade. De baseband communiceert met de simkaart lezer. Doordat er door een niet officiele unlock een hogere versie van de baseband op gekomen is (omdat dit een Ipad baseband is en geen iphone), wordt de baseband niet geupdate. Hierdoor wordt die Ipad baseband ook nog is corrupt, waardoor het dus niet meer werkt. Downgraden van de baseband schijnt niet mogelijk te zijn, dus dan zou inderdaad redsnow de enige optie zijn.
  #66  
Oud 17-10-11, 15:48
josha josha is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: almelo
Berichten: 28
Standaard

oke, en wat maakt het uit dat ik nu een ipad baseband op mijn iphone heb zitten?
  #67  
Oud 17-10-11, 15:54
RoyD2 RoyD2 is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

ik weet niet of ik het helemaal goed heb, maar wat ik zoal gelezen heb zorgt de update van IOS 5 ervoor dat je ipad baseband (6.15) niet meer correct functioneerd, waardoor de communicatie met je simkaart lezer fout gaat, waardoor je sim dus niet herkend wordt.

Wat ik las over de Ipad baseband, kan die zorgen voor een niet correct werkende GPS verbinding. Verder heb je er geloof ik geen last van.
  #68  
Oud 17-10-11, 15:57
josha josha is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: almelo
Berichten: 28
Standaard

oke prima dus met verdere updates van ios of met het updaten naar de untethered jailbreak als die uit is moet ik er geen last van hebben? tnx
  #69  
Oud 17-10-11, 16:01
RoyD2 RoyD2 is offline
• iOS 7.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Zou ik je niet durven te zeggen. Ik heb me hier niet genoeg in verdiept om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Heb zelf een iPhone 4, draaide op 4.2.1 met Greenpoision JB. Geupdate naar ios5 zonder problemen. Ik heb echter geen unlock gedaan via een niet officiele manier waardoor ik niet met baseband 6.15 zit maar met 04.11.08. Mijn vraag hier boven was dus voor een vriend van mij die in Australie zit, met een 3gs geunlock op een niet officiele manier, baseband 6.15 draait en nu dus met dit probleem zit. Hoe het met verdere updates gaat zou ik niet weten, ik neem aan dat dat je JB waarmee je dit nu oplost dan weer weg is, dus als die update je baseband niet vervangt dan zou je dan weer met dit probleem zitten lijkt mij.
  #70  
Oud 17-10-11, 16:04
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Jawel, je gaat bij iedere update van iOS last hebben...

Je moet dan een custom firmware maken of wachten op een versie van redsn0w die je bij baseband corruptie helpt.
  #71  
Oud 17-10-11, 16:17
teunfransen teunfransen is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Hoi Sevano,

Het is inderdaad gelukt om mijn Iphone te herstellen via de manier die jij voorstelde. Alles werkt, behalve mail en safari zoals jij ook al aangeeft. Heb je hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!
  #72  
Oud 17-10-11, 16:18
sevano sevano is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 30
Standaard

ik denk doordat je niet tethered hebt gestart
redsn0w -> extras -> just boot
  #73  
Oud 17-10-11, 16:25
teunfransen teunfransen is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Dank je Sevano, het werkt!

Betekent dit dat iedere keer als ik de telefoon moet opstarten het op deze manier moet doen?
Denk je dat het nog mogelijk is om gewoon naar een officiele iphone baseband te gaan zonder jailbreak. Dat zou ik het liefst willen!


Groeten
  #74  
Oud 17-10-11, 16:28
sevano sevano is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 30
Standaard

mocht er een untethered jailbreak uitkomen dan kun je dat gewoon uitvoeren en dan kun je opnieuw opstarten zonder problemen. omdat op dit moment alleen tethered is moet je dat met kabel doen. officiele baseband wordt denk ik lastig want dan moet er een nieuwe baseband worden uitgebracht.

dus het enige wat je moet doen is wachten tot untethered jb voor ios 5 komt(op dit moment kan alleen voor oude versies van iphone 3gs)
  #75  
Oud 17-10-11, 16:37
teunfransen teunfransen is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

En als ik terug ga naar een vorig IOS, is het dan ook niet mogelijk om de baseband te 'downgraden' naar een iphone baseband. Of stel ik een hele rare vraag?
  #76  
Oud 17-10-11, 16:40
sevano sevano is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 30
Standaard

nee dat gaat niet werken maar op internet heb ik gelezen dat je wel een downgrade kunt gaan uitvoeren met een bepaalde certificaat die je vervangt.
  #77  
Oud 17-10-11, 16:44
teunfransen teunfransen is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

OK, misschien wat voor later. In ieder geval bedankt voor de moeite!

Groeten
  #78  
Oud 17-10-11, 23:20
josha josha is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: almelo
Berichten: 28
Standaard

iPad Baseband 6.15.00 Will be Downgraded to 5.13.02 to Fix GPS on iPhone 3G/ 3GS [Confirmed]

ze zijn er al een tijdje mee bezig om die ipad baseband te kunnen downgraden.. maar geloof dat het ze nog niet gelukt is of dat ze het op hebben gegeven ofzo als dit uit komt zou alles bij ons moeten werken denk?


hebben jullie ook soms dat een paar keer achterelkaar de service en Wi-Fi uit valt en dan weer meteen aan gaat?
  #79  
Oud 18-10-11, 00:06
sevano sevano is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 30
Standaard

@johha ja waarschijnlijk wel

Ik heb het in het begin wel aantal keren gehad, maar op dit moment heb ik er geen last meer van. Ik heb wel één keer vliegtuig modus aan gedaan en dan vervolgens weer uit.

Ik zelf ben in iedergeval wel heel blij dat ik mijn telefoon fatsoenlijk kan gaan gebruiken.
  #80  
Oud 18-10-11, 07:33
MaudR MaudR is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik ben nieuw op dit forum en hoopte een antwoord hier te vinden voor dit probleem. Waar jullie het over hebben is voor mij chinees. 1 ding weet ik dat mijn telefoon nu niet werkt en ik weet niet hoe ik het moet oplossen. Kan nu niemand van jullie bellen en gebeld worden nadat jullie je telefoon geupdate hebben via Itunes? Boehoe ik weet nu niet wat ik kan doen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Geen service na jailbreak IOS 4.1 ( factory unlocked ) tim.d Jailbreak 30 31-10-12 16:31
iPhone: Telkens geen service na JB iPhone4 iOS 4.3.3 changyy Jailbreak 10 26-05-11 22:34
iPhone: Geen service na jailbreak ios 4.1 iphone 3g niels1993 Jailbreak 8 02-11-10 11:39
Duo Sim werkt niet? Geen Service rtenkroode iPad algemeen 16 03-09-10 10:31
iPhone 3G: 3G Unlocked met iFoneguide Sim: Geen Service in het buitenland Jaac Unlock 15 28-11-08 15:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.