//

iMessage geen sms indien ontvanger geen internet heeft

iMessage geen sms indien ontvanger geen internet heeft discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij het gebruiken van iMessage liep ik tegen het volgende aan: Bericht sturen naar een telefoon gaat via iMessage (blauwe bubbel) zodra op deze telefoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-10-11, 09:02
RonBruins RonBruins is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard iMessage geen sms indien ontvanger geen internet heeft

Bij het gebruiken van iMessage liep ik tegen het volgende aan:

Bericht sturen naar een telefoon gaat via iMessage (blauwe bubbel) zodra op deze telefoon geen data connectie is, valt het terug op sms (groene bubbel).

Maar indien de ontvanger (tijdelijk) geen data verbinding heeft schakelt iMessage voor deze conversatie niet terug naar sms en zal de ontvanger het bericht niet ontvangen totdat deze weer een data verbinding heeft....

Hoe kan dit verholpen worden?!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-11, 11:49
Twananas Twananas is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Standaard

Niet lijkt me... Het werkt net zoals Whatsapp, via een data verbinding.
  #3  
Oud 18-10-11, 12:29
RonBruins RonBruins is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

Nee, het heeft soortgelijke functionaliteit als whatsapp, maar biedt meer.

iMessage kun je zowel sms als 'whatsapp' achtige berichten sturen.
Sms gaat automatisch als data niet beschikbaar is.
  #4  
Oud 18-10-11, 12:57
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonBruins Bekijk bericht
Bij het gebruiken van iMessage liep ik tegen het volgende aan:

Bericht sturen naar een telefoon gaat via iMessage (blauwe bubbel) zodra op deze telefoon geen data connectie is, valt het terug op sms (groene bubbel).

Maar indien de ontvanger (tijdelijk) geen data verbinding heeft schakelt iMessage voor deze conversatie niet terug naar sms en zal de ontvanger het bericht niet ontvangen totdat deze weer een data verbinding heeft....

Hoe kan dit verholpen worden?!
Normaal als je bericht niet aankomt krijg je een rood uitroepteken naast je tekst. Als je daarop klikt kan je een keuze maken. waaronder gewoon sms.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #5  
Oud 18-10-11, 20:24
Bartbond008 Bartbond008 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard

Kan je niet via de instellingen -> berichten wat veranderen. Zag dit laatste ook al bij me kameraad dit kan alleen als je geupdated hebt naar 5.0 toch?
  #6  
Oud 18-10-11, 21:32
RonBruins RonBruins is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

Je kunt instellen dat indien je zelf geen data verbinding hebt, automatisch wordt geschakeld naar sms. Maar dit heeft geen invloed op de wijze van versturen met betrekking tot de status van de ontvanger.

iMessage kijkt op de servers in Apple of iemand bekend is en dus iMessage heeft, zo niet dan wordt sms gebuikt (bv andere phones of iMessage helemaal uitgeschakeld) het lijkt er (bij mij op) wanneer je eenmaal en conversatie hebt opgezet dat de zender imessages blijft sturen, ook al gaat de ontvanger van internet af (bv door uit het Wi-Fi bereik te gaan) het verzonden bericht komt dan pas aan als er weer een dataverbinding is. Dit zou niet zo moeten zijn....
  #7  
Oud 19-10-11, 10:55
Messi's schermafbeelding
Messi Messi is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Mechelen / Belgie
Berichten: 82
Standaard

Je moet hiervoor die "Send As SMS" optie aanzetten in de instelling van je berichten.
Die gaat een Sms sturen wanneer iMessage niet beschikbaar is.
  #8  
Oud 27-10-11, 16:23
herbie65's schermafbeelding
herbie65 herbie65 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

Jullie lezen niet. De optie "zend als sms" helpt niet. Als de ontvanger zonder internet (in het buitenland) zit, is de bubbel nog steeds blauw. De ontvanger krijgt het bericht pas als hij internet geeft...
Ik zou het bericht dan groen (als sms) willen versturen. Maar dat kan niet...
  #9  
Oud 27-10-11, 17:04
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Hen imessage uitgezet, kwam regelmatig niet aan terwijl er afgeleverd stond. Gebruik nu gewoon whatsapp en sms, is wel betrouwbaar.
  #10  
Oud 27-10-11, 17:46
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik vind dit ook een zeer onhandig probleem. Wat nou als ik op een drukbezocht feestje ben, heb ik wel bereik, maar komt een iMessage er vaak niet door, met een sms heb je dan meer kans.
Moet ik iedere keer iMessage uitzetten
  #11  
Oud 27-10-11, 19:02
RonBruins RonBruins is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 Bekijk bericht
Jullie lezen niet. De optie "zend als sms" helpt niet. Als de ontvanger zonder internet (in het buitenland) zit, is de bubbel nog steeds blauw. De ontvanger krijgt het bericht pas als hij internet geeft...
Ik zou het bericht dan groen (als sms) willen versturen. Maar dat kan niet...
Eindelijk iemand die het probleem snapt.
Ik heb inmiddels gemerkt dat het bericht na verloop van tijd wel als sms verstuurd schijnt te worden, maar weet niet hoe lang dat uiteindelijk duurt.

Het is vreemd, want zodra je een contactpersoon kiest en een bericht wil sturen, checkt iMessage blijkbaar de servers van Apple, want voor iemand die geen iPhone heeft of niet op iOS 5 draait zie je direct de groene bubbel. En ik heb getest bij contactpersonen waarvan ik weet dat ze een iPhone hebben maar niet zeker of ze geüpgraded zijn, er kort een groene bubbel verschijnt die dan blauw wordt indien ze idd geregistreerd staan bij de iMessage servers.

Deze check wordt schijnbaar niet uitgevoerd indien je al eens via iMessage gecommuniceerd hebt.....
  #12  
Oud 27-10-11, 19:41
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Kan wel,
Typ het bericht en tap op de knop ‘Verstuur’. Tap hierna direct op de tekstballon en houd je vinger enkele momenten op het scherm. Automatisch zal een pop-up menu verschijnen waarmee je het bericht direct als ‘Tekstbericht’ (SMS) kunt verzenden.
  #13  
Oud 27-10-11, 19:56
RonBruins RonBruins is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

Ja, die kende ik al, maar dat is geen oplossing. Je moet dan zelf checken of het bericht überhaupt is aangekomen en vervolgens handmatig opnieuw als sms versturen.

iMessage checkt je eigen verbinding en kiest zo of het een iMessage verstuurd of sms maar houdt geen rekening met de ontvanger.
  #14  
Oud 27-10-11, 20:00
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonBruins Bekijk bericht
Ja, die kende ik al, maar dat is geen oplossing. Je moet dan zelf checken of het bericht überhaupt is aangekomen en vervolgens handmatig opnieuw als sms versturen.

iMessage checkt je eigen verbinding en kiest zo of het een iMessage verstuurd of sms maar houdt geen rekening met de ontvanger.
iMessage werkt nochtans gewoon over 3G of Edge, enige voorwaarde is dat de persoon aan de andere kant ook een Apple device heeft.

Heb vandaag nog aan het iMessagen geweest op een plaats waar ik alleen edge verbinding had.
  #15  
Oud 27-10-11, 20:07
RonBruins RonBruins is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

Tjonge, het lijkt wel of niemand echt leest wat er geschreven wordt.

Ik weet dat iMessage werkt via elke beschikbare dataverbinding, ik weet ook dat iMessage terugvalt op sms als ik (als zender) geen data verbinding heb. Ook is bekend dat iMessage controleert of de ontvanger een ios(5) device heeft en iMessage aan heeft staan en indien dit niet het geval is, gewoon een standaard SMS stuurt.

Het probleem is dat indien de ontvanger (tijdelijk) geen dataverbinding meer heeft, een verzonden bericht niet als sms schijnt te worden verstuurd en de ontvanger dus het bericht pas weer ontvangt zodra deze een dataverbinding heeft.
  #16  
Oud 27-10-11, 20:12
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

zeg t'jonge, wie denk jij wel dat je bent? De mensen proberen je te helpen, zodus een beetje beleefd blijven kan zeker geen kwaad. Leer zelf lezen.
En trek uwe plan met je iMessage, hier werkt het wel, altijd, zolang de andere kant een ios5 device heeft.
  #17  
Oud 27-10-11, 20:18
RonBruins RonBruins is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

Vertel mij maar eens wat ik verkeerd lees. Het is geen onbeleefdheid, want ik waardeer de hulp die gegeven wordt, indien het betrekking heeft op het probleem.

iMessage werkt niet goed als de andere kant een ios5 device heeft maar (tijdelijk) geen dataverbinding. Het bericht komt dan pas aan indien de ontvanger weer, via welke manier dan ook, weer een internet verbinding heeft.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 oktober 2011 om 20:23 ----------

Oftewel probeer dit:

- Pak 2 ios5 devices, laten we ze A en B noemen.
- Stuur een bericht van A naar B en je zal de blauwe bubbel zien
- Zet dan Wi-Fi en 3G uit op B (dus enkel GSM telefoon verbinding en dus alleen SMS mogelijkheid)
- stuur weer een bericht van A naar B en je ziet nog steeds de blauwe bubbel
(dit terwijl B niet meer geregistreerd zou zijn bij de iMessage servers)
- B ontvangt het bericht niet per SMS (wat wel zou moeten)
- zet Wi-Fi en/of 3G weer aan en nu pas wordt het bericht ontvangen op B
  #18  
Oud 27-10-11, 21:35
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Net mee mijne maat een test gedaan, hebben allebei een iphone uiteraard.

Ik zette mijn data en Wi-Fi af; mijne maat stuurde 2smsen naar mij, na xxxtal tijd kreeg ik de smsen maar niet, ik zette dan nadien terug mijn mobiele data aan en binnen de minuut ontving ik de 2smsen of zeg maar imessages, vervelend dus want als deze geen data heeft stuurd deze niet door als gewone sms.
  #19  
Oud 11-11-11, 09:14
krijnb krijnb is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hilvarenbeek
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonBruins Bekijk bericht
Tjonge, het lijkt wel of niemand echt leest wat er geschreven wordt.

Ik weet dat iMessage werkt via elke beschikbare dataverbinding, ik weet ook dat iMessage terugvalt op sms als ik (als zender) geen data verbinding heb. Ook is bekend dat iMessage controleert of de ontvanger een ios(5) device heeft en iMessage aan heeft staan en indien dit niet het geval is, gewoon een standaard SMS stuurt.

Het probleem is dat indien de ontvanger (tijdelijk) geen dataverbinding meer heeft, een verzonden bericht niet als sms schijnt te worden verstuurd en de ontvanger dus het bericht pas weer ontvangt zodra deze een dataverbinding heeft.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik weet zeker dat mijn vriendin geen Wi-Fi heeft (en ook nog geen data abonnement) maar hij schakeld dan niet terug naar een sms. Terwijl dat de optie ''sms sturen indien geen data netwerk' aan is gevinkt. Heel iritant om steeds zend dan maar handmatig een sms te sturen.
  #20  
Oud 11-11-11, 10:12
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Gewoon net als ik iMessage uit schakelen.
Reageren

Labels
imessage



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen iMessage op Iphone 3gs met IOS5 ZeemoNL iPhone algemeen 6 14-10-11 14:39
Geen iMessage na update iOS 5 op iPhone 4 Jubaior iPhone algemeen 3 14-10-11 01:12
Iphone 3G Geen ontvangst, ontvanger kapot? janvandijk96 iPhone algemeen 4 08-10-10 09:08
geen service meer indien naar buitenland webdonkey Odido (T-Mobile) 1 28-07-10 17:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:36.