//

Apple ID Gehacked

Apple ID Gehacked discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Lezers, Wellicht is dit bericht in de verkeerde box maar kon geen Apple algemeen vinden dus vandaar. Vanmorgen kreeg ik meerdere mailtjes dat op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-10-11, 12:04
OuweHenk OuweHenk is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard Apple ID Gehacked

Beste Lezers,

Wellicht is dit bericht in de verkeerde box maar kon geen Apple algemeen vinden dus vandaar.

Vanmorgen kreeg ik meerdere mailtjes dat op mijn Apple ID is zojuist gebruikt om een aankoop in de app 'Order & Chaos© Online' uit de App Store te doen op een computer of apparaat die niet eerder met die Apple ID is geassocieerd.

Nadat ik daarop mijn iTunes opende kreeg ik deze programma's ook gelijk in mijn iTunes bijgewerkt (zonder dat ik deze zelf besteld heb)

Met als gevolg dat ik van Click en Buy diverse mailtjes heb ontvangen dat er voor een kleine € 150.- aan spullen is besteld en ik dat dit met de eerstvolgende verwerking geïncasseerd word.

Alleen ik heb de afgelopen dagen en uren niks besteld in de iTunes Store.

Uiteraard heb ik gelijk mijn wachtwoorden aangepast niet via de linkjes in de mail (voor de zekerheid). Maar hoe kan ik deze aankopen terug draaien zodat ik niet voor de kosten hoef op te draaien.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.


Met vriendelijke groet,


Henk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-10-11, 12:25
Gogol Gogol is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 38
Standaard

Hoe kan gecontroleerd worden dat deze aankopen niet door jou zijn gedaan? Je hebt die programma's bijgewerkt op je computer, dus aangeschaft. Hoeveel moeite gaat je doen voor €150,-? Ik ben bang dat het een moeilijk verhaal wordt, behalve dan een goed wachtwoord gebruiken.
Verder dit:
How to report an issue with Your iTunes Store purchase
  #3  
Oud 23-10-11, 12:50
OuweHenk OuweHenk is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard

Neem aan dat ze aan de hand van IP adressen kunnen zien dat ik het niet geweest ben. Ja het is bijgewerkt dankzij Apple's systeem niet omdat ik erom gevraagd heb.

Maar verder bedankt voor de link.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 oktober 2011 om 12:30 ----------

Kan het kloppen dat je maar 1 probleem kan plaatsen?
Terwijl het in totaal 1 app gaat en 7 in-app aankopen als ik bij de rest een melding wil maken.
  #4  
Oud 23-10-11, 16:02
fje131 fje131 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

ik heb ditzelfde gehad, alleen met chinese in app aankopen, en met itunes gemaild waarna dit eigenlijk direct hersteld werd. Ik kreeg mijn geld terug en mijn account werd inactief gezet. Hierna moest ik een aantal bevestigingen sturen (mailen) naar itunes/apple waarna alles weer werkte..................
  #5  
Oud 29-10-11, 14:47
Rigano Rigano is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 2
Standaard

Mijn is vandaag hetzelfde gebeurd, ook met een chinese in app aankopen a 79,99! Ik heb direct mijn wachtwoord veranderd en mn betaalgegevens verwijderd.
Ik vroeg me alleen af, fje131, op welke manier jij contact hebt opgenomen met iTunes support? Ik kom alleen terecht op een webformulier waar je dingen kunt invullen. Is dat ook wat jij gedaan hebt? Ik hoop wel dat ik mn geld nog terug zie...
  #6  
Oud 29-10-11, 14:50
lolbroeck lolbroeck is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rigano Bekijk bericht
Mijn is vandaag hetzelfde gebeurd, ook met een chinese in app aankopen a 79,99! Ik heb direct mijn wachtwoord veranderd en mn betaalgegevens verwijderd.
Ik vroeg me alleen af, fje131, op welke manier jij contact hebt opgenomen met iTunes support? Ik kom alleen terecht op een webformulier waar je dingen kunt invullen. Is dat ook wat jij gedaan hebt? Ik hoop wel dat ik mn geld nog terug zie...
Dit lijkt mij de beste manier, gewoon via dit formulier: Apple - Support - Mac App Store - Contact Support
  #7  
Oud 30-10-11, 09:14
fje131 fje131 is offline
• iOS 8.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 7
Standaard

ik heb idd via het webformulier contact opgenomen en toen was het eigenlijk zo geregeld. Ik had al we een mailtje gekregen van apple dat ze een transactie verdacht vonden...............en dat klopte dus.............
  #8  
Oud 01-11-11, 11:06
OuweHenk OuweHenk is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard

Na gebeld te hebben met Apple Nederland kreeg ik het email adres msmac@apple.com om daar mijn klacht naar toe te mailen. Zei hebben de diverse apps direct gecrediteerd. Ook Clickandbuy heeft (weliswaar te laat) mijn account geblokkeerd en de incasso geannuleerd. Dit is is nog niet helemaal afgerond maar dit zal 1 dezer dagen gebeuren.

Bedankt voor de hulp.
  #9  
Oud 01-11-11, 11:12
Gogol Gogol is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 38
Standaard

Dat is een goed bericht. Bedankt voor het mededelen.
  #10  
Oud 01-11-11, 12:05
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Ik gebruik nooit Clickandbuy .. zo moet ik telkens mijn paswoord ingeven wanneer ik iets aankoop. Voorlopig nog geen problemen gehad ...
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #11  
Oud 13-11-11, 10:27
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Ik kreeg zojuist een shock! Ik krijg vier emails van de iTunes Store met Uw ontvangstbewijs nummers van aankopen van euro 79,99 drie keer en twee keer 15,99!!! Mijn kleindochter van zes speelde gisteravond een spelletje op mij iPhone en daar is blijkbaar iets vreselijk fout gegaan!!
Tap Zoo Jar of Stars Ontwikkelaar Jar of Coins, Trunk of Stars etc
Ik heb absoluut mijn wachtwoord niet ingevuld en ik ben de enige die het wachtwoord kent!!
Wat moet ik doen? Ik heb nog nooit iets voor meer dan 4,-- euro gekocht in iTunes!!

Tap Zoo spelletje levensgevaarlijk!!
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms
  #12  
Oud 13-11-11, 10:51
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

heb je voordat je hem aan je kleindochter gaf je wachtwoord ingegeven? volgens mij blijft die dan nog een tijdje werken, en dan ben je de klos. hier valt volgens mij niks aan te doen.
__________________
Bla bla bla...
  #13  
Oud 13-11-11, 11:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbgt Bekijk bericht

Tap Zoo spelletje levensgevaarlijk!!
Niet als je "Ouderlijk toezicht" aanzet in de instellingen door "in-app aankopen" niet toe te staan
  #14  
Oud 13-11-11, 11:16
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Met was een hele gezellige avond bij het gezin van onze dochter en schoonzoon en ik schijn inderdaad wachtwoord te hebben ingevoerd voor GRATIS spelletje. Maar dat mijn wachtwoord dan nog "een tijdje werkt" daar klopt dan geen hout van. Je geeft je wachtwoord voor EEN item en niet voor een "tijdje"!!!
  #15  
Oud 13-11-11, 11:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbgt Bekijk bericht
. Maar dat mijn wachtwoord dan nog "een tijdje werkt" daar klopt dan geen hout van. Je geeft je wachtwoord voor EEN item en niet voor een "tijdje"!!!
Nee, daar klopt een hele boom van Het wachtwoord blijft nog een hele tijd actief.
  #16  
Oud 13-11-11, 11:36
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

het spijt me, maar het is jouw device, met jouw account, dus jij ben verantwoordelijk, hoe vervelend ook. maar ik vrees toch echt dat je pech hebt...
  #17  
Oud 13-11-11, 11:38
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbgt Bekijk bericht
Met was een hele gezellige avond bij het gezin van onze dochter en schoonzoon en ik schijn inderdaad wachtwoord te hebben ingevoerd voor GRATIS spelletje. Maar dat mijn wachtwoord dan nog "een tijdje werkt" daar klopt dan geen hout van. Je geeft je wachtwoord voor EEN item en niet voor een "tijdje"!!!
Normaal (vanaf iOS 4.3 of hoger dus) blijft een wachtwoord niet actief met in-app purchase. Helaas heeft u een iPhone 3G die deze veiligheidsupdate niet meer kan krijgen, wat betekent dat het wachtwoord dus ongeveer 15 min actief blijft na inloggen. Zoals eerder hier vermeld is het dus slim om bij Instellingen > Algemeen > Ouderlijk toezicht > in App aankopen op uit te zetten om deze ellende te voorkomen. Ik weet niet of u nog geld terug kan krijgen maar proberen kan nooit kwaad in zo'n geval
  #18  
Oud 13-11-11, 12:04
lolbroeck lolbroeck is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 314
Standaard

Als je het probleem duidelijk aan Apple voorlegt zullen ze best overwegen je het geld terug te geven. Niet geschoten is altijd mis
  #19  
Oud 13-11-11, 12:13
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Aan Apple voorleggen!? Welk tel nr moet ik bellen? Welk emailadres ?
  #20  
Oud 13-11-11, 12:18
lolbroeck lolbroeck is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 314
Standaard

Apple - Support - Contact met Apple Support en Klantenservice
Reageren

Labels
apple id, click&buy, itunes, itunes store



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gehacked? stef007 iPhone algemeen 2 30-07-11 10:19
Ben ik gehacked? toon007 iPhone algemeen 8 21-02-10 13:10
Gehacked -DUS- iPhone algemeen 26 16-11-09 19:46
http://www.ifoneguide.nl/ gehacked Komkommer Archief 39 03-10-08 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.