//

Iphone herkent sim niet meer en activeert dus niet.

Iphone herkent sim niet meer en activeert dus niet. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb best een groot probleem. Nadat ik gisteren mijn Iphone 3GS heb ge-update naar de 5.0 activeert de telefoon gewoon niet!! Hij herkent ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-10-11, 17:26
Chrisjeb Chrisjeb is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard Iphone herkent sim niet meer en activeert dus niet.

Hallo,
Ik heb best een groot probleem.
Nadat ik gisteren mijn Iphone 3GS heb ge-update naar de 5.0 activeert de telefoon gewoon niet!!
Hij herkent me sim kaart niet..
Heb alles al geprobeerd met vodafone en t-mobile uren gebeld,
Nieuwe sim gehaald, internet gekeken en niks helpt!!
Weet iemand wat ik kan doen?
Want lees ook veel dat als ik de telefoon in deze toestand jailbreak die het ook niet echt gaat doen!
Ik ben een vrouw en blond dus kom niet met te moeilijke taal
Bedankt!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-11, 18:36
El Krono El Krono is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 56
Standaard

Hoi,
Was het een simlock vrije telefoon? Zo niet, dan ben je door de update de unlock kwijt en zit er helaas niets anders op dan de telefoon opnieuw te unlocken (daarvoor moet je deze wel eerst jailbreaken). Hoe dat allemaal gaat en of wel/niet beschikbaar is voor IOS5 kan je hierop terug vinden.
  #3  
Oud 28-10-11, 18:39
Chrisjeb Chrisjeb is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Hoi, Je de telefoon is gewoon ge-unlockt.
Heb het zelfs nog met de t-mobile sim van mijn vriend geprobeerd (de telefoon is afkomstig van t-mobile) maar daar geeft ie de zelfde fout aan.
Het blijkt een veel voorkomen probleem te zijn met deze update met de 3gs maar kan nergens de oplossing vinden!
Groetjes
  #4  
Oud 28-10-11, 19:06
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Even voor de duidelijkheid: herkent de 3GS de simkaart NIET (dus staat er linksbovenin: Geen Simkaart) of ACTIVEERT hij de telefoon niet via de setup (voorinstallatie) van iOS 5? Heb dit probleem behoorlijk vaak gehoord nu, je bent ZEKER niet de enige!
  #5  
Oud 28-10-11, 19:59
Chrisjeb Chrisjeb is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Beide!
Bij Itunes staat namelijk De Iphone die u probeert te activeren heeft geen SIM-kaart.
En als ik hem op de iphone activeren wil staat er dat de activeringsserver niet beschikbaar is of ik krijg een stekkertje in beeld met het itunes logo terwijl de tel gewoon aangesloten is!
  #6  
Oud 28-10-11, 21:42
Wouter89 Wouter89 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik ondervind momenteel precies dezelfde problemen zoals jij deze beschrijft. De iPhone is gedurende de installatiewizard niet in staat om de telefoon te activeren en geeft hierbij als tip om de telefoon aan te sluiten op iTunes. Eenmaal aangesloten op iTunes komt er na een kleine minuut een venster naar in beeld waarin staat dat de iPhone niet kan worden geactiveerd omdat er geen simkaart in de telefoon aanwezig is, terwijl deze weldegelijk is geplaatst.

Zelf heb ik ook geen ervaring met het repareren van iPhones of wat voor telefoons dan ook. Mocht er iemand zijn die dit probleem kent en een manier weet om dit probleem zonder een jailbreak op te lossen is hij of zij van harte welkom om het hier haarfijn uit te leggen!
  #7  
Oud 28-10-11, 22:37
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

ik heb hier het zelfde probleem

na update herkent deze geen simkaart meer en kan ik er niks meer mee .

een jailbreak heeft oook niet geholpen ,

als uiterste oplossing maar ipad baseband er op gezet nog steeds geen simkaart


ook niet na installen ultrasnow .

lekker genaaid door apple en met ons veel meer

beter een samsung zou ik zeggen
  #8  
Oud 28-10-11, 23:09
hanifa hanifa is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Ik heb dit probleem ook gehad en doet het gelukkig weer! Ik weet het niet helemaal zeker maar heb het via itunes helemaal opnieuw ingesteld... Hij gooit dan alles eraf en herstelt zich naar fabrieksinstellingen.. dus dan is het hopen dat je recent een kopie van je iphone hebt gemaakt via itunes.. Je kunt hem daarna weer instellen met de laatste kopie die je gemaakt hebt...

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.. Zoals ik al zei ik weet het niet helemaal meer..
  #9  
Oud 28-10-11, 23:32
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanifa Bekijk bericht
Ik heb dit probleem ook gehad en doet het gelukkig weer! Ik weet het niet helemaal zeker maar heb het via itunes helemaal opnieuw ingesteld... Hij gooit dan alles eraf en herstelt zich naar fabrieksinstellingen.. dus dan is het hopen dat je recent een kopie van je iphone hebt gemaakt via itunes.. Je kunt hem daarna weer instellen met de laatste kopie die je gemaakt hebt...

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.. Zoals ik al zei ik weet het niet helemaal meer..

das dan weer lekker slim van apple om er een error code in te zetten zodat deze niet terug te zetten of te herstellen is . en ja ook hier hebben veel meer mensen last van
  #10  
Oud 29-10-11, 00:10
hanifa hanifa is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer Bekijk bericht
das dan weer lekker slim van apple om er een error code in te zetten zodat deze niet terug te zetten of te herstellen is . en ja ook hier hebben veel meer mensen last van

Ik heb er verder geen verstand.. het probleem kwam mij bekend voor en heb gezegt wat ik gedaan heb en hoop alleen dat dit bij hun ook werkt..
  #11  
Oud 29-10-11, 10:17
Trick9 Trick9 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik heb gister mijn nieuwe 4s gehaald en had hetzelfde probleem. Ik had hiervoor een iPhone 4 en heb die simkaart dan ook gebruikt, dit was echter het probleem ook meteen. Je hebt 2 types micro sim kaarten, de ene vult het hele kaartje als je m eruit haalt, de andere heeft nog een randje vrij rechts, de laatste is bij mij de enige simkaart die werkt. Alle micro sim kaarten die zonder randje vrij geplaatst waren gaven bij mij een soort van kortsluiting. Dus kijk het even na. Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt.
  #12  
Oud 29-10-11, 11:44
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Ik dacht dat het hier om de 3GS ging?
  #13  
Oud 01-11-11, 01:28
mr-iphone mr-iphone is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: groningen
Berichten: 20
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Ik dacht dat het hier om de 3GS ging?
Gaat idd om de 3GS.. telefoon van m'n broertje exact zelfde probleem!!.. Iemand hier een oplossing?!

Helluuup
  #14  
Oud 02-11-11, 11:35
Chrisjeb Chrisjeb is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik heb inmiddels mijn telefoon naar T-mobile gebracht en die is opgestuurd! Ben beniewd hoe dit afloopt...
Maar is natuurlijk wel zwaar kl*te dit!!
  #15  
Oud 16-04-12, 22:53
jeroen86 jeroen86 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik heb net hetzelfde probleem, kocht gisteren van iemand een iphone 3gs en alles werkte perfect, wil hem vandaag updaten naar ios 5.1 en kan hem niet activeren en er staat geen service...Kan er iemand me hier mee helpen? de persoon van wie ik de gsm kocht zei dat de iphone gejailbreakt was, maar weet eigenlijk niet wat dit wil zeggen?
Ik heb een abonnement bij telenet en werk wel met een micro sim en adapter, maar daar kan dit toch niet aan liggen denk ik?
  #16  
Oud 18-04-12, 17:03
okan okan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 1
Standaard

mensen willen jullie mij aub helpen ik heb een domme fout gemaakt heb een iphone gekocht via marktplaats.nl hij was geactiveerd maar las mijn simkaart niet dus heb ik hem hersteld naar 5.1 en nu kan ik hem niet meer activeren want weet namelijk niet welke simkaart er in past. en kan hem dus niet activeren heb al vodafone kpn tmobile geprobeerd maar lukt niet ben ook al geinformeerd dat bijna alle telefoons uit nederland simlockvrij zijn
  #17  
Oud 18-04-12, 17:05
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Welke iPhone heb je?

(pas dat aub meteen in je profiel aan)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #18  
Oud 18-04-12, 18:05
jorrissubje jorrissubje is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

gratis unlocken kan maar op een manier en dat is jailbreake, bij oude boothrom met custom ipsw, vervolgens ultrasnow (bij 5.1 ultrasnow fixer erbij downloade) erop en activeren met SAM. ik had dit probleem ook en heb hem zo ge-unlockt! (baseband was al gedaan bij mij)
  #19  
Oud 02-05-12, 17:32
tvtje tvtje is offline
• iOS 7.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: meppel
Berichten: 53
Standaard

Hoi Jorrissubje, wat bedoel je met SAM, BB op mijn 3gs is 6.15.0
  #20  
Oud 04-05-12, 14:49
jorrissubje jorrissubje is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Met sam kan je je iphone registreren zodat je ook pushberichten ontvangt!

En met ultrasnow kan je je telefoon unlocken! (Eerst herstellen met custom ipsw, dan jailbreake, dan ultrasnow + ultrasnow fixer als je naar 5.1 gaat en dan sam!)
Reageren

Labels
3gs, activatie, iphone, sim



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IPhone 2g herkent de sim niet meer iPhone2GArthur KPN 5 16-06-11 00:42
HELP: Iphone herkent Sim-kaart niet meer... jeroenvrijn Archief 8 15-02-11 20:37
Help: geen netwerk / herkent sim niet meer Kale_Hollander iPhone algemeen 1 22-10-10 03:30
3G herkent SIM niet meer na update 4.1 Alexat iPhone algemeen 1 03-10-10 10:36
iPhone herkent SIM niet meer Yurena Archief 1 02-12-09 22:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.