//

iPhone 4S, diefstal, verzekering e.d.

iPhone 4S, diefstal, verzekering e.d. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dames, Heren, Na afgelopen maandag (31-10) mijn nieuwe iphone 4S 16GB zwart in ontvangst te hebben genomen, is deze de dag erna, dinsdag (1-11), alweer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-11, 23:27
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard iPhone 4S, diefstal, verzekering e.d.

Dames, Heren,

Na afgelopen maandag (31-10) mijn nieuwe iphone 4S 16GB zwart in ontvangst te hebben genomen, is deze de dag erna, dinsdag (1-11), alweer gestolen. Had 'm nog geen 24 uur in m'n bezit.

LET AUB OP met kopen op internet. Vraag altijd naar papieren, bonnen, enz.
Als hij in een doosje zit, controleer altijd of de IMEI code van het toestel overeenkomt met het nummer op het doosje. Is dit niet het geval, is de kans groot dat je met oneerlijke zaken bezig bent. GA NIET MET DE KOOP DOOR. Indien het om een gestolen toestel gaat, is er hoogstwaarschijnlijk aangifte gedaan. Middels het IMEI nummer kan vervolgens gekeken worden welk abonnement er in gebruikt wordt, en de gegevens van de abonnemensthouder. Voor de politie een kwestie van langsgaan op dat adres en je kan je toestel inleveren, en fluiten naar je toestel/geld.

Pro-Assist wilde mijn toestel niet dekken, dus mag zelf voor 600 euro een nieuwe kopen. Dure grap, zo'n diefstal. Pro-Assist is erg doordacht. LEES GOED DE ALGEMENE VOORWAARDEN VOORDAT JE TEKENT. Ik kreeg namelijk te horen dat mijn algemene voorwaarden niet klopten. Hun fout zou je zeggen omdat zij de verkeerde leverde, maar daar willen ze niet over in discussie.

Als er iemand in de omgeving Rotterdam bij de koop van een iPhone 4S 16GB zwart het idee krijgt dat er iets niet in de haak is, zou diegene dan zo vriendelijk willen zijn om de link van de advertentie naar mij te PM-en.

Groet, Floris

Laatst gewijzigd door Guest-20190430163756; 03-11-11 om 23:54.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-11, 23:50
plvkat plvkat is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 23
Standaard

Dat is heel erg naar voor je, sorry to hear this
  #3  
Oud 04-11-11, 00:00
Mitch41 Mitch41 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20190430163756 Bekijk bericht
Pro-Assist wilde mijn toestel niet dekken, dus mag zelf voor 600 euro een nieuwe kopen. Dure grap, zo'n diefstal. Pro-Assist is erg doordacht. LEES GOED DE ALGEMENE VOORWAARDEN VOORDAT JE TEKENT. Ik kreeg namelijk te horen dat mijn algemene voorwaarden niet klopten. Hun fout zou je zeggen omdat zij de verkeerde leverde, maar daar willen ze niet over in discussie.
Ehm, dat verhaal snap ik even niet. Jij sluit een verzekering af bij Pro-Assist, zij sturen jou de algemene voorwaarden op. Jij maakt vervolgens aanspraak op jouw verzekering omdat je iPhone gestolen is, en zij wijzen het af op basis van de algemene voorwaarden?? Of hoe moet ik dit zien? De versie van de algemene voorwaarden c.q. polisvoorwaarden staat als het goed is vermeld op je polis, komt dat overeen?

Volgens mij is dit nl. gewoon onzin en willen ze niet uitkeren.
  #4  
Oud 04-11-11, 00:07
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Vandaar ook mijn opmerking dat ze doordacht zijn, en deze waarschuwing. Heb ondertussen zelf nu een nieuw toestel besteld, maar laat het hier zeker niet bij zitten. De telefoniste van proassist zei letterlijk aan de telefoon 'u heeft de verkeerde algemene voorwaarden gekregen'. Kwalijke zaak vind ik zo, daar het om een bindend contract gaat. Het is en blijft een verzekeringsmaatschappij, die er alles aan zullen doen om niet te hoeven uitkeren.

Ben gelukkig rechtstudent, en ga mijn proces verbaal + algemene voorwaarden voorschotelen aan een van mijn hoogleraren. Kijken of ik een poot heb om op te staan.

SIDE NOTE: Iedereen die een iPhone verzekering bij Proassist heeft afgesloten, lees de algemene voorwaarden even door. Daar op de flyer staat dat het eigen risico 40 euro is, staat er bij punt 5 in de algemene voorwaarden dat dit slechts 30 euro is. Dit zijn dan ook de algemene voorwaarden waar je mee akkoord gaat, en kunnen ze je de 40 euro zoals op de flyer aangegeven staat niet laten betalen. Hier staat namelijk niets over in het contract. BEWAAR DEZE DAN OOK GOED.
  #5  
Oud 04-11-11, 00:24
Mitch41 Mitch41 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 18
Standaard

Ze schepen je m.i. gewoon af. Werk zelf bij verzekeringstussenpersoon, en het is niet jouw fout dat jij de verkeerde voorwaarden hebt. De versie van de voorwaarden staat toch ook op je polis? Die voorwaarden gelden, ook al heb jij die niet in huis. En dat wat hun vertellen is gewoon onzin.

Heb je overigens aangifte gedaan van de diefstal? Is meestal ook een voorwaarde om aanspraak te maken op een uitkering. Moet binnen x aantal uur gebeuren, meen ik.
  #6  
Oud 04-11-11, 00:28
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

gewoon morgen aangifte gaan doen bij de Politie. en hier eveneens een attest van verlies/diefstal aan laten maken. dan naar je verzekering stappen en boem...
  #7  
Oud 04-11-11, 00:28
Guest-20190430163756
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat dacht ik dus ook ja, en laat het daarom ook niet hierbij zitten. Had meteen dinsdag aangifte gedaan, process verbaal ingescand en gemaild.
  #8  
Oud 04-11-11, 00:32
Mitch41 Mitch41 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 18
Standaard

Ik zou ze nog eens opbellen en even uitleggen dat het absoluut niets uitmaakt dat jij de verkeerde voorwaarden hebt ontvangen. Nogmaals, de versie van de polisvoorwaarden die op je polis staat is geldig. Dat jij die niet hebt c.q. de verkeerde hebt, nou...je bent echt niet de enige in Nederland op verzekeringsgebied.

Ze moeten gewoon jouw diefstalschade in behandeling nemen, niets meer en niets minder. Als het dan op basis van de voorwaarden geen gedekte gebeurtenis is (bijv. onbeheerd achtergelaten, ik weet niet hoe het gebeurd is), dan is het weer een ander verhaal.

Laatst gewijzigd door Mitch41; 04-11-11 om 01:01.
  #9  
Oud 04-11-11, 07:48
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Heb je hem wel bij een echte dealer gekocht of via bv Marktplaats?
  #10  
Oud 04-11-11, 10:14
iPimp iPimp is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 80
Standaard

@floris,
Dat is balen man! Gelukkig heb je door je studie een stevige achterban die er goed in kan kijken, succes!

Verder vind ik dat we in NL gewoon genaait worden door verzekeringen cq. banken. Wij maar betalen als het minder met hun gaat, maar hebben wij een keer problemen dan moet je vooral niet bij hun aan komen kloppen.. Om over gedwongen ontslagen maar niet te spreken. Maar dat is off-topic ofcourse...

Zal MP in de gaten houden, een 16 gb zwart uit de buurt van rotterdam voor (waarschijnlijk) een spotprijs.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 na diefstal jasonnl iPhone algemeen 8 09-07-11 17:20
Diefstal van iPhone? djnate iPhone Apps 2 12-12-09 15:37
Iphone diefstal Brussel-Taxipost schoere Koopinformatie België 50 25-06-08 19:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:28.