//

Extra 'afzender' emailadressen bij exchange

Extra 'afzender' emailadressen bij exchange discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal, Voor mijn privé mail maak ik gebruik van hosted exchange. Email van verschillende adressen wordt geforward naar de exchange box, en met behulp ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-11-11, 16:15
Gpsgek Gpsgek is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 3
Standaard Extra 'afzender' emailadressen bij exchange

Beste allemaal,

Voor mijn privé mail maak ik gebruik van hosted exchange. Email van verschillende adressen wordt geforward naar de exchange box, en met behulp van berichtregels wordt de email in verschillende mappen gezet.

Op mijn pc heb ik verschillende uitgaande smtp servers geconfigureerd, zodat ik via de verschillende adressen kan reageren. Op de iPhone is het ook mogelijk extra smtp servers te configureren (zie iOS: Configuring additional outgoing mail servers) maar helaas lijkt deze optie niet te bestaan voor een exchange account.

Hebben jullie suggesties om dit op te lossen?

Bij voorbaat dank,
Martijn
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-11-11, 16:54
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Wat je kan doen is de account van je andere mailboxen wel aanmaken met de juiste smtp gegevens, maar deze niet automatisch laten ophalen.
Je kan dan het account kiezen van waaruit je verstuur. Nadeel is dan wel dat de verzonden mail niet in jouw exchange komt maar op de iPhone blijft.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #3  
Oud 05-11-11, 17:02
Gpsgek Gpsgek is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 3
Standaard

Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad deze mogelijkheid geprobeerd, maar het (nog grotere) nadeel is de iPhone niet net als outlook het juiste antwoordadres kiest, waardoor dit vrij onoverzichtelijk wordt met >10 mailadressen. Andere oplossingen zijn erg welkom ;-).
  #4  
Oud 05-11-11, 17:29
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Het probleem is denk ik dat outlook kijkt naar de envelope sender in de headers van de mail en daaraan een smtp server koppelt.

IOS kijkt naar de mailbox waar de mail instaat en gebruikt het daarbij behorende account.

Het zal dus volgens mij nooit automatisch kunnen.
  #5  
Oud 05-11-11, 17:34
Gpsgek Gpsgek is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemmie Bekijk bericht
Het probleem is denk ik dat outlook kijkt naar de envelope sender in de headers van de mail en daaraan een smtp server koppelt.

IOS kijkt naar de mailbox waar de mail instaat en gebruikt het daarbij behorende account.

Het zal dus volgens mij nooit automatisch kunnen.
Inderdaad. Misschien een suggestie aan Apple waard? Lijkt me niet dat ik de enige ben met dit probleem.
  #6  
Oud 05-11-11, 17:45
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Dit is denk ik niet een probleem wat apple moet oplossen, maar microsoft.

IOS maakt gebruik van activesync om met een exchange server te praten, en dit is een protocol wat apple onder licentie mag gebruiken, maar dus van microsoft is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobiel Internet: extra kosten bij abonnement? played Odido (T-Mobile) 4 23-02-10 18:42
2 emailadressen bij één contact persoon?? Mdv1980 iPhone algemeen 2 29-08-09 15:02
Muziek: streaming radio extra kost bij data abonnement? Scooter Muziek, foto & video 2 24-06-09 14:54
Extra's bij het kopen van games Bordyl iPhone Apps 5 10-06-09 23:02
Extra postvak(ken) in Exchange vdzande iPhone algemeen 17 03-11-08 16:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:26.