//

Familieleden instellen in mijn contactinfo

Familieleden instellen in mijn contactinfo discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik heb gelezen dat je in je eigen contactinfo je familieleden (vader,moeder, zus etc.) moet kunnen toevoegen. Maar de enige optie die ik zie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-11-11, 14:53
Bart88 Bart88 is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard Familieleden instellen in mijn contactinfo

Hoi, ik heb gelezen dat je in je eigen contactinfo je familieleden (vader,moeder, zus etc.) moet kunnen toevoegen. Maar de enige optie die ik zie is echtgenote, manager en assistent. Ik heb ook geprobeerd om via siri mijn familieleden toe te voegen. Siri vroeg bijv wat de naam van mijn vader is, en na het invoeren vroeg ze of ik die naam wilde opslaan als mijn vader. Dus dat heb ik gedaan, maar nu staan mijn ouders en zus in mijn contactinfo ingesteld als echtgenote, manager en assistent :S

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

PS: Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar ik heb mijn google contacts via exchange ingesteld als default contacts group.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-11-11, 15:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik sync mn contacten (en agenda) met iCloud en ik kan familieleden, broer, zus etc. toevoegen. Als er echter 'assistent' staat, probeer dan eens op 'wijzig' te tikken, en dan niet op de naam die erachter staat (de persoon) maar op het veld waar 'adsistent' staat. Je krijgt dan een lijst met opties waar je kunt kiezen uit 'broer', 'zus', etc.
  #3  
Oud 06-11-11, 15:08
Bart88 Bart88 is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Bij mij staat in dat rijtje alleen maar assistent manager en echtgenote. Als ik op veld toevoegen druk, dan krijg ik wel meer opties, maar niet het "verwanten" veld dat andere mensen blijkbaar krijgen :s
  #4  
Oud 06-11-11, 15:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Kan je geen aangepast label maken, onderaan 'assistent'? Het zou kunnen dat het een beperking is van de aanbieder van de dienst. Bijv. Google contacten weigert verjaardagen, en foto's te syncen. Mogelijk dat de dienst waar jij mee synct maar 2 verwante personen kan syncen??
  #5  
Oud 06-11-11, 15:16
Bart88 Bart88 is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Nope, ik kan de labels niet aanpassen. Ik kan alleen kiezen uit de 3 predefined labels. Ik heb even geprobeerd om een contact aan te maken in de icloud groep, en daar krijg ik wel het veld "verwante mensen" als optie. Dus het ligt dan idd aan google contacts. Is er een manier om al mijn google contacts naar de icloud groep te kopieren? De enige reden dat ik met google contacts sync is omdat ik de contacten niet handmatig wilde overtypen
  #6  
Oud 06-11-11, 15:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart88 Bekijk bericht
Is er een manier om al mijn google contacts naar de icloud groep te kopieren? De enige reden dat ik met google contacts sync is omdat ik de contacten niet handmatig wilde overtypen
Op de Mac:
1) Google contacts exporteren naar vCard;
2) Google contatcs troep verwijderen;
3) Geexporteerde Google contacts importeren in iCloud;
  #7  
Oud 06-11-11, 15:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

-edit- zie hierboven

Tja. Ik gok als volgt: zet eerst het schuifje 'contacten' in de Google account (instellingen, mail/agenda/contacten) op 'uit'. Dan zal je iPhone vragen of je je contacten wil verwijderen. Dan kies je voor 'laten staan' of iets dergelijks. Maar ik weet niet zeker of het zo kan of lukt.

Daarna configureer je iCloud en kies je voor synchronisatie van contacten, en dan iets van huidige contacten behouden / toevoegen aan iCloud. Dat laatste heb ik zelf ook zo gedaan, als ik het me goed herinner (ik syncte eerst geen contacten, alleen met iTunes/computer; lokaal dus) toen ik overstapte op iCloud.
  #8  
Oud 06-11-11, 16:12
Bart88 Bart88 is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Beiden bedankt voor de de reacties

@timosha: Die vCard in iCloud importeren via de webinterface lukte helaas niet. Er gebeurde gewoon niks :s
@ballegooier: Bij het uitzetten van het schuifje 'contacten' in de google account kreeg ik niet de optie om de contacten te laten staan, dus dat werkte helaas niet.

Uiteindelijk heb ik deze instructies opgevolgd: iOS 5 - New Features / Tips - Google Contacts to iCloud and iPhone or iOS Device - YouTube

Het instellen van familie lukt nu ook

Nogmaals bedankt voor de hulp!
  #9  
Oud 06-11-11, 16:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart88 Bekijk bericht
Beiden bedankt voor de de reacties

@timosha: Die vCard in iCloud importeren via de webinterface lukte helaas niet. Er gebeurde gewoon niks :s

Nogmaals bedankt voor de hulp!
Dat is dan de reden waarom ik schreef: "Op de Mac", dus in Address Book

Veel succes verder gewenst. Een goed geconfigureerde iCloud is niet te vergelijken met die Goegeldinges en al zeker niet als je een Mac gebruikt.
  #10  
Oud 06-11-11, 16:19
Bart88 Bart88 is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Ah ok, dat kan dus ook. Ik heb het nu uiteindelijk via itunes gedaan.
  #11  
Oud 06-11-11, 16:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

/offtopic/

iCloud werkt gewoon fantastisch op een Mac

Ik had hier vrijdag ll. een vriend en vriendin op bezoek. Had mijn MacBook opengezet, iPhoto opgestart. Dan heb ik met mijn iPhone 4GS een fotootje van hen gemaakt en gezegd: "ga eens kijken op mijn MacBook".

Die hebben dezelfde dag beiden nog een MacBook Air gekocht

/ontopic/
  #12  
Oud 06-11-11, 16:41
Bart88 Bart88 is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Haha, jij kan zo in een apple store aan de bak

Ik heb op dit moment photo stream uitstaan omdat ik niet zo'n grote databundel heb.
  #13  
Oud 06-11-11, 16:48
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
/offtopic/

iCloud werkt gewoon fantastisch op een Mac

Ik had hier vrijdag ll. een vriend en vriendin op bezoek. Had mijn MacBook opengezet, iPhoto opgestart. Dan heb ik met mijn iPhone 4GS een fotootje van hen gemaakt en gezegd: "ga eens kijken op mijn MacBook".

Die hebben dezelfde dag beiden nog een MacBook Air gekocht

/ontopic/
Ha ha, en bij mij stond de Apple TV aan en het fotootje stond ineens ook op de lcdTV
  #14  
Oud 06-11-11, 19:10
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart88 Bekijk bericht
Haha, jij kan zo in een apple store aan de bak

Ik heb op dit moment photo stream uitstaan omdat ik niet zo'n grote databundel heb.
Volgens mij werkt photostream alleen met een Wi-Fi verbinding
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe mijn outlook 2003 instellen op mijn Iphone 4???? Bijdij iPhone algemeen 5 09-08-11 22:51
Nokia E71 contactinfo overzetten roekie iTunes 4 26-01-11 21:37
Hoe kan ik mijn Iphone 3g instellen voor continu internet markyvonne iPhone algemeen 2 09-01-11 15:48
Wat moet ik hier verder voor instellen op mijn XP laptop Masterbrowser Archief 2 06-11-09 10:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:12.