//

Nieuwe 4S niet naar 5.0.1 te updaten

Nieuwe 4S niet naar 5.0.1 te updaten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door timosha TinyUmbrella kan wel /etc/hosts veranderen, maar daar heb je toestemming voor gegeven. Bij de installatie van tinyumbrella.pkg vraagt deze om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-11-11, 15:50
jrepko's schermafbeelding
jrepko jrepko is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: -
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
TinyUmbrella kan wel /etc/hosts veranderen, maar daar heb je toestemming voor gegeven. Bij de installatie van tinyumbrella.pkg vraagt deze om het Administrator paswoord om zulke dingen te veranderen.

ga eens naar de terminal en geeft het onderstaande commando in:

Code:
cat /etc/hosts
dan kan je zien wat TinyUmbrella gedaan heeft.
Result:

##
# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting. Do not change this entry.
##
127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost
74.208.10.249 gs.apple.com
#127.0.0.1 gs.apple.com

Ik weet niet wat ik zie/lees maar wat ik van andere posts gelezen heb moest e een # voor gs.apple.com komen. Die staat er. Dat TinyUmbrella iets in de host zou wijzigen, en dat dit evt. andere handelingen in de weg zou zitten wist ik niet, weer wat geleerd vandaag. Ik heb idd mijn pasword ingevoerd om het te installeren.

@timosha bedankt.
__________________
iPhone 6+ 64GB FW: 8.2; 2*Apple TV3; iMac 24"-3.06Mhz, 1Tb, 8GB; Timecapsel 3TB; iPad4+3G 64 GB; 2*iPhone 5S 32GB FW: 8.2; 2*iPad2 16GB
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 13-11-11, 16:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Om in de toekomst moeilijkheden te vermijden verwijder je best die twee overbodige lijnen met gs.apple.com, dat doe je met:

Code:
sudo nano /etc/hosts
Om dit commando uit te voeren wordt ook het Administrator paswoord gevragd.
  #23  
Oud 13-11-11, 21:54
jrepko's schermafbeelding
jrepko jrepko is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: -
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Om in de toekomst moeilijkheden te vermijden verwijder je best die twee overbodige lijnen met gs.apple.com, dat doe je met:

Code:
sudo nano /etc/hosts
Om dit commando uit te voeren wordt ook het Administrator paswoord gevragd.
thx

Jan-Pieter
  #24  
Oud 15-11-11, 17:36
Franky von Creek Franky von Creek is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 7
Standaard Fout SIM kaart

Hallo iedereen,

Ik heb ook ong. een week of 2 nu de 4S en toevallig gisteravond geupdate naar 5.0.1 zonder hem aan iTunes te houden, want dat lukt ook vanaf de telefoon zelf. In eerste instantie was ik wat huiverig om hem te installeren omdat ik hier en daar wat negatieve geluiden hoorde, dat de update zoog en allerlei problemen met zich mee bracht.

Ik dacht het zal wel meevallen dus heb ik hem geïnstalleerd. Nu komen er toch problemen. Ik krijg zo nu en dan de melding 'Fout SIM kaart'. Vervolgens heb ik natuurlijk geen bereik met mijn provider. Ik moet mn iPhone opnieuw opstarten en dan doet hij het weer voor een X aantal uren. Na een aantal uren krijg ik weer dezelfde melding.

Iemand hier ervaring mee??
  #25  
Oud 19-11-11, 08:30
jrepko's schermafbeelding
jrepko jrepko is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: -
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franky von Creek Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik heb ook ong. een week of 2 nu de 4S en toevallig gisteravond geupdate naar 5.0.1 zonder hem aan iTunes te houden, want dat lukt ook vanaf de telefoon zelf. In eerste instantie was ik wat huiverig om hem te installeren omdat ik hier en daar wat negatieve geluiden hoorde, dat de update zoog en allerlei problemen met zich mee bracht.

Ik dacht het zal wel meevallen dus heb ik hem geïnstalleerd. Nu komen er toch problemen. Ik krijg zo nu en dan de melding 'Fout SIM kaart'. Vervolgens heb ik natuurlijk geen bereik met mijn provider. Ik moet mn iPhone opnieuw opstarten en dan doet hij het weer voor een X aantal uren. Na een aantal uren krijg ik weer dezelfde melding.

Iemand hier ervaring mee??

Heb je wel die nieuwe micro-sim kaart speciaal voor de 4S en niet de normale micro-sim kaart uit bv. de 4? heb je je sim-lock aanstaan?
  #26  
Oud 21-11-11, 18:23
Franky von Creek Franky von Creek is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jrepko Bekijk bericht
Heb je wel die nieuwe micro-sim kaart speciaal voor de 4S en niet de normale micro-sim kaart uit bv. de 4? heb je je sim-lock aanstaan?
Er bestaat dus een speciale sim kaart voor de 4s? De provider zou daar toch van op de hoogte moeten zijn. Toevallig ben ik afgelopen vrijdag nog bij de Telfort winkel geweest, omdat ik wilde proberen of een nieuwe sim kaart het probleem op zou lossen. In eerste instantie leek alles beter te werken, maar een halve dag later krijg ik weer dezelfde melding; Fout sim kaart.

Morgen middag kan Telfort een boze klant een de telefoon verwachten!

Check ook hier:
Telfort forum • Toon onderwerp - Geen Service/ongeldige simkaart Iphone 4s
  #27  
Oud 22-11-11, 06:33
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Dit is ws. het inmiddels bekende simpinprobleem. Als je een pincode op je simkaart hebt, haal die er dan af. Grote kans dat je daarna bereik houdt. Je doet op deze manier wel consessies aan de beveiliging van je iPhone!

Het is een iPhone- c.q. firmwarefout en komt bij vrijwel alle providers in binnen- en buitenland voor. In eerste instantie leek het aan te oude simkaarten te liggen, maar ook de nieuwere sims blijken eea niet op te lossen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone met 3.1.3 updaten naar nieuwe versie stefaaaan Jailbreak 6 10-01-11 15:23
iPhone: Nieuwe iphone 4 updaten naar 4.1 ivm jailbrake Sprintking Jailbreak 26 21-09-10 22:54
Nieuwe iphone 4 niet updaten Achmed1 iPhone algemeen 5 20-09-10 21:25
Updaten naar nieuwe OS Vosjuh Archief 1 18-04-10 00:21
iPhone: Nieuwe iPhone 3GS updaten naar 3.1 + Backup herstellen borgqueenx Jailbreak 12 23-09-09 10:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:58.