//

3GS lege batterij crash

3GS lege batterij crash discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb sinds juli 2010 een Iphone 3gs. Hij heeft het altijd goed gedaan, maar sinds ik hem heb geupdated naar IOS 5, en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-11-11, 23:38
Bas0180 Bas0180 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard 3GS lege batterij crash

Hallo,

Ik heb sinds juli 2010 een Iphone 3gs.

Hij heeft het altijd goed gedaan, maar sinds ik hem heb geupdated naar IOS 5, en later naar IOS 5.0.1 heb ik een groot probleem.

De telefoon crasht opeens héél vaak. Dit gebeurt altijd als ik wat op de telefoon aan het doen ben, spelletje spelen/youtube/facebook, noem maar op.

De telefoon valt dan opeens uit, geen laadicoontje op het scherm, gewoon in een keer zwart scherm. Vervolgens probeer ik de telefoon weer op te starten, en dan krijg ik het scherm dat je krijgt bij een lege batterij, wat dus aangeeft dat de batterij leeg zou zijn. Na een aantal minuten proberen de telefoon aan te zetten krijg ik hem meestal wel weer aan de praat, maar dan is het binnen 5 minuten al weer het zelfde liedje, vaak zelfs al binnen een paar seconden. Wat het opmerkelijke is, de batterij is in alle gevallen voor meer dan 50% opgeladen, vaak zelfs boven de 80%, als het gebeurt. Er zijn geen bepaalde momenten dat de telefoon crasht, het is uit het niets in alle gevallen.

Ik heb de telefoon al een paar keer herstelt via itunes, IOS 5.0.1 heeft ook niets veranderd qua crashes.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, en dat iemand mij kan helpen!

Mvg, Bas
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-11-11, 14:07
Bas0180 Bas0180 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard

Heb echt drinfend hulp nodig!
  #3  
Oud 21-11-11, 19:52
Broodbaffer Broodbaffer is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 31
Standaard

Al een iPhone reset gedaan?
  #4  
Oud 21-11-11, 23:31
Bas0180 Bas0180 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard

Yup ook al geprobeert
  #5  
Oud 26-11-11, 03:10
Bas0180 Bas0180 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard

Kan iemand mij helpen?
Hebben andere mensen hetzelfde probleem?
  #6  
Oud 26-11-11, 21:58
Robuust Robuust is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 20
Standaard

Bij mij heeft een clean install geholpen.
  #7  
Oud 06-12-11, 23:59
strikkie strikkie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard 3gs uitvallen na update 5.01

bij mij valt hij ook steeds uit , ik weet niet meet wat ik moet doen, herstellen helpt ook niet
  #8  
Oud 09-12-11, 09:08
DiederikvdS DiederikvdS is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Hetzelfde probleem. Ik merk dat switchen tussen apps die gebruik maken van internet het uitvallen versnelt. Na afsluiten van de ene app, even wachten, dan pas de volgende opstarten. Dat helpt maar een klein beetje.
Ik heb ook het idee dat sinds de update naar iOs 5 en 5.0.1 de iPhone iets vergaart dat langzaam steeds meer wordt. Het begon namelijk met uitval terwijl er nog 30% batterijlading was, inmiddels is 73% batterijlading al een reden om uit te vallen.
In een Wi-Fi-omgeving treedt het effect niet of nauwelijks op.
Als de iPhone aan de oplader ligt, valt ie sowieso niet uit.
Advies van de Apple winkel is de harde reset (via iTunes) maar dat betekent heel veel werk daarna om een aantal van mijn apps weer in te regelen. Als de reset toch niks uitmaakt, laat ik die liever achterwege.

@Robuust: is het probleem na de reset blijvend weg?
@Strikkie: was je reset via iTunes, of slechts home-knop + aan/uit-knop tegelijkertijd?
  #9  
Oud 09-12-11, 10:54
strikkie strikkie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard

[QUOTE=DiederikvdS;744238]Hetzelfde probleem. Ik merk dat switchen tussen apps die gebruik maken van internet het uitvallen versnelt. Na afsluiten van de ene app, even wachten, dan pas de volgende opstarten. Dat helpt maar een klein beetje.
Ik heb ook het idee dat sinds de update naar iOs 5 en 5.0.1 de iPhone iets vergaart dat langzaam steeds meer wordt. Het begon namelijk met uitval terwijl er nog 30% batterijlading was, inmiddels is 73% batterijlading al een reden om uit te vallen.
In een Wi-Fi-omgeving treedt het effect niet of nauwelijks op.
Als de iPhone aan de oplader ligt, valt ie sowieso niet uit.
Advies van de Apple winkel is de harde reset (via iTunes) maar dat betekent heel veel werk daarna om een aantal van mijn apps weer in te regelen. Als de reset toch niks uitmaakt, laat ik die liever achterwege.

@Robuust: is het probleem na de reset blijvend weg?
@Strikkie: was je reset via iTunes, of slechts home-knop + aan/uit-knop tegelijkertijd?[/QUOTE
Ik heb via iTunes alles weer teruggezet, het vreemde is dat mijn telefoon een week niet uitvalt en dan ineens als ik hem wil gebruiken hij uitstaat. Dan hang ik hem aan de stroom en vervolgens doet hij het weer. Meestal gebeurd dat dan diezelfde dag nog een paar keer daarna bijv. Een week geen last meer. Vreemd maar zwaar irritant!
  #10  
Oud 09-12-11, 20:32
doubleg doubleg is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 32
Standaard

ik zou hem eens open maken en kijken of alle stekkertje nog vast zitten en of een goud pinnetje recht onderin nog contact maakt met de zijkant van de telefoon.. youtube is je vriend
  #11  
Oud 18-12-11, 23:33
strikkie strikkie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik ben in de Applestore geweest en die zeiden dat er meer gevallen waren en dat er binnenkort een nieuwe update komt, ik kan niet wachten en hoop dat het opgelost is dan
  #12  
Oud 09-03-12, 10:39
JohnALvanVugt JohnALvanVugt is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 1
Standaard

Had/heb ook nog steeds hetzelfde probleem. Is niet opgelost met iOS 5.1
  #13  
Oud 09-03-12, 12:08
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

en als jullie nu is de iphone in dfu mode zetten, dat is de beste herstelmethode als niks helpt!
iphone in itunes aansluiten, hom+powerknop 10sec indrukken dan de powerknop loslaten en blijven drukken op de homeknop;
dan zou itunes een melding moeten geven

succes
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3gs crasht vaak, snel lege batterij.. Wat nu? dvbeeten iPhone algemeen 0 09-02-11 23:26
reset bij lege batterij peewe Archief 1 03-01-10 11:39
Bug bij lege batterij!? markiedam iPhone algemeen 6 08-11-09 12:23
Niet meer aan na lege batterij? Freapapeek Archief 2 27-10-08 00:31
Lege batterij floris4 iPhone algemeen 2 01-12-07 17:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:30.