//

Problemen met synchroniseren google calendar

Problemen met synchroniseren google calendar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag mijn agenda, die in Google Calendar staat, op mijn iPhone krijgen. Op Google zelf staan wel instructies, maar daarmee kom ik niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-01-11, 12:59
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard Google Calendar synchroniseren

Ik wil graag mijn agenda, die in Google Calendar staat, op mijn iPhone krijgen. Op Google zelf staan wel instructies, maar daarmee kom ik niet verder.

Ik moet op m'n iPhone naar m.google.nl/sync gaan, maar wanneer ik daarheen surf komt er te staan dat Google Sync niet wordt ondersteund op mijn apparaat?

Ik kan de agena wel bekijken via Safari, maar ik wil hem uiteraard synchroniseren met m'n iPhone agenda!

Iemand ervaring hiermee, of tips?

Alvast bedankt!
__________________
Apple historie: iPod Touch 3G 8GB, iPhone 3G 16GB Wit , iPhone 4G 16 GB Zwart, iPhone 5 16GB Wit, iPad Mini Zwart Wi-Fi + 3G, iPhone 5S Zwart, iPhone 6 Zilver
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-01-11, 13:25
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Heel verwarrend, maar je moet de taal op die pagina op Engels instellen en dan kan het opeens wel...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 06-01-11, 14:03
Leckxie Leckxie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard Google calender synchroniseren

@Rouofzo.
Waarom maakt je geen nieuw email account aan voor Gmail?
De servernaam is m.google.com
Als je dan alleen Calender aanvinkt om te synchroniseren, komen je afspraken vanzelf in je Agenda te staan. En dat kan je dan weer eenvoudig aan- en uitschakelen.

(Of is Google calender iets anders dan de Calender van je Gmail?)
Succes.
Leckxie.
  #4  
Oud 06-01-11, 14:25
1-2tje 1-2tje is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 45
Standaard

Hier vind je instructies:

Set Up Your Apple Device for Google Sync : Google Sync - Google Mobile Help
  #5  
Oud 06-01-11, 14:25
Teksta Teksta is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 56
Standaard

Er zijn twee mogelijkheden: ofwel als EXCHANGE ofwel als GMAIL.
De oplossing met GMAIL is het eenvoudigst uiteraard, maar de push functie werkt niet (of niet goed). Dus moet je FETCH aanzetten, om het kwartier bijvoorbeeld. Nadeel is dan wel dat er vertraging zit op afspraken, e-mails en andere zaken.

Beter (vind ik toch) is dat je via EXCHANGE invult. Gewoon het menu doorlopen, alles toont zichzelf wel uit. Wel opletten: bij DOMEIN moet je niets invullen (dus leeg laten). Daarna als je op BEWAAR of sync drukt, dan zal je de vraag krijgen van welke server, daar vul je dan M.GOOGLE.COM in.

En als extraatje moet je dan Google via je iPhone Safari browser openen. Meestal moet je wel inloggen en dan is er het addertje onder het gras! Je zal de taal moeten aanpassen. Om één of andere absurde reden wordt Nederlands niet herkend. Je moet dus ENGELS UK of US kiezen en pas dan kan je jouw calenders aanvinken. Niet vergeten op SAVE drukken en dan je iPhone herstarten. Indien je niet opnieuw opstart, dan zal je de calender nog niet zien op je iPhone.

That's it.
  #6  
Oud 06-01-11, 14:29
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Heel verwarrend, maar je moet de taal op die pagina op Engels instellen en dan kan het opeens wel...
Dit was inderdaad de oplossing, bedankt!
  #7  
Oud 06-01-11, 14:31
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teksta Bekijk bericht
Er zijn twee mogelijkheden: ofwel als EXCHANGE ofwel als GMAIL.
De oplossing met GMAIL is het eenvoudigst uiteraard, maar de push functie werkt niet (of niet goed). Dus moet je FETCH aanzetten, om het kwartier bijvoorbeeld. Nadeel is dan wel dat er vertraging zit op afspraken, e-mails en andere zaken.

Beter (vind ik toch) is dat je via EXCHANGE invult. Gewoon het menu doorlopen, alles toont zichzelf wel uit. Wel opletten: bij DOMEIN moet je niets invullen (dus leeg laten). Daarna als je op BEWAAR of sync drukt, dan zal je de vraag krijgen van welke server, daar vul je dan M.GOOGLE.COM in.

En als extraatje moet je dan Google via je iPhone Safari browser openen. Meestal moet je wel inloggen en dan is er het addertje onder het gras! Je zal de taal moeten aanpassen. Om één of andere absurde reden wordt Nederlands niet herkend. Je moet dus ENGELS UK of US kiezen en pas dan kan je jouw calenders aanvinken. Niet vergeten op SAVE drukken en dan je iPhone herstarten. Indien je niet opnieuw opstart, dan zal je de calender nog niet zien op je iPhone.

That's it.
Zo heb ik het precies gedaan allemaal ja! Alleen m'n iPhone niet opnieuw opgestart, ik zag de agenda meteen staan.

Als ik op m'n iPhone nu agenda-items toevoeg, voegt hij deze dan ook automatisch aan de Google-agenda toe?
En om de hoeveel tijd update hij dit? Gewoon als je je agenda opent zoekt hij naar nieuwe agenda-items, of doet hij dit bijv. om de 15 minuten automatisch?
  #8  
Oud 06-01-11, 14:32
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo Bekijk bericht
Als ik op m'n iPhone nu agenda-items toevoeg, voegt hij deze dan ook automatisch aan de Google-agenda toe?
Als je dat in 1 van je Google Agenda's doet (en niet de losse op je iPhone): ja.
  #9  
Oud 06-01-11, 14:52
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Echt heel handig hoor! Bedankt allemaal.

Ik krijg volgende week een iPhone 4, en ik had begrepen dat je je contactpersonen niet over kon zetten ofzo, dus vandaar dat ik nu de agenda aanmaak en mijn contactpersonen even in Google contacts zet.

En natuurlijk mooi dat ik m'n agenda en contacten ergens heb staan als 'back-up', want stel dat m'n iPhone ineens kapot gaat heb ik dat allemaal niet meer

Ook agenda-punten in m'n iPhone toevoegen nu gelukt, ze komen netjes bij m'n Google Calendar te staan hoor!

Met contactpersonen werkt dat niet zeker? Dat je ze toevoegt, ze gelijk ook tussen je Google Contacts staan? Ik zal het zo even uitproberen
  #10  
Oud 06-01-11, 15:31
Royofzo Royofzo is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo Bekijk bericht
Met contactpersonen werkt dat niet zeker? Dat je ze toevoegt, ze gelijk ook tussen je Google Contacts staan? Ik zal het zo even uitproberen
En ook dat werkt gewoon! Ik heb een contactpersoon toegevoegd op m'n iPhone en een paar seconden later staat hij al netjes tussen het rijtje met contactpersonen, op m'n computer!

Zeker een aanrader voor anderen! Bedankt voor de hulp nog.
  #11  
Oud 16-03-11, 00:21
sebastien sebastien is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Knokke-Heist
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo Bekijk bericht
Dit was inderdaad de oplossing, bedankt!

Hoe moet je die taal precies aanpassen?

Zoals ik het doe:
- op m.google.com/sync onderaan "taal wijzigen".
- English (uk) kiezen.
- vervolgens terug de "m.google.com/sync" in mijn brouwser intikken.

Resultaat -> Google Sync wordt niet ondersteund op uw apparaat.

Ik heb alles al geprobeerd, gmail agenda in het engels, iphone op engels ingesteld.

ten einde raad!

Mvg
  #12  
Oud 05-04-11, 13:49
mhorst mhorst is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Enschede
Berichten: 3
Standaard

Ook ik probeer via google contacts mijn contacten te synchroniseren.
Maar dat wil nog niet zo goed lukken.

Hij synchroniseert wel van google naar iphone, maar niet andersom.
Als ik dus een contact toevoeg in google, dan staat ie binnen 5 seconden ook op m'n iPhone. Maar als ik op m'n iPhone een contact toevoeg, dan krijg ik 'm niet naar Google contacts.
Ik heb nu dus ruim 200 contacten in m'n iPhone staan en slechts 52 in Google Contacts. Liefst heb ik natuurlijk dat deze twee precies gelijk zijn. Dan kan ik ook m'n iPad hiermee synchen.

Heeft dat iets te maken met de instellingen?
Ik heb nu iPhone als standaardaccount in m'n iPhone staan.

Wie helpt mij ???!!!!

--------------

Net weer verder aan het zoeken geweest op internet.
Heb ontdenkt dat ik bij instellingen mijn standaardaccount op exchange moet zetten. Dan worden nieuw op de iPhone contacten netjes overgezet naar Google Contact.
Nu de tip van ??? uit een ander topic hier op het forum maar eens gaan proberen om via iTunes m'n google contacts te synchroniseren. Als dat lukt ben ik er dus helemaal uit.
Nog ff duimen

Laatst gewijzigd door mhorst; 05-04-11 om 14:18.
  #13  
Oud 01-12-11, 01:26
kimvw kimvw is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 4
Smile Problemen met synchroniseren google calendar

Ik heb een gmail account en zou graag mijn google calendar synchroniseren met mijn iphone agenda. Ik heb mijn gmail ingesteld als exchange account en aangevinkt dat ik mijn agende gesynchroniseerd wil hebben. Als ik in mijn google calender een afspraak maak komt dat in mijn iphone agenda, maar andersom niet. Weet iemand hoe dit op te lossen is? (Ik heb geen mac dus kan niet iCal gebruiken)

En weet iemand ook een goede gadget/widget voor een desktop agenda die synchroniseert met google calendar?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
  #14  
Oud 01-12-11, 17:05
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Zorg dat je een goede data verbinding hebt als je wat in je iPhone agenda zet, dat gaat het eigenlijk altijd goed, of althans bij mij. Heb ik geen verbinding dan wil de afspraak na verbinden meestal niet overkomen naar GMail.
  #15  
Oud 03-12-11, 21:59
cysoon cysoon is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar cysoon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimvw Bekijk bericht
Ik heb een gmail account en zou graag mijn google calendar synchroniseren met mijn iphone agenda. Ik heb mijn gmail ingesteld als exchange account en aangevinkt dat ik mijn agende gesynchroniseerd wil hebben. Als ik in mijn google calender een afspraak maak komt dat in mijn iphone agenda, maar andersom niet. Weet iemand hoe dit op te lossen is? (Ik heb geen mac dus kan niet iCal gebruiken)

En weet iemand ook een goede gadget/widget voor een desktop agenda die synchroniseert met google calendar?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Apart ik heb ook dat probleem maar dan andersom...
Ik heb een Google Mail account voor E-mail en Agenda's.
Voor iOS5 was het allemaal okay. Het synchroniseren verliep perfect. Als ik een afspraak aanmaakte op mijn iPhone stond het even later in mijn Google Calendar op mijn PC. En andersom ook. Prima.
Een aantal weken geleden was het zo dat ik een afspraak in mijn iPhone maakte en dat het in mijn Google Calendar kwam, maar andersom niet. Dus als ik een afspraak maakte op mijn PC via Google Calendar kwam het niet in mijn iPhone.
En nu is het zo dat het helemaal niet meer synchroniseert...

Met andere woorden hij synchroniseert helemaal niet meer mijn Agenda...
Wie weet wat er aan de hand is?
Heeft Google iets verandert in het synchroniseren?

Het is nu echt heel onhandig dat het met mijn Google Agenda niet werkt.
  #16  
Oud 03-12-11, 22:06
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Misschien ligt deze oplossing wel zo voor de hand dat je er niet aan denkt, maar hebben jullie de gmail agenda wel aangevinkt bij "Agenda's"?
  #17  
Oud 03-12-11, 22:11
cysoon cysoon is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar cysoon
Standaard

Ja, via Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Google Mail heb ik E-mail en Agenda's aan staan.
Notities heb ik uit staan als ook Archiveer berichten.
  #18  
Oud 03-12-11, 22:36
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cysoon Bekijk bericht
Ja, via Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Google Mail heb ik E-mail en Agenda's aan staan.
Notities heb ik uit staan als ook Archiveer berichten.
Nee binnen het agenda programma zelf moet je het gmail account ook nog aanvinken. In de standaard agenda app helemaal links bovenin en bij Week kies je de instellingen en dan Agenda's.
  #19  
Oud 03-12-11, 22:43
cysoon cysoon is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Stuur een bericht via MSN naar cysoon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Nee binnen het agenda programma zelf moet je het gmail account ook nog aanvinken. In de standaard agenda app helemaal links bovenin en bij Week kies je de instellingen en dan Agenda's.
Ik heb maar één agenda en alleen die van Google Mail, dus ik hoef ook niets te kiezen. De agenda staat dus aan, zowel in Week Calendar als in de iPhone agenda.
  #20  
Oud 04-12-11, 00:02
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Oke probeer dan eens het volgende.
Vink de agenda uit bij Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Google Mail
En bevestig het verwijderen. Je verwijdert nu alleen je agenda op de iPhone. Alle afspraken op GMail blijven bestaan. Wacht even en zet dat bij Instellingen > E-mail, contacten, agenda's > Google Mail > agenda weer aan. De agenda op de iPhone zal nu weer langzaam gevuld gaan worden en daarna werkt de synchronisatie weer.

Succes,
Kees.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Google calendar en iCloud calendar synct niet alles koekjedebij iCloud 15 14-03-12 22:02
Google Calendar synchroniseren Royofzo iPhone algemeen 11 05-04-11 13:49
Welke van deze 3 opties is de beste manier om mijn Google Calendar te synchroniseren? ErickJacobs iPhone algemeen 7 25-06-10 19:43
Synchroniseren met Google Calendar erix iTunes 5 03-04-08 14:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.