//

Nog maar even wachten met de iphone4s?

Nog maar even wachten met de iphone4s? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik was van plan de iphone 4s te kopen, nadat ik enthousiast ben geworden door de ipad. Door alle probemen die ik lees begin ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-12-11, 23:06
Pimirene Pimirene is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 44
Standaard Nog maar even wachten met de iphone4s?

Ik was van plan de iphone 4s te kopen, nadat ik enthousiast ben geworden door de ipad. Door alle probemen die ik lees begin ik de aankoop steeds verder op te schuiven. Mijn man heeft inmiddels de galaxy s2 gekocht, en ik begin dus te twijfelen. Belangrijkste argument voor de iphone vind ik de synchonisatie van mijn agendas via de icloud.
Wie overtuigd mij?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-12-11, 23:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik hoef niemand te overtuigen maar wij hebben nu vier (4) iPhone 4S hier (1 X 32 GB, 2 X 16 GB en 1 X 64 GB) zonder de minste problemen.

Geen accuproblemen, geen SIM-problemen met vier buitenlandse SIM-kaarten, kortom alles werkt perfect.

Veel gebruikers noemen hun iPhone "mijn telefoon" en terwijl ze dat zeggen loopt er in hun hersenen een filmpje af van een mobiele telefoon. De iPhone 4S is echter een supersnelle UNIX zakcomputer met naast tientallen andere functies ook een telefoonfunctie.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 07-12-11 om 09:37.
  #3  
Oud 07-12-11, 01:43
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pimirene Bekijk bericht
Wie overtuigd mij?
Beetje raar uitgangspunt als je het mij vraagt.. niemand is hier om jou te overtuigen. Wacht als je wil wachten, koop m nu als je niet wil wachten maar uiteindelijk krijg je toch hetzelfde toestel. Koop een S2 als die je beter lijkt maar deze zal niet kunnen synchroniseren met iCloud maar ook voor iCloud zijn alternatieven.
  #4  
Oud 07-12-11, 20:43
Broes Broes is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 32
Standaard

Ik heb ook getwijfeld tussen de S2 en Iphone 4s.

Uiteindelijk heb ik voor de 4s gekozen en m'n huisgenoot heeft de S2 genomen.
Zover vind ik van de S2 alleen de batterijduur beter, mijn iphone 4s is binnen 24 uur leeg (geen probleem trouwens, ik laad 'm op tijdens het slapen)

En verder merkt timosha al op dat de iphone meer dan alleen een telefoon is.
  #5  
Oud 07-12-11, 20:49
Pimirene Pimirene is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 44
Standaard

Mijn man is nu een dag aan het spelen met de galaxy s2 en ik hoor hem heel wat mopperen.......tja, had je maar een iphone moeten kopen is mijn antwoord.
Kijk het nog even aan, en dan maar hopen dat ik een exemplaar krijg zonder problemen.
  #6  
Oud 08-12-11, 09:56
sanders sanders is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 64
Standaard

Qua hardware zijn de telefoons zo goed als gelijk. Maar de OS is nog iets om over te twisten. (Voor mij in ieder geval)
  #7  
Oud 08-12-11, 10:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dom antwoord verwijderd

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 08-12-11 om 10:53.
  #8  
Oud 08-12-11, 10:52
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Sanders bedoeld waarschijnlijk dat de iPhone 4S en de Samsung Galaxy S2 qua hardware vergelijkbaar zijn.

Het advies wat ik kan geven: je bent je iPad gewend. Een iPhone werkt qua besturing vergelijkbaar, maar dan uiteraard op een kleiner scherm. Speel eens wat met de S2 van je man en kijk wat je daar van vindt. Pas dan kun je goed bepalen wat je zelf prettiger vindt en dus of je een iPhone 4S of een Samsung wilt kopen.

Ik heb weinig ervaring met Android, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een iPhone. Die voelt steviger (glas+aluminium) terwijl de Samsung aanvoelt als breekbaar plastic. Verder heb ik de Galaxy S (1) van een vriend van me wel eens vast gehad en ik vond dat hele Android veel minder intuïtief dan iOS. Dat komt wellicht ook doordat ik een iPod Touch en sinds kort een iPhone 4S ben gewend. Er is dus kans dat jij datzelfde gaat ondervinden als je van een iPad naar een Android toestel gaat.
  #9  
Oud 08-12-11, 10:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirkjan82 Bekijk bericht
Sanders bedoeld waarschijnlijk dat de iPhone 4S en de Samsung Galaxy S2 qua hardware vergelijkbaar zijn.
Oeps Dat had ik zo niet begrepen, bedankt Ik heb mijn foutief antwoord verwijderd.
  #10  
Oud 08-12-11, 11:04
Pimirene Pimirene is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 44
Standaard

Ik ben android gewend door de tablet die ik vóór de ipad had. Werkte prima, maar je hebt er meer kennis voor nodig om het in te richten. Als oud ict-er wasik vroeger niet zo n fan van apple, maar daar is door de ipad verandering in gekomen. Dus nu zelfs van plan om die iphone te kopen. Maar al die problemen die worden gemeld maken mij nog een beetje huiverig. Ik vind overigens de galaxy s2 te groot heb ik al gemerkt.
  #11  
Oud 08-12-11, 11:05
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Lees je ook een Android forum? Grote kans dat daar net zoveel problemen worden gemeld...

Niet omdat het Android is, maar omdat je nou eenmaal meer posts krijgt van mensen die problemen ervaren (hier dus ook met de 4S) dan van mensen waar alles werkt.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #12  
Oud 08-12-11, 11:10
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Ik ben van mening dat meer dan 50% van al deze problemen gezocht moeten worden in variabelen zoals configuratie van een toestel e.d. En ach....er zijn ook genoeg problemen met android toestellen, ook met de nieuwe windows telefoons zoals de nokia lumia bijvoorbeeld. Ik zou dus lekker voor een iPhone gaan en zien wat er op je afkomt ;-)
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #13  
Oud 08-12-11, 11:32
sanders sanders is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirkjan82 Bekijk bericht
Sanders bedoeld waarschijnlijk dat de iPhone 4S en de Samsung Galaxy S2 qua hardware vergelijkbaar zijn.

Het advies wat ik kan geven: je bent je iPad gewend. Een iPhone werkt qua besturing vergelijkbaar, maar dan uiteraard op een kleiner scherm. Speel eens wat met de S2 van je man en kijk wat je daar van vindt. Pas dan kun je goed bepalen wat je zelf prettiger vindt en dus of je een iPhone 4S of een Samsung wilt kopen.

Ik heb weinig ervaring met Android, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een iPhone. Die voelt steviger (glas+aluminium) terwijl de Samsung aanvoelt als breekbaar plastic. Verder heb ik de Galaxy S (1) van een vriend van me wel eens vast gehad en ik vond dat hele Android veel minder intuïtief dan iOS. Dat komt wellicht ook doordat ik een iPod Touch en sinds kort een iPhone 4S ben gewend. Er is dus kans dat jij datzelfde gaat ondervinden als je van een iPad naar een Android toestel gaat.
Ja, precies.
  #14  
Oud 08-12-11, 12:49
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Mijn vrouw heeft een Samsung Galaxy mini, mijn vader een Galaxy Ace en mijn broer een Galaxy. Qua menu is de iPhone gemakkelijker en logischer. Ook mooier in te richten. Wel ben je wat vrijer met een Samsung om je telefoon te personaliseren.
Maar je hebt een groot stuk plastic in je handen waarbij de verhouding omvang-gewicht niet helemaal lekker is. Groot en te licht.
Ik ben blij met mijn iPhone.
  #15  
Oud 08-12-11, 14:11
Pimirene Pimirene is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 44
Standaard

Inmiddels de iphone 4s besteld en een tang om de sim op maat te maken.
Hopelijk is die er voor de kerst. Volgens de apple store moet dat lukken.
Nu nog een mooi hoesje uitzoeken.

Bedankt voor alle adviezen.
  #16  
Oud 08-12-11, 14:31
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pimirene Bekijk bericht
Inmiddels de iphone 4s besteld en een tang om de sim op maat te maken.
Hopelijk is die er voor de kerst. Volgens de apple store moet dat lukken.
Nu nog een mooi hoesje uitzoeken.

Bedankt voor alle adviezen.
De case mate barely there kan ik je aanraden...
  #17  
Oud 08-12-11, 15:14
domin domin is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 6
Standaard

Mijn Iphone zou er binnen 'n week moeten zijn. Hoe nodig is zo'n hoesje eigenlijk? Ik heb niet de gewoonte om m'n spullen constant te laten vallen... En de Iphone is zo mooi, ik heb dus niet veel zin om er een laagje plastic omheen te doen. Maar een kapotte Iphone is nog veel erger natuurlijk
  #18  
Oud 08-12-11, 15:25
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Op zich kan er weinig stuk maar krassen zijn onvermijdelijk. Ik gebruik een standaard Apple bumper en dat beschermd ook je voor en achterkant door het opstaande randje, hierdoor minder kans op krassen ;-)
  #19  
Oud 08-12-11, 15:31
domin domin is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 6
Standaard

Ja, klinkt als een mooi compromis!
  #20  
Oud 08-12-11, 15:32
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domin Bekijk bericht
Mijn Iphone zou er binnen 'n week moeten zijn. Hoe nodig is zo'n hoesje eigenlijk? Ik heb niet de gewoonte om m'n spullen constant te laten vallen... En de Iphone is zo mooi, ik heb dus niet veel zin om er een laagje plastic omheen te doen. Maar een kapotte Iphone is nog veel erger natuurlijk
Klopt, maar de glazen achterkant is erg glad en glijdt (bij mij) van de bank af. Gelukkig wel richting leuning, maar dat kan dus heel gemakkelijk ook ergens anders gebeuren.
Maar ik snap je mening: ik had eerst een Nokia 8600 Luna. Ook van glas. Daar had ik geen hoesje omheen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 december 2011 om 14:33 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domin Bekijk bericht
Ja, klinkt als een mooi compromis!

De barely there is ook niet prominent aanwezig hoor. Is een hele mooie case.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nu nog iphone 3G(s) kopen of wachten op de 4G??? Martijniphone Koopinformatie Nederland 63 25-05-10 18:25
iPhone kopen of nog wachten ? Hama Koopinformatie Nederland 1 03-10-09 12:26
nu een iPhone kopen of nog even wachten?? reno1 Archief 10 31-07-08 14:34
Hoe lang moeten we nog wachten? roy6644 Archief 25 13-12-07 18:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:44.