//

Toegangscode vergeten! What to do?

Toegangscode vergeten! What to do? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Lees dit eens, tweede deel van het artikel: How To Reset The iPhone Password | TheDailyBuggle Omdat je door de jailbreak root access hebt kun ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 19-12-11, 07:56
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Lees dit eens, tweede deel van het artikel:
How To Reset The iPhone Password | TheDailyBuggle

Omdat je door de jailbreak root access hebt kun je de keychain verwijderen. Geen restore nodig met andere firmware...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 19-12-11, 09:28
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Omdat je door de jailbreak root access hebt
Als de topic starter het root wachtwoord wel nog weet...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #23  
Oud 19-12-11, 16:52
iJob's schermafbeelding
iJob iJob is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Lees dit eens, tweede deel van het artikel:
How To Reset The iPhone Password | TheDailyBuggle

Omdat je door de jailbreak root access hebt kun je de keychain verwijderen. Geen restore nodig met andere firmware...
Hmm als ik bij iExplorer kijk zie ik geen Root Directory staan, zou dit komen doordat m´n iPhone gejailbreakt is met limera1n?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2011 om 16:57 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tjibba Bekijk bericht

Nou weet ik niet welke baseband iOS4.0.2 heeft. Als deze hoger is dan 1.59.00 Moet je gebruik maken van TinyUmbrella, en herstellen met een baseband preserved IPSW gemaakt met Sn0wBreeze of Pwnagetool.

De SHSH bestanden die iFaith van je telefoon haalt moet je wel even in het mapje zetten waar de SHSH blobs van TinyUmbrella staan (C:\Users\(naam)\.shsh.)

Succes en Gefeliciteerd
Dankjewel, mijn baseband is 1.59.00, weet je trouwens een tutorialtje hiervoor?

Degene die het probleem oplost krijgt €20,00 van mij!
  #24  
Oud 19-12-11, 18:14
tjibba tjibba is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 62
Standaard

Ik zal even een tutorial voor je schrijven . Ben je een complete iPhone leek?
  #25  
Oud 19-12-11, 18:24
MitchLuijks MitchLuijks is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 29
Standaard

Klinkt alsof die iPhone dan niet van jou is, als je hem 10 seconden erna bent vergeten..?
  #26  
Oud 19-12-11, 18:24
iJob's schermafbeelding
iJob iJob is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 119
Standaard

Heel erg bedankt, ik ben geen complete leek maar in het software/jailbreak-wereldje ben ik niet helemaal thuis.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2011 om 18:27 ----------

@ Mitch
Hij is toch echt van mij, heb 'm in Juli 2010 in San Francisco gekocht.
Kijk bijvoorbeeld maar bij mijn topics/posts waaruit al blijkt dat ik 'm vrij lang heb.
  #27  
Oud 19-12-11, 19:12
tjibba tjibba is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 62
Standaard

Tutorial iFaith + TinyUmbrella +Sn0wbreeze.

Downloads:
iFaith >> Hotfile.com: One click file hosting: iFaith-v1.4_win.zip
TinyUmbrella >> http://cache.firmwareumbrella.com/do...la-5.10.01.exe
Sn0wbreeze >> iH8sn0w.com (afhankelijk van je iOS versie)

Eerst gaan we de SHSH bestanden veiligstellen. Misschien heeft Cydia je SHSH al opgeslagen, dit gaan we eerst controleren met TinyUmbrella.

Start TinyUmbrella.
Klik op Save SHSH. TinyUmbrella gaat nu kijken of er SHSH bestanden opgeslagen zijn in Cydia. Zorg wel dat de optie “Request SHSH From Cydia” aangevinkt is.

Als de SHSH van jouw firmware gevonden zijn kan je herstellen naar deze versie.

Kan TinyUmbrella je SHSH bestanden niet downloaden, dan moet je de bestaande SHSH bestanden die al op je iPhone staan downloaden. Dit doen we via iFaith.

Start iFaith en kies voor de optie “Dump SHSH blobs”
Je moet je iPhone weer in DFU modus zetten, iFaith doorloopt daarna een 10tal stappen. Na deze stappen vraagt iFaith waar hij de SHSH blobs moet opslaan. Sla deze bestanden op in de .SHSH map van TinyUmbrella (waarschijnlijk C:\Users\(naam)\.shsh).

Start TinyUmbrella opnieuw op en als het goed is zie je de SHSH bestanden van je iPhone nu in TinyUmbrella staan.

Omdat je niet wilt dat je baseband wordt geupdate gaan we een aangepast IPSW bestand maken, we gaan dit doen met Sn0wbreeze. Allereerst moet je het originele IPSW bestand van Apple downloaden voor jouw firmware versie.
http://download-ios.com/model/iphone/iphone4/

Je kan gewoon de stappen van Sn0wbreeze volgen. Snowbreeze update nooit je baseband. Als sn0wbreeze klaar is staat het aangepaste IPSW bestand op je bureaublad. Sn0wbreeze wil nu dat je iPhone in een Pwnable DFU staat wordt gezet (via iREB). Volg deze stappen ook (iPhone in DFU zetten is genoeg)

Voordat we kunnen gaan herstellen moet je er zeker van zijn dat de TinyUmbrella server gestart is, klik dus in TinyUmbrella op “Start TSS server”. Als deze niet gestart is gaat iTunes ook een error geven.

Als dit goed gaat kan je iTunes starten en je iPhone gaan herstellen.

Let wel op dat je de juiste IPSW bestand gaat gebruiken. Je doet dit door de Shift toets in te drukken en daarna op Herstellen klikken. De shift toets moet je wel ingedrukt houden. iTunes gaat dan vragen welk IPSW bestand je wilt gaan gebruiken. Selecteer het Sn0wbreeze IPSW bestand dat op je iPhone staat.

iTunes gaat nu je iPhone herstellen, meestal gaat dit gaat die gewoon goed. Het kan zijn dat je het iTunes logo te zien krijgt bijna op het einde van het herstellen, je iphone zit dan vast in de recovery modus. Via TinyUmbrella > “Kick out of recovery” los je dit probleem op. (Dit heeft te maken met de baseband)

Na al deze stappen kan je een reserve kopie terugzetten en werkt je iPhone weer .

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2011 om 19:39 ----------

Moet even terug komen op het iFaith gedeelte. iFaith slaat de SHSH blobs niet op als een .SHSH maar als een .iFaith. Ze zijn dus onbruikbaar i.c.m TinyUmbrella .

Ben je er al achter of Cydia de SHSH blobs heeft opgeslagen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2011 om 19:56 ----------

Als de SHSH bestanden niet zijn opgeslagen in cydia kan je met Sn0wbreeze altijd nog een IPSW bestand maken van iOS 5.0.1 Je kan dan nog gewoon unlocken met ultrasn0w. Alleen heb je dan wel een tethered jailbreak (Untethered komt eraan). Je reservekopie van iOS4.0.2 is als het goed is wel compatible.

Laatst gewijzigd door tjibba; 19-12-11 om 19:57.
  #28  
Oud 19-12-11, 20:19
iJob's schermafbeelding
iJob iJob is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 119
Standaard

Ik ga nu beginnen, zodra ik een vraag heb laat ik het weten.
  #29  
Oud 20-12-11, 09:17
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tjibba Bekijk bericht
Tutorial iFaith + TinyUmbrella +Sn0wbreeze.

Omdat je niet wilt dat je baseband wordt geupdate gaan we een aangepast IPSW bestand maken, we gaan dit doen met Sn0wbreeze. Allereerst moet je het originele IPSW bestand van Apple downloaden voor jouw firmware versie.
Download iOS for iPhone 4
Ik zag ook de latere posts, dat iFaith inderdaad niet als .shsh opslaat en dat dit lastig is met sn0wbreeze. Je kan toch ook de benodigde signed ispw maken met iFaith? Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar als ik goed begrepen heb wat dit progamma kan, dan moet je volgens mij na het opslaan van de blobs in .iFaith formaat van je iOS 4.0.2 daarmee een zogenaamde "signed ipsw" kunnen maken met iFaith (met een stock firmware file van 4.0.2 en de iFaith blobs). Vervolgens moet je met iFaith je iphone in de "PWND DFU mode" brengen (dit is anders dan gewoon DFU en vereist dus iFaith/iReb) en kun je via iTunes met shift+herstel de speciale ipsw installeren die je hebt gemaakt.

Lees ook hier: http://appadvice.com/appnn/2011/12/h...-firmware-file

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 december 2011 om 09:25 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iJob Bekijk bericht
Hmm als ik bij iExplorer kijk zie ik geen Root Directory staan, zou dit komen doordat m´n iPhone gejailbreakt is met limera1n?!
Maak eens een screenshot van wat je wel ziet als je iExplorer gebruikt. Wellicht is de gehanteerde benaming veranderd sinds de screenshots in de link. Root heet bijvoorbeeld ook wel eens alleen "/".
  #30  
Oud 20-12-11, 12:12
tjibba tjibba is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Ik zag ook de latere posts, dat iFaith inderdaad niet als .shsh opslaat en dat dit lastig is met sn0wbreeze. Je kan toch ook de benodigde signed ispw maken met iFaith? Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar als ik goed begrepen heb wat dit progamma kan, dan moet je volgens mij na het opslaan van de blobs in .iFaith formaat van je iOS 4.0.2 daarmee een zogenaamde "signed ipsw" kunnen maken met iFaith (met een stock firmware file van 4.0.2 en de iFaith blobs). Vervolgens moet je met iFaith je iphone in de "PWND DFU mode" brengen (dit is anders dan gewoon DFU en vereist dus iFaith/iReb) en kun je via iTunes met shift+herstel de speciale ipsw installeren die je hebt gemaakt.
Hij moet zijn Baseband behouden, dit doet iFaith niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 december 2011 om 12:57 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Maak eens een screenshot van wat je wel ziet als je iExplorer gebruikt. Wellicht is de gehanteerde benaming veranderd sinds de screenshots in de link. Root heet bijvoorbeeld ook wel eens alleen.
Waarschijnlijk heeft hij geen SSH geïnstalleerd en daardoor geen toegang tot de keychain.
  #31  
Oud 20-12-11, 14:26
iJob's schermafbeelding
iJob iJob is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 119
Standaard

Kreeg gisteravond een error 2005 tijdens het herstellen met custom ipsw (via sn0wbreeze), ik ga er rond 15:00 weer mee verder!
  #32  
Oud 20-12-11, 21:35
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

De SSH is niet nodig omdat je met iExplorer via de kabel verbindt. iOS 4.0.2 heeft voor zover ik weet ook de 1.59.00 baseband, dus die zou niet geupdate worden als je een signed ipsw maakt me iFaith met iOS 4.0.2 en de opgeslagen blobs middels iFaith en iFaith geen "baseband preservation" zou doen (ik kan dit nergens terug vinden).

Laatst gewijzigd door JornZ; 20-12-11 om 21:54.
  #33  
Oud 20-12-11, 21:50
iJob's schermafbeelding
iJob iJob is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 119
Standaard

Printscreen van iExplorer (onder Apps staat niets meer):
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg printscreen1.jpg‎ (46,1 KB, 18x gelezen)
  #34  
Oud 20-12-11, 22:00
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iJob Bekijk bericht
Printscreen van iExplorer (onder Apps staat niets meer):
Lijkt erop dat er 1 van de volgende dingen aan de hand zijn:

- Je hebt het root password veranderd op de iPhone (geen alpine)
- Je hebt een limerain jailbreak zonder afc2add

Als je geen OpenSSH hebt geïnstalleerd dan zul je toch moeten restoren denk ik. Maar dat zou moeten lukken als je dus blobs met iFaith opslaat van je huidige 4.0.2. installatie en een signed iOS 4.0.2 ipsw maakt met iFaith.
  #35  
Oud 20-12-11, 22:02
iJob's schermafbeelding
iJob iJob is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 119
Standaard

Ik heb de tutorial van Tjibba gevolgd, alleen krijg ik tijdens het herstellen met de custom ipsw (sn0wbreeze) error 2005. Heb die error niet kunnen verhelpen door USB port te wisselen, vreemd.

iFaith heb ik tot nu toe niet gebruikt omdat mijn SHSH's in TinyUmbrella zijn opgeslagen.

En tijdens het herstellen (bij 99%):
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg printscreen2.jpg‎ (42,8 KB, 14x gelezen)

Laatst gewijzigd door iScorpio; 20-12-11 om 22:14.
  #36  
Oud 21-12-11, 10:42
tjibba tjibba is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Lijkt erop dat er 1 van de volgende dingen aan de hand zijn:

- Je hebt het root password veranderd op de iPhone (geen alpine)
- Je hebt een limerain jailbreak zonder afc2add

Als je geen OpenSSH hebt geïnstalleerd dan zul je toch moeten restoren denk ik. Maar dat zou moeten lukken als je dus blobs met iFaith opslaat van je huidige 4.0.2. installatie en een signed iOS 4.0.2 ipsw maakt met iFaith.
Ik heb het even opgezocht en iOS 4.0.2 heeft idd dezelfde baseband. Een signed IPSW bestand met iFaith is dus ook een optie. Nu heeft job al een Custom IPSW gemaakt van 4.2.1 (daar heeft hij de SHSH blobs van).

In principe moet het restoren dus gewoon goed gaan, maar Job krijgt de 2005 error.

Als de error op 99% van het restoren opduikt lijkt het restoren gelukt, probeer hem dan eens met TinyUmbrella uit de recovery te "kicken"
  #37  
Oud 24-12-11, 17:36
iJob's schermafbeelding
iJob iJob is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 119
Standaard

Het is nu toch gelukt! Zal later uitleggen hoe.

Nu eerst een vraagje, ik wil nu mijn reservekopie terugzetten (van 3 dagen geleden) maar staat er in die reservekopie het vergeten wachtwoord ook ingesteld?! Heel belangrijk namelijk dat deze er niet weer op komt!
  #38  
Oud 24-12-11, 22:56
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik weet bijna zeker van wel...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
toegangscode vergeten, kan niks meer doen, wat nu? chanell Archief 1 06-12-09 13:23
toegangscode hesselhendriks Archief 1 09-11-09 11:09
iPhone 1e gen.: Toegangscode Duco10 Unlock 1 09-08-09 10:50
Windows: Toegangscode Srankie iTunes 8 02-06-09 16:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:26.