//

Iphone 4s magneet hoesje gevaarlijk??

Iphone 4s magneet hoesje gevaarlijk?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb van de week een leren hoesje voor mijn iphone 4S gekocht ongeveer zoiets als deze : http://www.endja.com/wp-content/uplo...hite_4-500.jpg en dit hoesje heeft dus een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-12-11, 20:54
Kloknibor Kloknibor is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard Iphone 4s magneet hoesje gevaarlijk??

Ik heb van de week een leren hoesje voor mijn iphone 4S gekocht ongeveer zoiets als deze : http://www.endja.com/wp-content/uplo...hite_4-500.jpgen dit hoesje heeft dus een magneetje aan de bovenkant van de telefoon. Tijdens het gebruik kwam ik er achter dat dit me compas dus helemaal verstoorde (logisch eigenlijk) maar is dit voor de rest ook nog schadelijk voor de telefoon?? en kan het blijvende schaden aan het compass veroorzaken?? want dan kan het hoestje zo weer de prullenbak in

alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-12-11, 22:08
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

volgens mij zit er geen echt kompas in je toestel, maar word het geheel berekend adhv je gps locatie en het gsm netwerk. ik heb ook een hoesje met magneet aan de onderzijde, maar geen last.
__________________
Bla bla bla...
  #3  
Oud 18-12-11, 22:14
Kloknibor Kloknibor is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

helaas beïnvloed de magneet me compass signaal toch :/ hij blijft rond de 300 geloof ik hangen en zodra ik het hoesje er weer af doe is hij weer perfect maar het gaat me er meer om of dat nog andere gevolgen zouden kunnen hebben en of het schade kan veroorzaken??
  #4  
Oud 18-12-11, 22:30
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

ja het kan natuurlijk wel de werking van de iphone beinvloeden, zelfe idee als een magneet bij je tv houden (geen aanrader).
  #5  
Oud 19-12-11, 09:29
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Het kompas gebruikt meer dan alleen gps. Als ik in een auto zit (als bijrijder), of in de bus, dan werkt de gps wel maar het kompas niet. Ik krijg dan de melding uit de buurt van (magnetische?) apparatuur te gaan en de iPhone in 8-tjes te bewegen.

Wat betreft dat hoesje denk ik dat het geen kwaad kan. Zolang je het bij een betrouwbare winkel hebt gekocht is de kans groot dat het wel safe is. Als je via dubieuze websites/personen hebt gekocht is het wat meer oppassen. Er bestaan meer hoesjes die middels een magneetje afsluiten, dus zoveel kwaad zal het niet kunnen denk ik.
  #6  
Oud 19-12-11, 09:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
volgens mij zit er geen echt kompas in je toestel,
Volgens jou misschien niet, maar volgens meer ernstige bronnen wel

Citaat:
OS refers to the compass internally as the magnetometer. It exists in all iPhones since the 3GS and all iPad models. The compass found in the iPhone 3GS is the AKM Semiconductor AKM8973, whereas the iPhone 4 and iPad use the AKM Semiconductor AKM8975.

  #7  
Oud 20-12-11, 08:49
Kloknibor Kloknibor is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

jongens het gaat me er niet om of er een echt compass wel of niet inzit en ik heb het hoesje gewoon op een marktkraampje gekocht dus ik weet niet of het betrouwbaar is en ik vraag me alleen af of dit nog meer problemen zou kunnen veroorzaken of permanente schade??
  #8  
Oud 20-12-11, 08:59
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Normaal zijn zulke magneten nooit sterk genoeg om blijvende schade aan te richten aan toestellen.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #9  
Oud 20-12-11, 09:00
Kloknibor Kloknibor is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

is er een manier hoe ik die magneten kan testen of ze dan niet te sterk zijn?? alvast bedankt
  #10  
Oud 20-12-11, 09:04
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kloknibor Bekijk bericht
is er een manier hoe ik die magneten kan testen of ze dan niet te sterk zijn?? alvast bedankt
Heb ooit eens een test gezien (wetenschappelijk instrument) maar zo in de normale omgeving denk ik niet dat er zulks bestaat.

Weet wel van testen dat er een hele zware magneet nodig was om bankkaarten te doen stukgaan. In dit geval is het natuurlijk enkel een kompas van het noorden brengen. Dus kleine magneet zal voldoende zijn. Permanente schade daarvan is natuurlijk wat anders.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen bij IPhone G4 door magneet in hoesje Applefanaat iPhone algemeen 10 18-05-11 00:50
iPhone: Tethered niet gevaarlijk??? iphone789 Jailbreak 9 15-01-11 13:35
Flipcase met magneet?? joev159 iPhone accessoires en onderdelen 3 19-02-10 09:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.