//

iPhhone 2g moederbord defect - zelf vervangen?

iPhhone 2g moederbord defect - zelf vervangen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone 2g gekregen van iemand. Schermpje was kapot werd gezegd. Ik heb dus zelf het schermpje vervangen. (nieuwe via ebay besteld) Maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-12-11, 16:43
joshua1970 joshua1970 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Unhappy iPhhone 2g moederbord defect - zelf vervangen?

Ik heb een iPhone 2g gekregen van iemand. Schermpje was kapot werd gezegd. Ik heb dus zelf het schermpje vervangen. (nieuwe via ebay besteld) Maar na het nieuwe schermpje deed het helemaal niks meer. Ik krijg nog geen apple logo in beeld. Toestel naar ipod service verstuurd voor reparatie diagnose. Email ontvangen waarin staat dat de moederbord defect is. Zij vragen €170 om het te vervangen. Zoveel heb ik er dus echt niet voor over voor een oude iPhone 2g. Ik heb al €50 uitgegeven voor een nieuwe schermpje. Maar ik kan een moederbord ook bestellen via ebay, zag ik, voor ongeveer €35. Ik vraag me alleen af... is dit wel te doen? Of moet er ook gesoldeerd worden? Accu heeft toch 3 draadjes die vast zijn gesoldeerd aan de moederbord? Als er geen soldeerwerk nodig is, en het is verder vrij simpel te doen, dan wil ik het zelf wel vervangen, en een boel geld besparen. Moet ik daarna iets met firmware of zo doen om de toestel goed werkend te krijgen? Heeft iemand ervaring met zoiets? Alvast bedankt voor de reacties!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-12-11, 17:16
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Ik zou het doen
  #3  
Oud 29-12-11, 17:32
joshua1970 joshua1970 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i Bekijk bericht
Ik zou het doen
bedankt hoor... lekker duidelijk
Reageren

Labels
defect, iphone 2g, moederbord, vervangen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelf batterij vervangen? gossa iPhone algemeen 16 07-02-15 15:11
moederbord vervangen Domino iPhone accessoires en onderdelen 0 25-07-11 02:40
iphone 3 keer vervangen en nu weer defect mandolineman iPhone algemeen 3 09-03-11 19:03
Zelf oorspeaker vervangen Barzi iPhone algemeen 26 05-11-09 19:50
Ervaringen m.b.t. zelf scherm vervangen philippefeij iPhone algemeen 5 09-09-09 14:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.