//

Gmail Agenda syncen met iPhone 4S

Gmail Agenda syncen met iPhone 4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Kleine inleiding mbt mijn prive foon om alles zo duidelijk mogelijk te hebben: 1. Ik heb een hotmail account welke ik gebruik om foto's per ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-01-12, 22:53
nouska1976 nouska1976 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 72
Standaard Gmail Agenda syncen met iPhone 4S

Kleine inleiding mbt mijn prive foon om alles zo duidelijk mogelijk te hebben:

1. Ik heb een hotmail account welke ik gebruik om foto's per mail mee te versturen van mn iPhone ( aangezien ik dit sporadisch mobiel doe en dit voor mijn werk bedoelt is ) maar mijn primaire (prive) email adres is mijn Gmail account. Al mijn prive mails bekijk/behandel NIET via de standaard mail applicatie van de iphone (de enveloppe), want ik vind die standaard mail applicatie niet overzichtelijk genoeg. Om mijn Gmail te bekijken en te beantwoorden met mn iPhone gebruik ik dus een Gmail app, ik heb mijn gmail account dus niet toegevoegd via instellingen -> e-mail, agenda, contactpersonen etc....

2. Ik wil nu mijn Gmail AGENDA gaan synchen met mijn iPhone waarbij het two-way moet werken. Agenda items die ik er in mijn iPhone handmatig inzet moeten online erbij komen en andersom.

3. Mijn contactpersonen worden met iCloud bijgehouden en gesynchroniseerd ( om het lekker overzichtelijk te maken ) en aangezien ik bang ben om alles kwijt te raken wil ik hier liever niets aan veranderen.

Ik heb zojuist dus geprobeerd om een CalDAV account toe te voegen voor mijn gmail Agenda middels deze handleiding, maar bij het controleren van de ingevulde gegevens blijft de iPhone minuten lang "hangen".

Kan het komen door onderstaande Gmail beveiliging middels verificatiecode?
--------------
Mijn Gmail account heb ik soort van beveiligd middels een verificatiecode instelling binnen Gmail. Als ik op een nieuwe device (PC, Laptop, Tablet, Smartphone) probeer in te loggen op mijn account moet ik eerst een verificatiecode invullen (welke ik per sms krijg) voordat ik toegang tot mijn account krijg. Dan wordt deze device voor 30 dagen onthouden als ik daar voor kies.
--------------
Ook al heb ik vandaag nog mobiel via Safari op mijn Gmail account ingelogd en de verificatietest uitgevoerd en dit device dus 30 dagen toegang verleend?

Ook mijn gehele Gmail account toevoegen middels Instelling -> email, agenda, contactpersonen -> etc werkt niet, want dan krijg ik de melding:

"De gebruikersnaam of het wachtwoord voor imap.gmail.com is onjuist"
Terwijl ik het 1000% zeker CORRECT heb ingevoerd.... Ik heb op mn iphone geprobeerd -> kreeg de foutmelding. -> logde met dezelfde info handmatig in via mn pc -> ww klopte dus -> vervolgens weer op iphone geprobeerd en weer de error melding.

Als ik een Exchange account toevoeg via deze handleiding dan lukt alles tot ik de melding krijg: "Wachtwoord is onjuist, Voer het wachtwoord in voor de Exchange-account "Exchange"...

Ik heb geen idee waar ik de mist in ga....
Heeft iemand de gouden tip voor mij?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-01-12, 23:08
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Heb je Google's 2-Step Verification aanstaan?

Dan moet je een applicatie-specifiek wachtwoord aanmaken en gebruiken.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 25-01-12, 08:11
nouska1976 nouska1976 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Heb je Google's 2-Step Verification aanstaan?

Dan moet je een applicatie-specifiek wachtwoord aanmaken en gebruiken.
Yup.

En ik krijg het niet voor elkaar om het werkend te krijgen. De exchange account, noch mijn gewone gmail account. Diverse keren uninstalled, de 2-step verification password ingevuld ipv mn gmail account ww ... nothing works.

CAPTHA unlock (ofzoiets) uitgevoerd... still nothing...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 januari 2012 om 08:47 ----------

Applicatie specifiek wachtwoord gegenereerd (3x4 letters ipv een 6 cijferige verificatiecode) en ingevoerd bij het Exchange veld et voila, het werkt als een zonnetje!

Thnx!!!

Laatst gewijzigd door nouska1976; 25-01-12 om 09:29.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
agenda syncen met iphone 2G na 5 mei jwv iTunes 0 15-03-11 15:35
Hoe iPhone Agenda via 3g syncen met Google Calendar? allewijn iTunes 22 23-07-10 23:03
agenda syncen met Nano en iPhone Svennekes iTunes 6 03-11-08 19:55
Agenda IPhone Syncen Met Mobile Me jaybee iTunes 18 06-10-08 23:15
Agenda Entourage syncen met iPhone? jaimiefanatic Jailbreak apps en thema's 2 20-02-08 19:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.