//

Downgrade van 5.0.1. naar 4.1

Downgrade van 5.0.1. naar 4.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste lezer, ik heb een probleem: ik heb sinds kort een iphone 3gs. de wifi en bluetooth verbinding was zeeeer slecht. ik hoorde van een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-02-12, 16:22
Slice396 Slice396 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 4
Standaard Downgrade van 5.0.1. naar 4.1

Beste lezer,

ik heb een probleem:

ik heb sinds kort een iphone 3gs. de Wi-Fi en bluetooth verbinding was zeeeer slecht. ik hoorde van een vriend dat, dat kwam doordat ik 5.0.1. op me iphone had.

wat ik dus heb gedaan is de firmware 4.1 gedownload voor mijn iphone. gekeken in cydia of die hshs ofzoiets er was voor mijn iphone. en daarna met tinyumbrella 4.1 geinstalleerd. toen dit gebeurt was starte me iphone niet op. ik kreeg iedere keer dat itunes logo in beeld.

ik heb hem daarna met redsnow gejailbraiked en hij starte daarna weer op. heb geen ipad baseband geinstalleerd o.i.d. alleen cydia. toen hij opgestart was kon ik geen 3g meer openen niet meer op me Wi-Fi of bluetooth.

ik besloot de moet op te geven en hem te herstellen met itunes naar 5.0.1. zodat ik dan maar gewoon een slechte Wi-Fi had. das altijd beter dan niks. nu wil ik hem herstellen maar itunes geeft allemaal fouten. het wisselt af. de ene keer fout 21 daarna fout 1600.

wat moet ik nu doen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 februari 2012 om 16:55 ----------

ben er zojuist achter gekomen dat hij 4.1 wel wilt herstellen maar of dat ook echt een oplossing is weet ik niet. de Wi-Fi blijkt wel te werken maar net zo als vroeger. de 3g en bel sms verbinding werkt helaas niet. ook kan ik nog steeds de imei code zien.

had ergens al een forum gevonden die vertelde dat het kan gebeuren dat de imei verdwijnt en je niet meer op bluetooth Wi-Fi en 3g kan. hoop nu dat ik na het herstellen misschien weer naar 5.0.1. kan en me 3g terugheb... maar of dat echt zo is laat ik nog weten!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 februari 2012 om 16:58 ----------

4.1 herstellen is gelukt en werkte zonder enige moeite. maar daarna starte de iphone opnieuw op met een itunes logo en kan ik hem weer niet herstellen naar 5.0.1. krijg foutmelding 21 en daarna blijft de iphone in dfu mode hangen...

iemand ideen? ik heb me oude telefoon maar weer gepakt...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-02-12, 10:59
Slice396 Slice396 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 4
Standaard

heb elders een manier gevonden om me APN of iets in die trant aan te passen zodat ik wel om internet e.d. kan. ga het straks proberen in de hoop dat het werkt. me mobiel is wel heel snel maar daar heb je niet veel aan als 3g e.d. niet werkt XD

Oowja bedankt voor alle hulp XD
  #3  
Oud 05-02-12, 12:57
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik snap niks van jou. Eerst wou je naar 4.1 en dan is het eindelijk gelukt, en dan wil je toch weer herstellen naar 5.0.1 en nu geeft dat weer problemen?
  #4  
Oud 05-02-12, 13:07
Slice396 Slice396 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 4
Standaard

Laat Ik het dan maar op een rij zetten...

1 me iPhone 3gs heeft ios 5.0.1 En Is behalve gigantisch traag ook niet in staat om een normale Wi-Fi verbinding te houden op meer dan 2 meter afstand en op 10 cm afstand heeft hij net 2 blokjes verbinding...

2 op internet vind Ik veel mensen die hierover klagen en de meesten zeggen dat het na 4.3.5 pas gebeurde dat hun mobiel toen pas traag werd en slechte Wi-Fi ontvangst kreeg...

3 Ik besluit me iPhone te downgraden naar 4.1 maar nadat dit eindelijk gelukt Is kan Ik niet meer bellen smsen en op 3G hij heeft NOOIT bereik ook Is de Wi-Fi niet verbeterd maar hij Is wel lekker snel.

4 Ik wilde hem weer naar 5 zetten zodat Ik in iedergeval kan bellen etc maar itunes geeft foutmeldingen

5 Ik ga proberen de apn aan te passen zodat Ik wel kan bellen. als dat lukt kan Ik weer op internet etc en Is hij weer snel! Dan Is het maar jammer dat me Wi-Fi zo slecht Is....

en daar ben Ik nu

(Geschreven op me htc)
  #5  
Oud 05-02-12, 13:26
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Is 4.1 wel compatibel met de baseband versie die je momenteel hebt? Misschien dat je problemen daar iets mee te maken hebben?
  #6  
Oud 05-02-12, 14:04
Slice396 Slice396 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 4
Standaard

heb geen idee denk dat de herstel van me iphone niet helemaal netjes is gegaan. heb hem net nog 1x proberen te herstellen naar 4.1 en dat ging deze keer wel. mijn mobiel startte na het herstel door maar bleef in een soort noodoproepfunctie hangen o.i.d. kon alleen 112 ed bellen. maar nadat ik hem met itunes verbond en opnieuw had opgestart werkte alles weer helemaal zoals het zou moeten. heb net getest hij belde smste en 3g werkt ook weer.

mijn Wi-Fi verbinding is helaas nog steeds slecht. om te vergelijken:

mijn htc desire verbind met mijn Wi-Fi op de 3e verdieping en dan kan ik (wel met lage snelheid) gewoon op internet. zodra ik de trap dan af loop geeft hij halverwege al vol signaal aan.

mijn iphone 3gs doet het pas binnen 3 meter van de router. en zodra ik buiten die straal kom verliest hij soms zijn verbinding en soms blijft hij net hangen maar dan is het internet supertraag.

ik denk dat het probleem bij mijn iphone was dat de jailbreak niet helemaal netjes ging. hij bleeft hangen in een soort wit scherm en heb hem uiteindelijk maar handmatig gereset...

ik ga nu opnieuw jailbreaken en als dat lukt ben ik gelukkig !

Bedankt voor de hulp!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
downgrade van 4.3.5 naar 4.2.1 basjuh93 iPhone algemeen 7 02-08-11 19:04
iPhone: Downgrade van 4.3 naar 4.2.1 sahinkaptan1907 Jailbreak 8 10-05-11 12:42
iPhone 3G: Downgrade van BB 06.15.00 naar 05.13.xx milan13 Unlock 2 02-01-11 13:51
Alle iDevices: downgrade van 3.1 naar 3.0 jvp Jailbreak 155 15-10-09 12:39
iPhone: downgrade van 3.0 naar 2.2.1? RobinDeleener Jailbreak 17 15-09-09 21:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.