iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Probleem met GPRS (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/11513-probleem-gprs.html)

Princeps15 19-04-08 10:33

Probleem met GPRS
 
Ik heb sinds begin april een internet abonnement van telfort. Ik heb van alles geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Inmiddels heb ik een mailtje gestuurd naar Telfort, om te vragen of zij weten wat er mis is.
Een vriend van mij heeft een T-Mobile abonnement en kon gewoon internetten op z'n iphone. Ik wilde graag weten of het aan m'n iphone lag, of misschien aan m'n simkaartje ofzo. Dus ik deed mijn simkaartje in zijn (unlockte/gejailbrakete) iphone, maar ook daar kon ik niet op internet. Het probleem is nu ook dat hij niet meer met zijn eigen Tmobile simkaart op zijn eigen iphone kan. Iemand enig idee wat we kunnen doen?
Alvasts bedankt ;)

cypher21 19-04-08 12:33

je moet de instellingen van Telfort invullen bij EDGE

Ff zoeken op het forum!

Princeps15 19-04-08 12:40

Dat heb ik al gedaan :P , maar het werkt nog steeds niet :(

Destiny 19-04-08 12:52

Rest je netwerk instellingen eens bij settings-general-reset

Princeps15 19-04-08 13:04

Ook dit werkt helaas niet :(
Maar bedankt voor je snelle reactie!

Destiny 19-04-08 13:26

Telfort
- APN: internet
- Username: telfort
- Password: telfort

Die gebruik je ? Slaat hij de instellingen wel op ?
Probeer anders eens te restoren in DFU. Daarna weer effe activeren met iLiberty+

Princeps15 19-04-08 13:31

Die instellingen heb ik ook geprobeerd ja. Als het goed is slaat hij ze wel op, want als ik terug ga naar de EDGE instellingen staat alles er gewoon nog.
Ik wacht nog even een mailtje van telfort terug heb, als dat niets oplevert probeer ik hem te restoren.
Bedankt voor je hulp!

Destiny 19-04-08 13:39

Geen dank en iig heel veel succes ermee ;)

Lexxus 21-04-08 22:52

kan iemand die arme jonge helpen :p

Destiny 22-04-08 12:10

herstel anders eens een keer als hij nog steeds niet werkt

Kos 22-04-08 15:24

Hi,

heb hetzelfde probleem met mijn Hi Edge instellingen, heb alles gedaan kwa gegevens invullen en kan op het internet alleen als ik naar youtube ga of probeer iets online te bekijken dan krijg ik het volgende bericht: Youtube videos require an edge or Wi-Fi connection (en dat terwijl ik wel een verbinding heb) zijn er bepaalde video stream gegevens die ingesteld moeten worden?

Weet iemand hier iets over?

Alvast bedankt :)

Ruben

iLucy 22-04-08 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kos (Bericht 102574)
Hi,

heb hetzelfde probleem met mijn Hi Edge instellingen, heb alles gedaan kwa gegevens invullen en kan op het internet alleen als ik naar youtube ga of probeer iets online te bekijken dan krijg ik het volgende bericht: Youtube videos require an edge or Wi-Fi connection (en dat terwijl ik wel een verbinding heb) zijn er bepaalde video stream gegevens die ingesteld moeten worden?

Weet iemand hier iets over?

Alvast bedankt :)

Ruben



heb hetzelfde probleem, en de youtube fix downloaden for gps problemen met de installer lukt ook niet krijg telkens package download failed..de rest lukt gewoon wel..

svp helppp

ControlSje 22-04-08 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iLucy (Bericht 102579)
heb hetzelfde probleem, en de youtube fix downloaden for gps problemen met de installer lukt ook niet krijg telkens package download failed..de rest lukt gewoon wel..

svp helppp

Vanaf welke source probeer je deze te installeren? Voor zover ik weet staat hij ook op de ifoneguide/114. Maar deze source werkt alleen op Wi-Fi dus niet met GPRS.

EDIT
Een kleine nuance....werkt niet altijd op GPRS. Ik heb de YouTube GPRS Fix kunnen installeren via GPRS (KPN)


Princeps15 22-04-08 15:46

Ik heb nu m'n iphone restored en iLiberty gedaan, maar het werkt nog steeds niet :'(

Ik krijg steeds de melding dat de netwerkverbinding is verbroken als ik safari wil gebruiken. Denk je dat het probleem bij telfort ligt? aangezien de instellingen wel goed staan.
Bovendien kon ik voordat ik nummerbehoud had aangevraagd wel gewoon gebruik maken van internet.

Destiny 22-04-08 16:28

Dan moet het idd wel aan Telfort liggen ja

Princeps15 22-04-08 16:32

oké, ik heb ze net weer even gemaild..als dat niets oplevert zal ik ze een keer proberen te bellen om te kijken of ik daarmee verder kom ;)

woutersis 23-04-08 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Princeps15 (Bericht 102614)
oké, ik heb ze net weer even gemaild..als dat niets oplevert zal ik ze een keer proberen te bellen om te kijken of ik daarmee verder kom ;)

Heeft het je al iets opgeleverd? Ik heb namelijk ook Telfort en ook hier lukt het met de goede instellingen niet op GPRS verbindingen te krijgen, zelfde probleem dus. Ook nummerbehoud aangevraagd trouwens :confused: zou een vreemde oorzaak zijn maar goed....

iLucy 23-04-08 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 102589)
Vanaf welke source probeer je deze te installeren? Voor zover ik weet staat hij ook op de ifoneguide/114. Maar deze source werkt alleen op Wi-Fi dus niet met GPRS.

EDIT
Een kleine nuance....werkt niet altijd op GPRS. Ik heb de YouTube GPRS Fix kunnen installeren via GPRS (KPN)



thank u, probeerde m wel telkens met gprs te installeren.. maar na dit gelezen te hebben, probeerde ik t met de wi-fi.. lukte ook niet echt.. paar apps. verwijdert, ste opnieuw erop gezet..geen verandering.. pas ergens in de avond na lang proberen lukte het opeens wel.. al doet installer nog steeds erg raar...

Princeps15 23-04-08 10:20

Woutersis,
het heeft nog niets opgeleverd. Ik had een paar dagen geleden een mail gekregen van telfort dat ik m'n telefoon maar een keer aan en uit moest zetten, maar heeft niet geholpen. Nu heb ik ze nog 1 laatste keer gemaild..als dat niets oplevert, ga ik ze maar even bellen.
Mocht jij voor die tijd nog een oplossing hebben gevonden, dan hoor ik dat graag ;)

woutersis 23-04-08 23:36

@ Princeps15
Het is eindelijk gelukt om GPRS op m'n iPhone te activeren! Ben gewoon langs de Telfort shop gegaan en gevraagd of zij het internet aan de praat konden krijgen. Een medewerker heeft toen de technische helpdesk gebelt, zij hebben iets veranderd (of dit nu specifiek voor iPhone is geweest of gewoon een andere instelling weet ik niet), opnieuw opgestart en hij deed het.

Ligt dus in ieder geval aan Telfort en niet aan je iPhone. Succes ermee!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:35.