iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Van android naar Ios, Contacten inporteren via Gmail ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/115243-android-naar-ios-contacten-inporteren-via-gmail.html)

hot12345 30-03-12 17:15

Van android naar Ios, Contacten inporteren via Gmail ?
 
Beste iphonemembers,

Hoe kan ik contacten uit gmail naar me iphone synchroniseren?

dennisgiel 30-03-12 18:48

Misschien dat je hier wat aan hebt.

Pepermunt.net - iPhone: Gmail contacten importeren

Wat je ook kunt doen is al je contactpersonen vanuit gmail exporteren naar een vcard formaat en daarna via www.icloud.com je contacten importeren.

How to transfer GMail contacts to your iCloud account - YouTube

hot12345 30-03-12 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennisgiel (Bericht 784095)
Misschien dat je hier wat aan hebt.

Pepermunt.net - iPhone: Gmail contacten importeren

Wat je ook kunt doen is al je contactpersonen vanuit gmail exporteren naar een vcard formaat en daarna via www.icloud.com je contacten importeren.

How to transfer GMail contacts to your iCloud account - YouTube

Hartelijk bedaknt.

En als je een contact opslaat. hoe kun je die opgeslagen contact weer in gmail ingooien dat die in gmail ( contacten ) ook toegevoegd is?

dennisgiel 30-03-12 18:56

Dat durf ik je niet te zeggen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Al mijn contacten staan op mijn icloud. Heb ze eigenlijk ook nooit meer terug gesynchroniseerd

hot12345 30-03-12 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennisgiel (Bericht 784099)
Dat durf ik je niet te zeggen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Al mijn contacten staan op mijn icloud. Heb ze eigenlijk ook nooit meer terug gesynchroniseerd

kun je me aub even specefiek hoe je dat doet?

heb sinds vandaag me iphone 4s!,

Heeft u nog verdere tips waar ik even op moet letten ? bedoel op de kleine fouten die sommige iphones hebben..

dennisgiel 31-03-12 01:11

hoe ik dat heb gedaan.

Ik ben naar gmail toe gegaan en toen naar contacten.
Daar heb ik alle contacten geselecteerd daarna op meer geklikt en toen exporteren.
Bij exporteren heb ik geselecteerde contacten aangevinkt en vCard-indeling (voor het importeren naar een Apple-adresboek of een andere applicatie)

Dat bestand heb ik opgeslagen op mijn bureaublad.
Daarna ben ik naar www.icloud.com gegaan. Inloggen en daarna op contacten geklikt.

daarna heb ik op toon actiemenu gedrukt ( links onderin ) soort radar tandwieltje en toen importeer vcard

Daarna is het een kwestie van op de iphone bij instellingen naar email, contacten, agenda's gaan en dan bij account icloud aanzetten en aanvinken welke je wil gebruiken

Verder heb ik niet echt tips waar je op moet letten heb hem zelf nu 4 weken en heb nog niet echt een foutje kunnen vinden.

tiger1333 02-04-12 14:07

Je kon ze ook synchroniseren d.m.v Itunes.
Wanneer je daar bij contacten op gmail klikt, moet je even inloggen en voila. Problem solved.

hot12345 04-04-12 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennisgiel (Bericht 784191)
hoe ik dat heb gedaan.

Ik ben naar gmail toe gegaan en toen naar contacten.
Daar heb ik alle contacten geselecteerd daarna op meer geklikt en toen exporteren.
Bij exporteren heb ik geselecteerde contacten aangevinkt en vCard-indeling (voor het importeren naar een Apple-adresboek of een andere applicatie)

Dat bestand heb ik opgeslagen op mijn bureaublad.
Daarna ben ik naar www.icloud.com gegaan. Inloggen en daarna op contacten geklikt.

daarna heb ik op toon actiemenu gedrukt ( links onderin ) soort radar tandwieltje en toen importeer vcard

Daarna is het een kwestie van op de iphone bij instellingen naar email, contacten, agenda's gaan en dan bij account icloud aanzetten en aanvinken welke je wil gebruiken

Verder heb ik niet echt tips waar je op moet letten heb hem zelf nu 4 weken en heb nog niet echt een foutje kunnen vinden.

Dennis, dankjewel, ik vind jou manier toch 't makkelijkst, ofja voor me zelf iniedergeval,
je hebt dan duidelijke overzicht wat je doet.

Dankjewel maat.

wouter1981 04-04-12 13:19

Wanneer je gmail contacten (en evt email en agenda) op je iDevice wil gebruiken kun je Google Sync gebruiken.

hot12345 04-04-12 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennisgiel (Bericht 784191)
hoe ik dat heb gedaan.

Ik ben naar gmail toe gegaan en toen naar contacten.
Daar heb ik alle contacten geselecteerd daarna op meer geklikt en toen exporteren.
Bij exporteren heb ik geselecteerde contacten aangevinkt en vCard-indeling (voor het importeren naar een Apple-adresboek of een andere applicatie)

Dat bestand heb ik opgeslagen op mijn bureaublad.
Daarna ben ik naar www.icloud.com gegaan. Inloggen en daarna op contacten geklikt.

daarna heb ik op toon actiemenu gedrukt ( links onderin ) soort radar tandwieltje en toen importeer vcard

Daarna is het een kwestie van op de iphone bij instellingen naar email, contacten, agenda's gaan en dan bij account icloud aanzetten en aanvinken welke je wil gebruiken

Verder heb ik niet echt tips waar je op moet letten heb hem zelf nu 4 weken en heb nog niet echt een foutje kunnen vinden.


Hoe zit 't dan als je je nieuwe contacten in je iphone hebt ingeporteert via icloud. en toevoegd nieuwe contacten op je iphone , hoe bewerk je dan de icloud aan dan?

bijvb in de eerste stantie zet je je contacten via goolge op icloud (400 contacten)

vervolgens zet je i cloud uit, en in de tussentijd heb je 50 nieuwe contacten 450 dus, hoe kun je die 50 nieuwe contacten op je icloud zetten?

colliehome 04-04-12 13:43

Stel je gmail in in de mail app. Duid contacten aan in de instelling. Na instellen staan je contacten in je contacten app. In je instellingen kan je een default adresboek kiezen. Geef gmail op. Klaar.

Nogmaals. Voordat je vragen gaat stellen die reeds beantwoord zijn gebruik de zoekfunctie. En zoek eerst eens uit hoe je iphone werkt. Hands-on.

InsideBoxer 04-04-12 15:50

Jeez, waarom kon ik dit nu nie vroeger lezen dat het gaat via iCloud. Kheb al m'n 387 contacten op m'n Galaxy Nexus manueel overgezet naar m'n 4s lol


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:29.