iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone zegt bijna vol? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/11606-iphone-zegt-bijna-vol.html)

Impact 20-04-08 14:31

iPhone zegt bijna vol?
 
Mijn iPhone zegt, omdat ik aardig wat progjes gedownload heb dat de bijna vol is. Hoe valt dit te verhelpen? Want heb nog ruimte over bij de 8GB.

Destiny 20-04-08 14:41

Je kunt programma's verwijderen.
Je kunt SSH'en naar je iPhone en in de map var-mobile kijken wat weg kan.
Of je gebruikt Bosstool om je fonts e.d. te verplaatsen.

Impact 20-04-08 14:47

Progamma's verwijderen doe ik niet, anders had ik dat wel gedaan!;-)

SSH'en kan ik niet.

En Bosstool, wat kan ik daar precies mee?

Undertaxxx 20-04-08 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Impact (Bericht 101489)
Progamma's verwijderen doe ik niet, anders had ik dat wel gedaan!;-)

SSH'en kan ik niet.

En Bosstool, wat kan ik daar precies mee?

Doe gewoon met BossTool je fonts en sounds verplaatsen. Je kan ook nog je applicaties gaan verplaatsen maar dit is overbodig. Als je fonts en sounds verplaatst heb je zo'n 105mb vrij dus das echt ruim voldoende. Moest je toch nog je applicaties willen verplaatsen doet dit NA FONTS & SOUNDS, anders heb je een pak problemen met je apps.

Stiruam 20-04-08 15:35

Hmm ik doe altijd gewoon alleen apps... Dan blijft de rest teminste vrij voor system logs en dergelijke... Met 2.0 zal het zeker nodig zijn want dies weer ruim 40 mb groter dan 1.1.4

Greetz, Stiruam

croiman 20-04-08 17:19

als je FONTS doet, krijg je 100mb extra vrij, ringtones is bijna niks,
en applicaties alleen doen bij 112 of lager, geen 113 of 114 doen, dan krijg je 3mappen van Applications. Bosstool 0.35 is the max hiervoor.
simpel en eenvoudig.

Stiruam 20-04-08 17:59

Erg vreemd... Bij mij relocate bosstool hem namelijk wel op 1.1.4 en wel naar /var/stash/

Hier staan overigens de gerelocate, apps, fonts, ringtones, share (?) en wallpaper...

Greetz, Stiruam

croiman 20-04-08 18:07

is al vaker voorgekomen bij mensen dat bosstool meerdere mappen maakt van applications. Er is daar nog ergens een tread van, want die persoon had ik nog geholpen ermee.
Maar zo erg is dat nu ook weer niet, gewoon de twee andere mappen wissen en je bent weer op weg. Heb ik gister nog moeten doen.

iLucy 21-04-08 00:34

ok, lieve mensen

ik heb dus met bosstool alles verplaatst enzo, maar stel ik wil alles weer terug krijgen zoals t was? how do i do that?

ControlSje 21-04-08 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iLucy (Bericht 101797)
ok, lieve mensen

ik heb dus met bosstool alles verplaatst enzo, maar stel ik wil alles weer terug krijgen zoals t was? how do i do that?

Dit zal dan via ssh (bijvoorbeeld WinSCP) moeten worden gedaan. Het verplaatsen houdt in dat een aantal folders (Fonts, Ringtones en evt Applications) van de system (kleine) partitie naar gebruikers (grote) partitie worden verplaatst en dat er een verwijzing in de system partitie wordt gemaakt naar de plaats waar de folders naartoe zijn verplaatst. Dus om het terug te draaien zul je de verwijzingen moeten verwijderen en de verplaatste folders weer naar de originele partitie moeten verplaatsen.

Maar waarom zou je dit willen? Je gebruikers partitie is meer dan 7 GByte groot terwijl de systeem partitie maar 300 MByte is. Het verplaatsen heeft ook geen nadelig effect. Alleen het verplaatsen van de Applicaties zou ik niet adviseren.

iLucy 21-04-08 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 101826)
Dit zal dan via ssh (bijvoorbeeld WinSCP) moeten worden gedaan. Het verplaatsen houdt in dat een aantal folders (Fonts, Ringtones en evt Applications) van de system (kleine) partitie naar gebruikers (grote) partitie worden verplaatst en dat er een verwijzing in de system partitie wordt gemaakt naar de plaats waar de folders naartoe zijn verplaatst. Dus om het terug te draaien zul je de verwijzingen moeten verwijderen en de verplaatste folders weer naar de originele partitie moeten verplaatsen.

Maar waarom zou je dit willen? Je gebruikers partitie is meer dan 7 GByte groot terwijl de systeem partitie maar 300 MByte is. Het verplaatsen heeft ook geen nadelig effect. Alleen het verplaatsen van de Applicaties zou ik niet adviseren.


Thank U,

nee ik wilde het gewoon weten voor het geval dingen niet meer zouden werken.
ben een pessimist:rolleyes: , can't help it.. maar thanx nu weet ik dat in ieder geval.

:)

bafke85 21-04-08 19:12

heb hetzelfde probleem... heb ruimte tekort. Nu wil ik ook mijn fonts verplaatsen maar naar welke map doe ik dit dan??

croiman 21-04-08 19:19

Bosstool installeren via installer, deze doet dat automatisch als je op knopje duwd

bafke85 22-04-08 22:50

Kan het zijn dat na het verplaatsen van mijn fonts mijn smstoon het niet meer doet??

mahmood 27-04-08 13:12

ik gebruik zelf bosstool op mijn iPhone en iPod en heb nu ruimte over 130 MB !! en ik heb geen problemen met smstoon en of andere programmas. Ik heb font, applicatie en ringtones verplaatst maar je moet wel voorzichtig zijn met volgorde :
  1. Ringtones verplaatsen (wacht tot het klaar is en zie of er verschil is in ruimte en dat bosstool laat zien dat het ringtone veplaatst is)
  2. Fonts verplaatsen ( na het verplaatsen iPhone opnieuw opstarten !!)
  3. Last but not least Applicatie verplaatsen en weer iPhone opnieuw opstarten
om deze process met success te kunnen afhandelen zorg dat ipod/iphone aan staat ga naar general >>> setting >>> Auto-Lock >>> never !!
deze kun je dan weer wijzigen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:51.