//

Home hotspot Telenet

Home hotspot Telenet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds enkele dagen en iPhone 4S , als ik instellingen nam dan stond onder de balk Wi-Fi geen balk , home hotspot, en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-04-12, 23:37
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard Home hotspot Telenet

Ik heb sinds enkele dagen en iPhone 4S , als ik instellingen nam dan stond onder de balk Wi-Fi geen balk , home hotspot, en toch kon ik verbinden met home hotspot, nu vandaag staat daar in eens die balk home hotspot aan of uit zetten, maar die balk is niet gehylicht, weet iemand hoe het komt, en ben ik wel verbonden met home hotspot , graag uw hulp
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-04-12, 09:38
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

Hier nog even verduidelijke, : neem eerst instellingen, dan staat eerst vliegtuigmodes, daaronder Wi-Fi , daar onder staat Persoonlijke Hotspot, maar die is grijs, dus niet gehylicht,maar die balk heeft daar een week niet gestaan, en nu ineens wel, vroeger bij mijn G 3 S kon ik die aan en uitzetten,en als ik naar Wi-Fi ga dan kan ik mijn homespot uit en aan zetten, waarom staat die balk daar nu , en vroeger niet, graag wat uitleg
  #3  
Oud 12-04-12, 10:01
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Misschien heeft je provider dit voor je vrijgegeven. Bij mij (t-mobile) staat het er niet in, terwijl een Vodafoneklant het standaard wel heeft.
  #4  
Oud 12-04-12, 10:16
Justinke Justinke is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 104
Standaard

Ik dacht dat "personal hotspot" een functie was waarbij je anderen via jou iphone kan laten surfen, maw, jou gsm wordt als een soort router gebruikt om anderen met het www te laten verbinden. Maw, het feit dat je de melding "personal hotspot" krijgt wil niet zeggen dat je kan verbinden met een hotspot, maar dat jou toestel kan dienen als hotspot voor andere toestellen.

Ook denk ik dat je bij je data-instellingen (Mobiele data) bij internet-thethering APN-gegevens moet invullen. Voor proximus is dat internet.proximus.be

Als je die gegevens hebt ingebracht, en jou abonnement laat het toe, dan zal de balk "persoonlijke hotspot" even grijs blijven, maar na een tijdje licht hij zwart op, net zoals de andere opties. Dus ik denk dat je toestel eerst nog wat gegevens moet opvragen alvoren als hotspot te kunnen fungeren.

Wat me wel opvalt is dat er idd een verschil is tussen de persoonlijke hotspot op een 3GS en een 4. Bij mijn 3GS krijg ik als verbindingsmogelijkheden voor personal hotspot enkel Bluetooth en USB, terwijl op het toestel van mijn echtgenote, een 4, buiten BT en USB, ook Wi-Fi mogelijk is.
  #5  
Oud 12-04-12, 11:10
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

[QUOTE=Justinke;787200]Ik dacht dat "personal hotspot" een functie was waarbij je anderen via jou iphone kan laten surfen, maw, jou gsm wordt als een soort router gebruikt om anderen met het www te laten verbinden.


Als je die gegevens hebt ingebracht, en jouw abonnement laat het toe, dan zal de balk "persoonlijke hotspot" even grijs blijven, maar na een tijdje licht hij zwart op, net zoals de andere opties.

[QUOTE]

Dit klopt helemaal. Beide opmerkingen.
Ten aanzien van de tweede: Daarom de opmerking over t-mobile. Daar moet je er extra voor betalen.

Dus kijk de voorwaarden na of je zomaar gebruik mag/kunt maken van personal hotspot.
  #6  
Oud 12-04-12, 11:40
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

Heel erg bedankt voor de uitleg, ja dat klopt, uw antwoorden zijn alle twee juist, ik heb hier homespot, en ik kan er ook overal op Homespot, mijn instellingen staan juist , maar de balk met persoonlijke hotspot blijft voorlopig grijs, maar het werkt, dus ik wacht wel af
  #7  
Oud 13-04-12, 22:29
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

Nog een probleem, nu kan ik wel mijn persoonlijke hotspot aan en uitzetten, mar het werkt pas als ik de G diensten heb aan staan, maar al ik de instellingen overloop dat ziet ik bij Wi-Fi toegang mijn paswoord staan, in letters en cijfers, normaal moeten dat bolletjes zijn, hoe kan ik dat uit zetten, het blijft te zien, ik dacht dat een paswoord steeds onzichtbaar was, graag uw hulp, het is op mijn iPhone dat ik het probleem heb

Laatst gewijzigd door giljom; 13-04-12 om 22:41.
  #8  
Oud 14-04-12, 02:11
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Giljom je bent 2 dingen door mekaar aan het slaan.

De 'Persoonlijke hotspot' functie op je iPhone is bedoeld om je internet verbinding te delen met anderen. Met andere woorden ... tenzij je iemand anders wil laten mee surfen via jouw mobiele internet abonement (via Wi-Fi) moet dit steeds uit staan. De reden dat dit paswoord altijd zichtbaar is, is omdat je het snel zou kunnen mededelen aan iemand die wil connecteren op jou telefoon.

De telenet 'homespot' heeft hier, buiten zijn naam, NIETS mee te maken. Deze dienst gebruikt de modems van mensen in de straat die een (telenet) Wi-Fi mogelijkheid hebben om aan andere telenet klanten de mogelijkheid te geven hier op te connecteren en gebruik van te maken .... Jijzelf kan hier enkel gebruik van maken indien je thuis zelf een Wi-Fi modem hebt en zelf de homespot functie activeert zodat anderen via jou modem op de straat kunnen mee surfen. Indien je dit niet activeert en/of zelf geen Wi-Fi telenet modem hebt kan je hier NIET op connecteren.
  #9  
Oud 14-04-12, 10:30
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

Ja u hebt volkomen gelijk, daar ben ik ondertussen uit, maar ik heb nog een nieuw topic geplaats,dat had eigelijk niet gemogen, sorry daar voor, dat als ik mijn hotspot aanzet , mijn wachtwoord bij Wi-Fi toegang zichtbaar blijft, zie dat nieuw topic eens als u wil, sorry vergeet het maar ik was weet veel te snel met antwoorden, toch bedankt voor uw hulp
  #10  
Oud 14-04-12, 14:47
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Zoals ik reeds heb gezegd is het volkomen normaal dat dit paswoord zichtbaar is om de eenvoudige reden dat je het zou kunnen lezen om aan anderen te vertellen die op je iPhone willen connecteren via Wi-Fi.
  #11  
Oud 14-04-12, 14:49
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

Ja dat begrijp ik, maar waarom kan ik het niet verwijderen, en als ik het nodig heb , terug ingeven, als ik het verwijderd, het komt steeds terug
  #12  
Oud 14-04-12, 15:41
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Ik snap echt niet waar je je druk in maakt. Zo lang de hotspot uit staat is niemand iets met dat paswoord ...
  #13  
Oud 14-04-12, 15:47
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

Ja ik begrijp u wel, maar mijn vraag was ook , waarom kan ik dat paswoord niet wissen, en dat het gewist blijft, tot dat ik het opnieuw manueel ingeeft op het ogeblik dat ik het nodig heb, de vraag is waarom
  #14  
Oud 14-04-12, 17:20
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Only Jobs knew ...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Yelo telenet giljom iPad Apps 18 15-08-12 22:21
Home hotspot giljom iPhone algemeen 6 05-04-12 20:45
België: Telenet Hotspot & EDGE Tjakka Overige providers België 52 18-09-08 22:54
Wi-Fi Telenet samoht Wi-Fi 6 15-02-08 10:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:09.