//

Garantie via provider verloopt na garantie via Apple Store?

Garantie via provider verloopt na garantie via Apple Store? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Sinds een half jaar ben ik de trotse bezitter van een 16GB iPhone 4S. Ik heb hem als los toestel gekocht bij de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-04-12, 21:07
adamba adamba is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 10
Standaard Garantie via provider verloopt na garantie via Apple Store?

Hallo allemaal,

Sinds een half jaar ben ik de trotse bezitter van een 16GB iPhone 4S. Ik heb hem als los toestel gekocht bij de Hi-winkel voor €599. Helaas is de power-button van de iPhone kapot en wil ik deze graag laten maken. Als ik dit bij de Apple Store in Amsterdam doe, heb ik als voordeel dat ik mijn toestel direct kan omruilen. Ik ben hem dus niet wekenlang kwijt. (Hier gaat dus mijn voorkeur naar uit)

Alleen mijn vraag is of dan mijn winkelgarantie (via Hi) vervalt. Want ik krijg bij Apple een refurbished iPhone terug (met een ander IMEI nummer) Kan ik dan vervolgens nog aanspraak maken op de garantie via Hi?

Waarom ik dit vraag, is omdat ik via Apple maar één jaar fabrieksgarantie heb. Mocht mijn iPhone in het 2e jaar nogmaals kapot gaan, kan ik dus alleen nog aanspraak maken op de winkelgarantie via Hi.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
Adam Bazuin.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-04-12, 21:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Bekijk het logisch Je hebt bij Hi een iPhone 4S met een welbepaald serienummer en een welbepaald IMEI-nummer gekocht. Daar heb je de garantie van Hi op.

Nu ga je dat toestel ergens anders omruilen omdat de verwerkingstijd van Hi jou niet bevalt. Als het allemaal goed gaat krijg je een ander toestel met een ander serienummer en IMEI-nummer.

Ik vrees dat Hi geen garantie gaat geven op toestellen die niet door hen verstrekt zijn. Ik heb dat eens meegemaakt met een T-Mobile toestel dat ik in Parijs in een Apple Store omgeruild had. En, eigenlijk is dat ook zeer logisch dat T-Mobile geen garantie geeft op toestellen die niet door hen verstrekt zijn.
  #3  
Oud 24-04-12, 11:30
HenkvanR HenkvanR is offline
• iOS 11.3
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 81
Standaard

volgens mij heb je bij Apple ook 2 jaar
__________________
Groeten Henk
  #4  
Oud 24-04-12, 11:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HenkvanR Bekijk bericht
volgens mij heb je bij Apple ook 2 jaar
Volgens jou misschien wel, maar is dat volgens Apple ook zo. Het is tenslotte Apple die de garantie verstrekt.
  #5  
Oud 24-04-12, 12:07
HenkvanR HenkvanR is offline
• iOS 11.3
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Volgens jou misschien wel, maar is dat volgens Apple ook zo. Het is tenslotte Apple die de garantie verstrekt.
Ja je hebt helemaal gelijk volgens de website geven ze nog steeds 1 jaar alleen volgens de europesche unie moeten ze 2 jaar geven. Maar ja probeer ze daar maar eens aan te houden.
Reageren

Labels
garantie, iphone, refurbished, winkel, winkelgarantie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 15:18
Apple garantie liang iPhone algemeen 0 02-11-11 13:56
Garantie na overstap andere provider HowowcanIgo Orange 0 30-06-11 21:56
Garantie via apple site Melle123 iPhone algemeen 0 17-06-11 01:00
Garantie Simlockvrij Apple Store Duitsland internetbob Koopinformatie Rest Europa 3 29-10-10 11:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:43.