//

E-mails traag via 3G

E-mails traag via 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Geachten, Ben hier via googlen op terecht gekomen terwijl ik op dit probleem zocht. Hier zijn wel een aantal topics met wat uitleg, maar niets ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-04-12, 16:10
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard E-mails traag via 3G

Geachten,

Ben hier via googlen op terecht gekomen terwijl ik op dit probleem zocht. Hier zijn wel een aantal topics met wat uitleg, maar niets concreets wat een echte oplossing kan bieden.

Thuis en op mijn werk zit ik met mijn 4S op Wi-Fi en dan werkt e-mail ontvangen en verzenden perfect. Maar als ik op de baan ben, zit ik op 3G.

Het probleem is dan dat ik heel makkelijk mijn e-mails ontvang na het openen van mijn mailapp. Ik moet nu wel nog testen of het automatisch gaat binnen komen, vermits ik van mijne baas pas sinds gisteren een groter datablok heb gekregen.

Maar als ik dan een e-mail heb ontvangen en die persoon wil antwoorden (ook bij nieuwe mails), dan duurt het soms 10 tot 15 minuten eer die mail verstuurd is. Hoofd SMTP is die van telenet wat me logisch lijkt omdat hij eerst moet zien of hij via Wi-Fi kan verzenden. En als 2de server heb ik die van proximus ingevoerd. Dus als er geen Wi-Fi is, moet hij via de smtp van proximus gaan.

Heb nu al oplossingen gelezen om dan de Wi-Fi uit te zetten, maar dat helpt bij mij niet. En ik vind het nu niet bepaald interessant om telkens in mijn instellingen te zitten om een mailtje te kunnen versturen.

Dus iemand al een concrete oplossing voor dit probleem?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-04-12, 16:16
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Probeer eens met het smtp van gmail.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 24-04-12, 16:24
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Probeer eens met het smtp van gmail.
Ik gebruik helemaal geen gmail en ben ook niet van plan om dat ooit te gebruiken. Echter wekt uw reactie mijn nieuwsgierigheid op waarom u dit voorstelt?
  #4  
Oud 24-04-12, 16:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Ik gebruik helemaal geen gmail en ben ook niet van plan om dat ooit te gebruiken. Echter wekt uw reactie mijn nieuwsgierigheid op waarom u dit voorstelt?
In principe gebruik je steeds de SMTP-server van je e-mail provider, ook over een 3G mobiel netwerk.

Gebruik je e-mail van Telenet dan gebruik je steeds de SMTP-server van Telenet. Gebruik je bv. iCloud mail dan gebruik je steeds de SMTP-server van iCloud, enz....

Zelfs providers die geen SMTP-relay toestaan staan dat wel toe over een mobiel netwerk.
  #5  
Oud 24-04-12, 18:42
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Dus maw moet ik de smtp van proximus wissen? Lijkt me raar dat hij dan over telenet gaat gaan als mijn 3g bij proximus zit.
  #6  
Oud 24-04-12, 18:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Lijkt me raar dat hij dan over telenet gaat gaan als mijn 3g bij proximus zit.
Lijkt jou dat raar Als ik dus van België, door Nederland, Duitsland en Oostenrijk, naar Slowakije rijd dan zou ik telkens de SMTP-server van de respectievelijke mobiele provider moeten ingeven als ik een grens oversteek. Lijkt dat dan logisch
  #7  
Oud 24-04-12, 19:09
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ja, toch wel. Telenet is mijn internetprovider en proximus mijn telefoon en mobiel internetprovider. Op de ene ga ik via Wi-Fi, de andere via 3G.

Maar goed, het is zeker het proberen waard en zal het morgen eens proberen. Vraag me dan gewoon af waarom ik meerdere smtp servers kan ingeven als het niet nodig is?

Ik zal die van proximus eens uitschakelen en morgen testen.
  #8  
Oud 24-04-12, 19:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Vraag me dan gewoon af waarom ik meerdere smtp servers kan ingeven als het niet nodig is?
Omdat je meerdere e-mail accounts kan aanmaken: Telenet, iCloud, Gmail, Yahoo, Hotmail, Windows Live, Outlook Exchange, AOL, enz... enz... enz...

Succes verder
  #9  
Oud 24-04-12, 20:18
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Goed, morgen weet ik het te vertellen. Heb de smtp van proximus uitgeschakeld en ga het morgen testen als ik op de baan ben.

Kan het tegenwoordig niet meer volgen. Als ik bij iemand op bezoek ben die skynet heeft ipv telenet, dan kan ik geen mails buiten sturen..als ik dan de smtp in die van skynet verander, lukt het wel. Dus ga er vanuit dat het hier hetzelfde is, vermits mijn gsm provider de grootste concurrent van telenet is.

En tegenwoordig hebben ze beiden ook al wi-free en vermits ik een account van telenet voor pc heb, mag ik er met de iphone op. En op die van skynet mag ik ook op omdat het in mijn gsm abo zit.

Op den duur weet een mens niet meer welke server hij moet ingeven.
  #10  
Oud 24-04-12, 20:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Als ik bij iemand op bezoek ben die skynet heeft ipv telenet, dan kan ik geen mails buiten sturen..als ik dan de smtp in die van skynet verander, lukt het wel.
In een van mijn vorige posts schreef ik:

Citaat:
Zelfs providers die geen SMTP-relay toestaan staan dat wel toe over een mobiel netwerk.
Skynet laat SMTP-relay niet toe, maar dat is dan weer een ander verhaal.
  #11  
Oud 24-04-12, 20:31
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Maar skynet is wel dezelfde provider als proximus.

De instelling nu:
Hoofdserver: uit.telenet.be
Andere smtp server: relay.proximus.be

In principe zou het als volgt moeten werken. Is er Wi-Fi van telenet, dan verzendt hij via de hoofd. Is er geen telenet Wi-Fi, dan gaat hij over 3g en gebruikt hij de andere smtp server. Zo zou de theorie zijn.

En het systeem werkt ook wel, maar ... hij stuurt de mail niet meteen buiten zoals hij bij Wi-Fi doet, maar duurt het 10 tot 15 minuten. En dat vind ik zeer vervelend.

Ik ben blij moest het werken als die van proximus uit staat, maar ik probeer altijd het hoe en waarom erachter te vinden. En dat vat ik deze keer niet

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 april 2012 om 20:47 ----------

Asel, ik was te nieuwsgierig. Had Wi-Fi uitgeschakeld en dan zit hij op 3G. Server van telenet aan en proximus uit. Verstuurt de mail helemaal niet. Dan die van telenet uit gezet en proximus aan, en verstuurde direct.

Dus denk dat het wel dat die van prox nodig is om via 3g te verzenden. Dus denk dat hij gewoon enorm lang nodig heeft om erachter te komen dat hij op 3g niet via de hoofdserver kan gaan en na 10 min pas de 2de gaat pakken.

Als dat laatste klopt, zal ik er maar mee moeten leven zeker
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
outgoing e mails BramKooyman iPhone algemeen 3 19-01-11 13:16
iTunes mails dododedodonl iPhone Apps 2 11-09-10 21:28
Terugkomende mails Laubos iPhone algemeen 9 25-06-10 19:12
Bijlagen in e-mails Roeland010 iPhone algemeen 2 06-10-08 20:11
Aantal e-mails mcman iPhone algemeen 2 13-07-08 23:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:20.