iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone agenda delen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/117464-iphone-agenda-delen.html)

ment10 04-05-12 23:39

iPhone agenda delen
 
Goedeavond,

Is het mogelijk om mijn agenda op m'n iPhone te delen met m'n vriendin haar iPhone? Zodat ik haar agenda kan zien en zij de mijne?

moppersmurf59 05-05-12 00:13

met google agenda kan dat in ieder geval prima, kun je dr ook nog vanaf elke pc met internet bij.

Guest-20180925190238 05-05-12 07:27

En met iCloud werkt dat natuurlijk ook perfect (als je een update doet naar iOS 5.1) :)

Leckxie 05-05-12 08:58

Ja, maar om het goed te doen kost het wel wat werk.
Ik heb een apart (gezamenlijke) e-mailaccount aangemaakt bij Windows Live.
Daarin heb ik 3 agenda's aangemaakt: 1 voor m'n vrouw, 1 voor mezelf en 1 voor ons gezamenlijk (dingen die we samen doen). Op beide iPhones het e-mailaccount geactiveerd en alleen de agenda functie aangezet. En voilà, we kunnen beiden zien wat er in alle drie de agenda's staat; 3 verschillende kleuren, dus je ziet zo voor wie welke afspraak is. Het meeste werk zit 'm in het overzetten van je bestaande afspraken.
Dit werkt natuurlijk ook met andere telefoons dan de iPhone.
Eén ding heb ik nog niet opgelost: een herinnering wordt op beide iPhones gemeld.
Maar verder werkt het als een speer. Succes!

Guest-20180925190238 05-05-12 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leckxie (Bericht 792284)
Ja, maar om het goed te doen kost het wel wat werk.

Helemaal niet :rolleyes: Je maakt in www.icloud.com een gedeelde agenda aan en je stuurt dan een uitnodiging om die gedeelde agenda te gebruiken. Eenvoudiger gaat het niet :)

Leckxie 05-05-12 09:21

@timosha: idd is dat de eenvoudigste manier, maar als één van de twee geen iCloud heeft :( (mijn vrouw heeft een 3G), dan moet je andere wegen zoeken.

jpwg001 05-05-12 14:17

Misschien via Microsoft Exchange.

ment10 05-05-12 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leckxie (Bericht 792294)
@timosha: idd is dat de eenvoudigste manier, maar als één van de twee geen iCloud heeft :( (mijn vrouw heeft een 3G), dan moet je andere wegen zoeken.

Kan de 3G niet geüpdate worden naar 5.1?

ment10 09-05-12 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leckxie (Bericht 792284)
Ja, maar om het goed te doen kost het wel wat werk.
Ik heb een apart (gezamenlijke) e-mailaccount aangemaakt bij Windows Live.
Daarin heb ik 3 agenda's aangemaakt: 1 voor m'n vrouw, 1 voor mezelf en 1 voor ons gezamenlijk (dingen die we samen doen). Op beide iPhones het e-mailaccount geactiveerd en alleen de agenda functie aangezet. En voilà, we kunnen beiden zien wat er in alle drie de agenda's staat; 3 verschillende kleuren, dus je ziet zo voor wie welke afspraak is. Het meeste werk zit 'm in het overzetten van je bestaande afspraken.
Dit werkt natuurlijk ook met andere telefoons dan de iPhone.
Eén ding heb ik nog niet opgelost: een herinnering wordt op beide iPhones gemeld.
Maar verder werkt het als een speer. Succes!

Dus ik moet beide accounts op beide iphones instellen?

Bubbly 11-05-12 04:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ment10 (Bericht 792354)
Kan de 3G niet geüpdate worden naar 5.1?

Nee, jouw 3GS echter wel!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ment10 (Bericht 793349)
Dus ik moet beide accounts op beide iphones instellen?

Je kan het beste naar iOS 5 upgraden, van iCloud gebruikmaken en dan je huidige agenda delen met je vriendin en/of vice versa! (Of jullie maken samen gebruik van 1 nieuwe agenda zoals Timosha voorstelde.)

http://appletips.nl/wp-content/uploa...da-600x346.png

It's that simple :D

kleine jan 07-10-12 11:39

gebruik dit nu sinds 2 dagen en vraag me af waarom ik dit niet eerder heb gedaan.. echt heel handih :)


trouwens... 10 berichten, 4500 keer bekeken.. volgens mij komt deze topic langs op google! :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:44.