//

iMessage bericht op twee telefoons

iMessage bericht op twee telefoons discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds enige tijd ontvangt mijn vriendin standaard alle berichten die ik van een collega krijg. Ik krijg ze zelf ook binnen op mijn telefoon. Aangezien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-05-12, 10:34
pvdleur pvdleur is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard iMessage bericht op twee telefoons

Sinds enige tijd ontvangt mijn vriendin standaard alle berichten die ik van een collega krijg. Ik krijg ze zelf ook binnen op mijn telefoon. Aangezien de collega ook een iphone heeft, worden deze via Imessage gestuurd. Blijkbaar is er ooit een koppeling ontstaan, maar ik heb geen idee wat ik er tegen kan doen. Verder gebeurt dat bij helemaal niemand.
Bij mijn vriendin komen de berichten erin te staan alsof ze van mij komen.

We maken samen gebruik van hetzelfde apple profiel, maar daar kan het toch niet aan liggen lijkt me? We hebben er bij andere iphone bezitters namelijk helemaal geen last van. Allebei af en aanmelden bij Imessage was ook niet de oplossing. Mijn vriendin is een maand geleden ook nog eens overgegaan van de 3gs naar de 4s, maar ook toen bleef het probleem nog bestaan.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem of een oplossing ervoor? Aangezien mijn collega het nu weet, vrees ik dat mijn vriendin hele smerige berichten gaat krijgen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-05-12, 10:45
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Gezien dat laatste zou ik juist nog even niks doen

Maar serieus, dit lijkt me een gedeeld Apple ID-probleem. Heb je gekeken naar jouw én je vriendin's instellingen?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0770.jpg‎ (40,9 KB, 135x gelezen)
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #3  
Oud 10-05-12, 10:46
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Eventueel kun je nog eens nagaan bij je collega of hij misschien ooit je vriendin's nummer heeft gebruikt voor een bericht?
  #4  
Oud 10-05-12, 11:03
pvdleur pvdleur is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

He Ying, dat was snel! ;-)
thanks voor je reactie. Ik heb gekeken en ik heb inderdaad staan "ontvang op 2 adressen". Het eerste adres is mijn telefoonnummer, het tweede mijn e-mailadres. Linda's nummer staat daar niet tussen. Ook kent mijn collega Linda niet/nauwelijks, dus zij zullen niet gesmst hebben. Of moet ik nu onzeker worden? ;-)
  #5  
Oud 10-05-12, 11:06
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Haha, praat daar eens over met Linda ;-) Weet je welke adressen Linda heeft ingesteld op haar iphone?
  #6  
Oud 10-05-12, 11:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht

We maken samen gebruik van hetzelfde apple profiel, maar daar kan het toch niet aan liggen lijkt me?
Mij lijkt dat dat wel het probleem is
  #7  
Oud 10-05-12, 11:12
pvdleur pvdleur is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

ik heb Linda gevraagd wat haar instellingen daar zijn. Laat dat nog wel ff horen als ze gereageerd heeft.

@Timosha: Maar waarom dan maar bij 1 persoon? en ik ken veel mensen die gezamelijk een apple profiel hebben, veel ouders ook met hun kinderen. Dan zou dat daarbij toch ook moeten gebeuren? Lijkt me als puber ook niet echt relaxt, als ouder overigens wel! ;-)
  #8  
Oud 10-05-12, 11:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht
@Timosha: Maar waarom dan maar bij 1 persoon? en ik ken veel mensen die gezamelijk een apple profiel hebben, veel ouders ook met hun kinderen. Dan zou dat daarbij toch ook moeten gebeuren?
Ik ken ook een persoon die één Apple ID op verschillende apparaten gebruikt, namelijk ik

Ik gebruik voor iMessage met hetzelfde Apple ID op een iPhone, een iPad, een MacBook en een iMac. Ik ontvang dus alle Imessages op die vier apparaten. Als Linda nu mijn Apple ID gaat gebruiken krijg zij ook mijn iMessages. Niet de SMS, want die zijn gebonden aan het GSM-nummer.

Waarom dat maar bij een enkele afzender gebeurd weet ik niet.
  #9  
Oud 10-05-12, 11:23
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

iMessages krijg je enkel op alle apparaten als je iMessage op alle apparaten instelt met dezelfde ontvangstadressen. Dat staat in principe los van je Apple ID. Ik heb op mijn iPhone zowel mijn nulzes als mijn emailadres ingesteld als adressen waarop ik iMessages kan ontvangen. Op de iPad enkel dat emailadres: daar krijg ik ook alleen iMessages binnen van mensen met wie ik alleen via email ook gestuurd heb (werkt namelijk ook omgekeerd).
  #10  
Oud 10-05-12, 11:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
iMessages krijg je enkel op alle apparaten als je iMessage op alle apparaten instelt met dezelfde ontvangstadressen. Dat staat in principe los van je Apple ID.
OK! Als een Guru het zegt trek ik mij met schaamte terug
  #11  
Oud 10-05-12, 11:37
pvdleur pvdleur is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

ja lijkt me ook dat als Linda gewoon haar eigen nummer daar heeft staan, die koppeling er niet moet liggen. Ik wacht nog even af wat zij er heeft staan.

Wellicht nog interessant: Het probleem ontstond toen Linda in Koeweit zat en veel last had van slecht werkend internet in het hotel en slecht bereik met haar normale telefoon. Mijn berichten kwamen toen steeds maar half aan of juist dubbel aan. Toen was ik met haar aan het smsen en met die collega en opeens kreeg ze die van mijn collega ook binnen. Misschien toeval?
  #12  
Oud 10-05-12, 11:46
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
OK! Als een Guru het zegt trek ik mij met schaamte terug
Haha, hoeft niet hoor

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 mei 2012 om 10:48 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht
ja lijkt me ook dat als Linda gewoon haar eigen nummer daar heeft staan, die koppeling er niet moet liggen. Ik wacht nog even af wat zij er heeft staan.

Wellicht nog interessant: Het probleem ontstond toen Linda in Koeweit zat en veel last had van slecht werkend internet in het hotel en slecht bereik met haar normale telefoon. Mijn berichten kwamen toen steeds maar half aan of juist dubbel aan. Toen was ik met haar aan het smsen en met die collega en opeens kreeg ze die van mijn collega ook binnen. Misschien toeval?
Toeval bestaat niet Misschien dat je toen per ongeluk een bericht van je collega hebt doorgestuurd naar Linda, bv. door op het bericht te klikken en het dan als sms te verzenden ipv iMessage en dat je gewoon het verkeerde bericht hebt gekozen... nou ja, klinkt ook niet heel logisch, haha.
  #13  
Oud 10-05-12, 11:53
MacPassenger MacPassenger is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 109
Standaard

Heb hier 4 iPhone met 1 Apple ID, en ken dan ook niet het probleem.
  #14  
Oud 10-05-12, 13:46
pvdleur pvdleur is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Inmiddels bericht terug gehad van Linda: Bij haar staat ook gewoon 2 adressen: Haar telefoonnummer en mijn e-mailadres (gekoppeld aan Apple ID). Daar zou het dus niet aan moeten liggen. Nog andere ideëen? ;-)
  #15  
Oud 10-05-12, 14:08
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Waarschijnlijk ligt het dus toch aan het emailadres. Vraag haar eens dat emailadres uit iMessages te halen? Dat heeft verder geen gevolgen voor apps en muziek downloaden enzo.
  #16  
Oud 10-05-12, 14:09
cootjec cootjec is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 4
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht
Heeft er iemand ervaring met dit probleem of een oplossing ervoor? Aangezien mijn collega het nu weet, vrees ik dat mijn vriendin hele smerige berichten gaat krijgen!

Je kan met je eigen profiel, die dus op meerdere telefoons staat een extra email adres configureren, waarop je iMesseage berichten kan ontvangen, als je dan je eigen email adres weer weghaalt(waarop je imessage berichten kan ontvangen), blijft haar telefoon nummer over en haar email adres, terwijl er toch met jouw appleID verbinding is naar de iCloud/apps/fotostream etc.

Het enige wat je in dit process moet doen is het extra email adres laten veriferen, je krijgt een mailtje van apple die je jouw (je vriendin dus) email adres goed keurt als je op hun link klikt in het emailtje.

Ik hoop dat dit helpt, ik heb het zo ook gedaan , mijn iPad heeft een ander emailadres voor iMessage dan mijn iPhone, terwijl ik toch met beide apparaten met mijn appleID verbinding heb.
  #17  
Oud 10-05-12, 14:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Antwoord verwijderd. Pvdz.
  #18  
Oud 10-05-12, 14:12
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cootjec Bekijk bericht
Je kan met je eigen profiel, die dus op meerdere telefoons staat een extra email adres configureren, waarop je iMesseage berichten kan ontvangen, als je dan je eigen email adres weer weghaalt(waarop je imessage berichten kan ontvangen), blijft haar telefoon nummer over en haar email adres, terwijl er toch met jouw appleID verbinding is naar de iCloud/apps/fotostream etc.

Het enige wat je in dit process moet doen is het extra email adres laten veriferen, je krijgt een mailtje van apple die je jouw (je vriendin dus) email adres goed keurt als je op hun link klikt in het emailtje.

Ik hoop dat dit helpt, ik heb het zo ook gedaan , mijn iPad heeft een ander emailadres voor iMessage dan mijn iPhone, terwijl ik toch met beide apparaten met mijn appleID verbinding heb.
Klopt, maar Linda heeft dat emailadres niet nodig in principe om iMessage/sms te gebruiken, het verkeer zal grotendeels via haar telefoonnummer verlopen.
  #19  
Oud 10-05-12, 14:19
pvdleur pvdleur is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Waarschijnlijk ligt het dus toch aan het emailadres. Vraag haar eens dat emailadres uit iMessages te halen? Dat heeft verder geen gevolgen voor apps en muziek downloaden enzo.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cootjec Bekijk bericht
Je kan met je eigen profiel, die dus op meerdere telefoons staat een extra email adres configureren, waarop je iMesseage berichten kan ontvangen, als je dan je eigen email adres weer weghaalt(waarop je imessage berichten kan ontvangen), blijft haar telefoon nummer over en haar email adres, terwijl er toch met jouw appleID verbinding is naar de iCloud/apps/fotostream etc.

Het enige wat je in dit process moet doen is het extra email adres laten veriferen, je krijgt een mailtje van apple die je jouw (je vriendin dus) email adres goed keurt als je op hun link klikt in het emailtje.

Ik hoop dat dit helpt, ik heb het zo ook gedaan , mijn iPad heeft een ander emailadres voor iMessage dan mijn iPhone, terwijl ik toch met beide apparaten met mijn appleID verbinding heb.
Thanks allebei! Ga het inderdaad proberen toe te passen volgens deze stappen op haar telefoon.

Ben benieuwd of dat de oplossing is!
  #20  
Oud 11-05-12, 04:59
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht
Inmiddels bericht terug gehad van Linda: Bij haar staat ook gewoon 2 adressen: Haar telefoonnummer en mijn e-mailadres (gekoppeld aan Apple ID). Daar zou het dus niet aan moeten liggen. Nog andere ideëen? ;-)
Jouw collega stuurde voorheen iMessages naar jouw telefoonnummer (reden waarom alleen jij het ontving) en stuurt nu iMessages naar jouw e-mailadres (reden waarom beide iPhones het ontvangen).

Mogelijk heeft de verandering plaatsgevonden omdat jij jouw e-mailadres als "bellerherkenning" hebt ingesteld of omdat hij jouw e-mailadres zelf is gaan adresseren.

Je vriendin heeft jouw e-mailadres als ontvangadres ingesteld voor iMessage (kan automatisch zijn gegaan, dat weet ik niet). Als ze die verwijderd als "ontvangadres" dan zal ze geen iMessages meer ontvangen die daarnaar gestuurd worden.

Dit heeft geen enkel gevolg voor het Apple ID of op iCloud instellingen (heb het zojuist voor je getest).
Reageren

Labels
imessage



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Imessage bericht word niet afgeleverd. apotheosis iPhone algemeen 4 14-01-12 20:15
bericht versturen in imessage niet mogelijk tamaar iPad algemeen 9 10-01-12 19:38
IMessage Bericht verandert na n tijdje in sms bericht missym iPhone algemeen 4 28-12-11 17:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.