//

Actua verzekering voorwaarden

Actua verzekering voorwaarden discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn iPhone 4 32 Gb is total los verklaard door de verzekering (Actua) en ik mag een nieuwe uitzoeken van gsmverzekeren.nl. Ik ben bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-05-12, 11:33
Tok Tok Tok Tok is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 30
Standaard Actua verzekering voorwaarden

Hallo,

Mijn iPhone 4 32 Gb is total los verklaard door de verzekering (Actua) en ik mag een nieuwe uitzoeken van gsmverzekeren.nl. Ik ben bij Actua verzekerd en heb een brief gehad met een bedrag van 537 euro voor een nieuw toestel. Nu is dit bedrag nog niet eens hoog genoeg om een iPhone 4 met 8 Gb te betalen, zelfs dan moet ik nog ongeveer 30 euro bijbetalen en heb ik niet eens een telefoon gelijkwaardig aan die ik had. Ze rekenen namelijk 25% aftrek als het toestel meer dan 12 maanden oud is.

Omdat ik dat bedrag erg laag vond en ik toch al bijna 2 jaar verzekerd ben bij ze, ben ik naar de voorwaarden gaan kijken en kwam dit tegen:

Citaat:
Als waarde van de apparatuur worden door assuradeuren de volgende percentages van de op de aankoopnota vermelde waarde van de oorspronkelijke apparatuur, zonder korting in verband met abonnement, vergoed. Indien op de aankoopnota geen ongesubsidieerde waarde is vermeld, zullen onderstaande percentages van de laatst bekende verkoopprijs worden uitgekeerd:
• apparatuur tot 6 maanden oud: 95%
• apparatuur ouder dan 6 en niet ouder dan 12 maanden: 85%
• apparatuur ouder dan 12 maanden: 75%
Hier staat dat ik 75% van het aankoopbedrag terug krijg en aangezien dat in de tijd 930 euro was bij Redcoon (als losse iPhone) zou ik een bedrag van 697,50 euro van ze tegoed moeten krijgen. Maar er staat ook iets vermeld over ongesubsidieerde waarde, wat houd dit precies in??

Iemand ervaring met Actua? En klopt dit wel wat ik zeg??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-05-12, 16:15
lood1406 lood1406 is offline
• iOS 7.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Als ik het goed begrijp uit je verhaal, is de ongesubsidieerde waarde het bedrag waarvoor je op dat moment de iPhone gekocht moet hebben. Dus het bedrag dat je betaald voor een los toestel. Op het moment dat dit ( bedrag los toestel ) niet op de bon staat, gaan ze uit van de prijs die je op dit moment voor een losse iPhone4 32 GB moet betalen. die 537 die ze noemen is dus 75% van de waarde van een iphone 4 op dit moment.

PS, ik heb zelf geen ervaring met de verzekering.
  #3  
Oud 20-05-12, 16:38
Tok Tok Tok Tok is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 30
Standaard

Ik begin steeds beter te begrijpen wat er staat Gelukkig heb ik de factuur nog en kan ik, hoop ik, meer geld claimen.

Het enige waar ik nog mee zit is dat ik de telefoon destijds los van Redcoon heb verzekerd dus ik hoop dat ze de factuur, die ik nog heb, accepteren..

In ieder geval bedankt voor je reactie!
  #4  
Oud 20-05-12, 18:38
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Een iPhone 4 8GB is 499,00 via Apple hoor. Dat is echt minder dan 537! Maar inderdaad dat is wel erg vervelend dat je zo'n stap terug moet doen, maar waarschijnlijk is dit volgens de overeenkomsten die je hebt gesloten...
  #5  
Oud 20-05-12, 18:42
lood1406 lood1406 is offline
• iOS 7.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

@ flasingst, hij moet de telefoon kopen via gsmverzekeren.nl, en daar rekenen ze ongeveer 560 voor een iPhone 4 8GB
  #6  
Oud 20-05-12, 18:58
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tok Tok Bekijk bericht

Het enige waar ik nog mee zit is dat ik de telefoon destijds los van Redcoon heb verzekerd dus ik hoop dat ze de factuur, die ik nog heb, accepteren..
Dat mag toch hoop ik niks uitmaken?
Als je bv een piano koopt, ben je toch ook niet verplicht om een verzekering te nemen bij de leverancier van die piano?
Dat mag je volgens mij zelf weten waar je hem verzekerd en zolang je het orginele aankoopbewijs hebt, zijn ze verplicht je uit te keren.

Mijn vrouw en ik hebben onze iphone 4 bij pro-assist verzekerd en nog nooit problemen gehad.
Bij mijn vrouw is tot 2 keer toe haar iphone 4 kapot gegaan, die ze niet meer konden maken en tot 2 keer toe heeft ze een nieuwe iphone 4 gekregen, ook nog in het wit aangezien ze die voorheen ook had..

Maargoed, we hebben het hier over verzekeringen,dus je weet het nooit.
Zoals mijn opa altijd zei: De grootste oplichters zijn toch echt de banken, verzekeringen en de belasting.....
  #7  
Oud 20-05-12, 19:34
Tok Tok Tok Tok is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 30
Standaard

@Econz Ik denk ook niet dat het probleem zal zijn maar zoals jou opa altijd zei; De grootste oplichters zijn verzekeringen... Dus we zullen zien, morgen gaan we bellen.

Ik laat nog wel even weten wat ervan terecht is gekomen
  #8  
Oud 20-05-12, 21:22
Roog Roog is offline
• iOS 2.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 5
Standaard

Beste TokTok,

Wat betreft de waardecheque kun je het beste even contact opnemen met actua morgen, waarschiijnlijk hebben ze een fout gemaakt in de verekening. Als je de orginele factuur nog hebt zal dat wel goed komen.. Deze had je destijds bij het aanvragen even mee moeten sturen.. Je kunt ze bellen op : (010-4477100)

Wat betreft de prijzen van de toestellen bij GSMVerzekeren kun je ook beste even contact opnemen en voorleggen dat de prijzen wat hoger liggen dan de gemiddelde verkoopprijs. Ze kunnen dan kijken of ze de prijzen aan kunnen passen...

Succes
  #9  
Oud 20-05-12, 22:12
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Gsmverzekeren sucks! Ik had dat ook met een htc sensation van 4 weken oud. Koste mij lis bij de telfortshop €499,- en kreeg een waardecheque van €368,-!
  #10  
Oud 21-05-12, 18:21
Scotth Scotth is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 80
Standaard

Voor die prijs heb je op marktplaats of een andere site een gloednieuwe gesealde iPhone 4S met 32/64GB. Ik zou niet klagen!
  #11  
Oud 21-05-12, 19:09
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tok Tok Bekijk bericht
@Econz Ik denk ook niet dat het probleem zal zijn maar zoals jou opa altijd zei; De grootste oplichters zijn verzekeringen... Dus we zullen zien, morgen gaan we bellen.

Ik laat nog wel even weten wat ervan terecht is gekomen
Ik ben er wel benieuwd naar.
Succes in ieder geval!
  #12  
Oud 22-05-12, 13:58
Tok Tok Tok Tok is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 30
Standaard

Oke de verzekering is gebeld maar helaas zijn de voorwaarden die ik 2 jaar getekend heb net iets anders dan die van nu. Dat ene zinnetje met: ''van de op de aankoopnota vermelde waarde van de oorspronkelijke apparatuur, zonder korting in verband met abonnement, vergoed.'' is dus later toegevoegd en geld dus niet voor mij.. helaas.

Anyway, dit is in ieder geval wel iets om op te letten bij Actua mocht je onlangs nog een verzekering afgesloten hebben, mocht je te weinig uitgekeerd hebben gekregen voor een gelijkwaardig nieuw toestel.

Ik ga nog wel even proberen of gsmverzekeren.nl de actuele verkoop prijzen van een iPhone aan willen houden, dan zou ik niks bij hoeven te leggen. Wel zo fijn

Ik hoop dat dit iemand geholpen heeft of kan helpen in de toekomst.
  #13  
Oud 22-05-12, 18:22
Kev7381 Kev7381 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2
Standaard

ik had half jaar geleden van Actua 580 euro gekregen van mijn iPhone 4 32GB.

Ik vind het wel fijn om waardebon cheque te krijgen ipv toestel. Hierdoor heb ik nu wel iPhone 4S genomen ipv dat ik weer een iPhone 4 krijg.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzekering actua na wasmachine waterschade Willem1990 iPhone algemeen 3 27-04-12 20:00
Actua verzekering: tweede schade rapport mvanlaerhoven iPhone algemeen 9 08-12-11 18:20
t-mobile voorwaarden gewijzigd. martijndk1983 Odido (T-Mobile) 17 29-03-11 15:41
Actua verzekering martinio11 iPhone algemeen 6 01-02-10 15:32
Inzage voorwaarden jmulder Ontwikkelen voor iOS 5 28-08-09 11:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.