//

Gloednieuwe MacBook Pro ziet iPhone 4s niet!..

Gloednieuwe MacBook Pro ziet iPhone 4s niet!.. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds dit weekend ben ik een trotse bezitter van een gloednieuwe macbook. Fijn apparaat, en het doet alles wat ik nodig heb. Alleen.. als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-06-12, 14:46
RickvdBerg's schermafbeelding
RickvdBerg RickvdBerg is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Question Gloednieuwe MacBook Pro ziet iPhone 4s niet!..

Sinds dit weekend ben ik een trotse bezitter van een gloednieuwe macbook. Fijn apparaat, en het doet alles wat ik nodig heb.

Alleen.. als ik mijn iPhone aansluit, ziet de mac mijn telefoon niet.
In iTunes wel, en ook iPhoto begint te gillen als ie aangesloten word, maar in de finder kan ik hem nergens vinden.

Ik wil (net als in Windows) gewoon door de iPhone foto's kunnen bladeren en kopiëren, en niet lopen klooien met iPhoto, alles importeren, het dan weer nergens kunnen vinden etc.

De iPhone is geïnstalleerd vanaf een Windows computer. Is dat een probleem? Lijkt mij niet, op school hebben we ook mac's en daar verschijnt hij ook gewoon.

iTunes versie is 10.6.3,
Besturing van macbook is 10.7.4

Wie helpt mij opweg?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-06-12, 14:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RickvdBerg Bekijk bericht
Wie helpt mij opweg?
Dan moet je op die iPhone met Cydia Netatalk installeren Eerst jailbreaken, natuurlijk.

Succes gewenst
  #3  
Oud 26-06-12, 15:01
RickvdBerg's schermafbeelding
RickvdBerg RickvdBerg is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard

Hmm hmm..

Maar, hij zou zonder gejailbreakt worden toch ook moeten werken?
In de finder voorkeuren staat

" toon deze onderdelen op bureaublad:
- harde schijven
- externe schijven
- CD's, dvd's en iPods."

Er verschijnt helemaal niks als ik m aansluit. Een iPhone word in deze context ook gezien als iPod toch?
  #4  
Oud 26-06-12, 15:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RickvdBerg Bekijk bericht
Hmm hmm..
Maar, hij zou zonder gejailbreakt worden toch ook moeten werken? Het
Nee, zonder jailbreak ziet Finder een iDevice niet. Het maakt niet uit wat in de Finder voorkeuren staat. Een iPhone/iPad/Apple TV wordt niet gezien als een iPod door OS X. Het is zo en niet anders.

Je maakt hier een Windowsdenkfout Zonder jailbreak ziet Windows Explorer de iPhone ook niet. Windows Explorer ziet een extern apparaat met DCIM -> 100APPLE mappen, een camera dus. En dat is nu net wat iPhoto ook doet.

Ergo, wat jij wil kan in OS X alleen met een jailbreak.


Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MacBook Pro Retina of MacBook Pro 15 inch 750 gb? blackpirates Chat en geruchten 1 17-07-12 10:56
Iphone 4 vindt macbook pro niet via bluetooth manus85 iPhone algemeen 0 05-04-11 23:05
Mobile-Me werkt niet op mijn iPhone, wel op mijn Macbook pro... glow iTunes 9 01-02-10 10:40
Mac OS X: Nieuw macbook pro en wil niet met itunes synchroniseren Pdeb1993 iTunes 3 01-07-09 21:07
iPhone 3G: DFU mode met MacBook Pro late 2008 lukt niet! kraan Unlock 8 25-11-08 22:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.