//

Geen geluid (zonder headset) muziek, youtube e.d.

Geen geluid (zonder headset) muziek, youtube e.d. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb meerdere topics gelezen met dit probleem, maar nog geen eenduidige en goede oplossing kunnen vinden. Nadat ik met een headset muziek heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-07-12, 11:14
AbKebabb AbKebabb is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 1
Standaard Geen geluid (zonder headset) muziek, youtube e.d.

Hallo,

ik heb meerdere topics gelezen met dit probleem, maar nog geen eenduidige en goede oplossing kunnen vinden.

Nadat ik met een headset muziek heb geluisterd is het geluid op de speaker bij muziek, youtube e.d. weg. ik kan wel via de headset luisteren en beltonen e.d. worden ook gewoon afgespeeld. Het probleem is niet dat de Iphone denkt dat er nog een headset inzit. Als ik mn headset ontkoppel ben ik ineens mijn volumebalk bij de muziek kwijt en reageert m'n telefoon niet meer op volumeknopjes aan de zijkant.

Heb al reset gedaan, stof geblazen, volume bij instellingen en muziek gelijk gezet enz enz maar het helpt niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-12, 16:53
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Voor je doet wat ik zeg wacht nog effe op mss een aantal andere reacties maar als ik na 1-2 dagen een probleem nie kan oplossen dan probeer ik deze te herstellen, lukt dat niet en zeker in zo'n geval als u dan kan het mss intern zijn en kan het zijn je deze moet binnen steken maar laten we maar niet op de feiten vooruit lopen.
  #3  
Oud 31-07-12, 10:06
X10 X10 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem. Zolang de headset erin zit heb ik een volumebalkje in beeld bij muziek, haal ik de headset eruit, dan verdwijnt het volumebalkje. Het geluid gaat dan niet over naar de speakers. Ik kan wel gewoon bellen, maar je hoort geen muziek over de speakers en ook geen geluid bij het maken van een foto of bij notificaties van een app enzo. Ook het geluid van een spelletje als Songpop doet het niet over de speakers, wel over de headset.

Ik heb al tig keer de plug van de headset erin en eruit gehaald, erin geblazen en met een afgeknipt wattenstaafje met alcohol heel voorzichtig de ingang voor de koptelefoon gereinigd. Niks helpt.

Misschien relevant: toen ik het probleem ontdekte, herkende Whatsapp me ook niet en moest ik opnieuw mijn telefoonnummer invoeren. Dat is nu opgelost, maar kennelijk is er iets veranderd.

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft. Geen zin mijn iPhone een paar weken kwijt te zijn voor reparatie. Alvast bedankt voor oplossingen!
  #4  
Oud 31-07-12, 11:35
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ben je ook de volumebalk kwijt als je eerst de muziek stopt met de stoptoets en daarna de plug van de headset er uit haalt?
  #5  
Oud 02-08-12, 12:33
X10 X10 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 5
Standaard

Ja, de volumebalk verdwijnt altijd als de headset eruit gaat, op welk moment dan ook. :-(
  #6  
Oud 03-08-12, 14:21
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan je dock aansluiting onder op je iPhone. Deze is dan beschadigd. Staat vreemd genoeg compleet los van je koptelefoon aansluiting. Inderdaad zoals je al aangeeft werkt het geluid via de hoofdtelefoon wel en je beltonen doen het ook altijd.
Zelf heb ik dit ook gehad en tijdelijk kunnen oplossen door het schoon te maken met een borstel en alcohol. Onlangs is het probleem weer terug gekomen en na reparatie werkt het weer allemaal naar behoren.
  #7  
Oud 04-08-12, 20:38
X10 X10 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 5
Standaard

@Pikkelateur: Ik zal eens proberen de dockaansluiting te reinigen, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.

Er is niet iets helemaal kapot, want soms is er ineens geluid. Bij de app Waze (navigatie) doet de stem het soms even en dan weer niet: "Ga bij de volgende rotonde -stilte-". Whatsapp laat heel soms even een deel van het ontvangstgeluidje horen als er een bericht binnenkomt, maar meestal niet.

Nu even een klein borsteltje vinden en wat alcohol. Ik zal laten weten of het helpt. Bedankt voor de tip!
  #8  
Oud 05-08-12, 04:02
Stephan0501 Stephan0501 is offline
• iOS 8.1.1
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Voorschoten
Berichten: 145
Standaard

Hoogstwaarschijnlijk is dit een vuiltje / stofje in je koptelefoonaansluiting.
De iphone denkt dus dat er een headphone is ingeplugd
Probeer het vuil / stof uit de hoofdtelefoonaansluiting te blazen of voorzichting met een tandenstoker te verwijderen

succes
__________________
Iphone 6 plus 16GB In use , Imac 24 inch 3,06Ghz In use , Ipad 2 16GB Wit In use , Iphone 4 32GB Sold , Iphone 3GS 32GB Sold
  #9  
Oud 05-08-12, 11:05
X10 X10 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 5
Standaard

De oplossing van Pikkelateur lijkt te werken. Vanochtend met een penseeltje gedoopt in alcohol de dockaansluiting voorzichtig gereinigd (de koptelefoonaansluiting had ik al eerder geprobeerd, dit had geen effect). Eerst deed hij het heel even. Toen nogmaals gereinigd en net een heel nummer beluisterd zonder headset, dus gewoon over de speaker en ook een spelletje SongPop kunnen doen. Hopelijk blijft hij het nu doen, maar het is ieder geval duidelijk waar het probleem zit. Bedankt!
  #10  
Oud 06-08-12, 08:31
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

@X10 Goed om te horen!
Mocht het probleem zich weer voordoen, dan is het beter om een reparatie uit te voeren. Dit is al te doen vanaf ongeveer 55 euro.
Bij mij heeft het ook geholpen, maar het probleem kwam later wel weer terug. Na het schoonmaken dan he, niet na de reparatie

Laatst gewijzigd door Pikkelateur; 06-08-12 om 14:42.
  #11  
Oud 06-08-12, 22:56
X10 X10 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik vrees dat ik ook voor reparatie moet gaan, want de oplossing werkte uiteindelijk maar heel kort. :-( Alleen geen zin om mijn telefoon weer 2-6 weken kwijt te zijn bij KPN. Misschien toch de reparatie hier dan maar proberen, al moet ik er dan wel voor betalen. Er staat dat de reparatie maar een dag duurt, maar dat dat niet geldt voor onderzoek. Ik neem aan dat ze beginnen met onderzoek. Hoe lang was jij hem kwijt bij de reparatie, Pikkelateur?
  #12  
Oud 06-08-12, 23:11
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Ongeveer een half uur ben ik de mijne kwijt geweest, omdat ik ook wist wat er vervangen moest worden.
Regio Utrecht, ga naar iFixMania (afspraak via mail), Regio Amsterdam, Larsa Telecom (makkelijke online afspraak maken)
  #13  
Oud 07-09-12, 01:55
kennyyang kennyyang is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 3
Standaard

NO SOUNDS ISSUE FIX FOR IPHONE 2G 3G 3GS 4 4S IPOD IPAD NO VOLUME - YouTube
  #14  
Oud 07-09-12, 09:01
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Alsof iemand denkt dat je dit met een jailbreak kan oplossen :FAIL
  #15  
Oud 07-09-12, 11:52
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kennyyang Bekijk bericht
Jij bent echt een koning...
  #16  
Oud 13-09-12, 00:24
Vlockez Vlockez is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 2
Standaard

Nou heb ik hetzelfde probleem.
Als het schoonmaken nou niet lukt kan ik me iphone dan ook gewoon via apple.nl opsturen want er staat nog bij dat ik garantie op me iphone hebt of valt dit niet onder garantie?

Alvast bedankt
  #17  
Oud 13-09-12, 00:27
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Ik heb vaker meegemaakt dat na een keer schoonmaken het probleem opgelost is en dan weer het probleem terugkeert. Nogmaals schoonmaken en dan werkt het gewoon weer

En je kan je telefoon idd opsturen, valt onder een hardware defect, maar probeer eerst het schoonmaken met alcohol ;-)
  #18  
Oud 13-09-12, 00:30
Vlockez Vlockez is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 2
Standaard

Oke bedankt.
Als het probleem meestal terug komt stuur ik me iphone liever op.
Wie weet krijg je nog een nieuwe ook
  #19  
Oud 13-09-12, 00:32
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlockez Bekijk bericht
Oke bedankt.
Als het probleem meestal terug komt stuur ik me iphone liever op.
Wie weet krijg je nog een nieuwe ook
Ik hou je ook niet tegen, maar geef je alleen een goede tip
  #20  
Oud 28-09-14, 11:38
redcloud1 redcloud1 is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard Geluid weer terug na new Dock connector

Hallo iedereen

Ik had last van mijn geluid op mijn 4s ,geen muziek luisteren geen betoon,geen geluids balk voor hoog of lager zetten van geluid.
Als ik mijn 4s ging opladen geen geluid ,haal ik het eruit dan wel weer geluid voor een korte duur. Apple winkel kon het ook niet op lossen,dus zelf er over nagedacht.
Dus heb ik een new Dock connector gekocht en alles doet het weer

Voor een oplossing is denk ik jullie connector voor €8,- kan je het kopen en 15 min kan je het zelf erin zetten.
Ik hoop dat jullie heb geholpen.

Gr.
Geer
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen geluid (en balkje) bij afspelen muziek/youtube mrburnings iPhone algemeen 0 13-06-12 12:03
geen geluid meer zonder speaker of koptelefoon mvw iPhone algemeen 3 17-02-12 14:00
Geen geluid met bluetooth headset Andreasjoy iPhone algemeen 0 19-06-11 07:39
Muziek: Geen geluid wanneer ik muziek afspeel Schepe Muziek, foto & video 1 09-06-10 11:42
Geen Youtube en geen geluid op nieuwe iPhone tsja.... Archief 3 26-04-08 00:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:46.