//

iPhone 4 geen Wi-Fi + Bluetooth

iPhone 4 geen Wi-Fi + Bluetooth discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op vakantie heb ik mijn iPhone 4 in het zwembad laten vallen. Ik heb daarna natuurlijk m'n iPhone snel uit het water gevist en netjes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-08-12, 19:29
wesselc wesselc is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 24
Standaard iPhone 4 geen Wi-Fi + Bluetooth

Op vakantie heb ik mijn iPhone 4 in het zwembad laten vallen. Ik heb daarna natuurlijk m'n iPhone snel uit het water gevist en netjes laten drogen in de rijst. Toen ik de iPhone uit de rijst haalde deed alles het weer perfect uitgezonderd de Wi-Fi en Bluetooth. Als ik naar instellingen ga kan ik het Wi-Fi gedeelte niet meer aanklikken, er staat alleen de boodschap: 'Geen Wi-Fi'. Daarnaast is het de mogelijkheid tot bluetooth aanzetten ook weg. Alles geprobeerd: Herstellen via iTunes, netwerkinginstellingen resetten, maar niks hielp. Mijn vraag luidt: Wat moet ik laten vervangen aan mijn iPhone, zodat ik deze opties weer kan gebruiken. Sinds een smartphone zonder Wi-Fi bijna nutteloos is lijkt me dit toch wel handig om te weten. Bij voorbaat zeer grote dank.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-08-12, 20:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Wi-Fi en Bluetooth maken gebruik van een radiochip (op 2.4 GHz). Die radiochip heeft hoogstwaarschijnlijk iets te veel water over zich heen gekregen en is nu defect.

Niet is onmogelijk, maar een radiochip vervangen is zo goed als onmogelijk.

Succes verder
  #3  
Oud 04-08-12, 21:12
wesselc wesselc is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 24
Standaard

Oke, bedankt voor de info. Dat klinkt helaas niet erg goed. Ik heb net zelf ook even wat 'research' gedaan en kwam op iphoneclub zelf onder reparaties tegen dat ik de Wi-Fi-antenne gewoon kan laten vervangen. Maar dit verhelpt volgens jou het probleem dus niet?
  #4  
Oud 04-08-12, 21:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesselc Bekijk bericht
Ik heb net zelf ook even wat 'research' gedaan en kwam op iphoneclub zelf onder reparaties tegen dat ik de Wi-Fi-antenne gewoon kan laten vervangen.
Een antenne is een passief element dat de elektromagnetische straling van de radiochip uitzendt, meer niet.

Ik geloof niet dat de antenne defect kan gaan, door een beetje water. Er zitten immers geen actieve componenten in. Een kortsluiting (door water) in de antenne kan er wel voor zorgen dat de eindtrap in de radiochip vakkundig opgeblazen wordt. Maar je kan natuurlijk altijd proberen om de antenne te laten vervangen. Baat het niet, schaadt het niet.

Succes verder
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3g geen Wi-Fi wel bluetooth PieterMo Wi-Fi 6 26-04-12 21:58
iPhone: Iphone 3gs start steeds opnieuw op + geen Wi-Fi + geen bluetooth Spenc3r Jailbreak 1 03-03-12 19:05
iPhone 4 geen Wi-Fi & Bluetooth meer + Herkent geen Simkaarten henkphone iPhone algemeen 0 27-01-12 18:54
Geen bluetooth tussen ipad en iphone?? Valeria iPad accessoires en onderdelen 4 12-10-11 22:29
Na update 3.0 geen Wi-Fi en geen bluetooth Xaviour Wi-Fi 2 29-06-09 16:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.