//

Smart Care van KPN

Smart Care van KPN discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vrouw heeft sinds maart 2011 een IPhone 4 16GB met een Smart Care verzekering van KPN en ikzelf eenzelfde vanaf juni 2011. Ze had ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-09-12, 01:52
Wimus's schermafbeelding
Wimus Wimus is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Vlijtingen - Riemst (Belgie)
Berichten: 149
Thumbs up Smart Care van KPN

Mijn vrouw heeft sinds maart 2011 een IPhone 4 16GB met een Smart Care verzekering van KPN en ikzelf eenzelfde vanaf juni 2011.
Ze had al wat langer last van een haperende home knop en sinds vorige week kwam het probleem erbij dat het toestel tijdens gebruik gewoon voor 1 seconde een zwart scherm had, waarna het beeld gewoon weer terug kwam, alleen het geopende programma was afgesloten. Dit was erg irritant vooral bij het schrijven van een sms, een imessage of whatsapp want ook deze programma's waren afgesloten en de tekst weg.
Nadat ik op dit forum zoveel problemen had gelezen met Proassist, was ik eigenlijk op het ergste voorbereid.
Zaterdag gebeld met KPN, waar een vriendelijke dame mij vertelde dat een monteur aan huis zou komen op een tijd dat het mij schikte (tijdspanne van 4 uur) en mocht hij het toestel niet kunnen repareren, ik een leentoestel zou krijgen. Mijn vraag of daar ook de simkaart van de IPhone in past werd beantwoord met: Ja hoor, dan krijgt U gewoon een Iphone.
Toen ik vroeg wanneer een afspraak mogelijk was, kreeg ik te horen: schikt U morgen? Waarop ik zei: maar dat is zondag ! Ja hoor meneer, geen probleem, schikt U tussen 12:00 en 16:00 uur?
Het enige probleem was dat ik in België woon, maar toen ik aangaf dat ik wel naar mijn dochter in Nederland kon gaan (5 km van hier) was dat probleem ook uit de wereld. (was mij al gezegd bij aanschaf van de verzekering)
Zondag om 12:20 stopt een Sprinter voor de deur en een erg vriendelijke monteur stelt zich voor: Hallo ik ben Raymond van Smart Care, probleempje met Uw IPhone?
Toen hij binnen naar de Iphone gekeken had en vroeg of ik al een harde reset en herstellen had geprobeerd, zei hij dat hij het home button probleempje wel kon repareren, maar het uitvallen niet. Ik verwachtte nu dus een voorstel voor een leenapparaat, maar nee hij vroeg of ik een reserve kopie had gemaakt in Itunes en toen ik dat bevestigde zei hij dat hij het toestel dan gelijk zou omruilen als ik het goedvond.
Na wat administratie te hebben gedaan, was hij na een klein half uurtje weer weg, mij bijna sprakeloos achterlatend met een nieuwe IPhone voor mijn vrouw.
Had ik mij zo goed voorbereid na alles wat ik over ProAssist had gelezen, mijn vrouw al aangeboden dat ze zolang mijn IPhone 4 kon gebruiken mocht ze een Samsung ofzo als leenaparaat zou krijgen, dagelijks 4x bellen hoe lang het nog duurt etc....... Allemaal NIET NODIG !
Het kan dus wel op een fatsoenlijke manier! PLUIM voor Smart Care van KPN !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-11-13, 10:32
consument consument is offline
• iOS 7.0.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 1
Standaard Pas op met Smart Care

KPN Smart Care is op papier een prima service. Ze zijn snel en zijn kordaat. Echter er is een grote adder onder het gras: Smartcare ruilt je telefoon "gerepareerde" Iphones. Dit betekent dat je niet weet wat je krijgt. Bv hoeveel is de telefoon al gebruikt en is die wel goed gerepareerd? Praktijk voorbeeld:

Mijn scherm van mijn paar maanden oude iPhone 4s was gebroken. KPN gebeld, Smartcare gekomen, omgeruild. Na een aantal weken loopt mijn "nieuwe" Iphone vast. KPN gebeld, weer geruild. Dit "nieuwe" toestel verliest steeds zijn SIM code. Weer KPN gebeld...weer geruild...hopelijk gaat het nu wel goed.Volgens KPN komt dit natuurlijk zelden voor....

Conclusie: ik lever een goed werkend toestel in (met kapot scherm) en krijg een hoop ellende terug. Iedere keer dien je zelf de nieuwste OS software te laden om vervolgens je back up terug te kunnen zetten. Totaal kost dit veel tijd en ellende. Het grootste probleem is dat je er niet op kunt vertrouwen dat je bereikbaar blijft...en dat is toch waar je een Smartcare verzekering voor neemt?

Had ik maar gewoon een nieuw schermpje ergens in mijn originele Iphone laten zetten. Was uiteindelijk goedkoper geweest en dan wist ik in ieder geval dat ik een betrouwbaar toestel had. Bij ons in het bedrijf gaat SMartcare er vandaag nog uit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb KPN Hi simonly de instellingen van KPN mobiel werken niet geen gprs... Spikez KPN 2 15-02-10 22:05
Budget Care vraagje Shorty007 iPhone Apps 2 22-08-09 21:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:38.