//

Geen 3G met IOS 6

Geen 3G met IOS 6 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Keeper1958 29/09/2012. Sinds donderdagavond werkt mijn 3G op de iPad3 na installatie van IOS 6 niet meer als Wi-Fi is uitgeschakeld. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-09-12, 19:57
Keeper1958 Keeper1958 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keeper1958 Bekijk bericht
29/09/2012. Sinds donderdagavond werkt mijn 3G op de iPad3 na installatie van IOS 6 niet meer als Wi-Fi is uitgeschakeld. Ik krijg o.a. de foudmelding "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk". Dus kan niet internetten of mails binnenhalen. Diverse malen al een harde reset gegeven en de simkaart opnieuw geplaatst. Merkwaardig is wel dat op mijn iPhone 4 wel de 3G functie werkt na installatie van IOS6.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Dus wie heeft dit probleem nog meer?
Note: Het probleem is opgelost. Netjes het probleem opgelost door Vodafone Klantenservice min 5 minuten. Ik werk met een dual simm card voor mijn Iphone and Ipad. Waarschijnlijk is nu na de installatie van IOS6 op mijn Ipad de ANP setting gewijzigd in 'office.vodafone.nl # Dit moet voor een dual simm card het volgende zijn: live.vodafone.com

Heb je enkel een data simm card van Vodafone (abonnement) dan geldt de setting van 'office.vodafone.nl


Vodafone Klantenservice - Waarmee kunnen we je helpen?

Dus het is zinvol om eerst je settings te controleren als 3 G internetten niet lukt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2012 om 20:00 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keeper1958 Bekijk bericht
29/09/2012. Sinds donderdagavond werkt mijn 3G op de iPad3 na installatie van IOS 6 niet meer als Wi-Fi is uitgeschakeld. Ik krijg o.a. de foudmelding "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk". Dus kan niet internetten of mails binnenhalen. Diverse malen al een harde reset gegeven en de simkaart opnieuw geplaatst. Merkwaardig is wel dat op mijn iPhone 4 wel de 3G functie werkt na installatie van IOS6.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Dus wie heeft dit probleem nog meer?
Note: Het probleem is opgelost. Netjes het probleem opgelost door Vodafone Klantenservice min 5 minuten. Ik werk met een dual simm card voor mijn Iphone and Ipad. Waarschijnlijk is nu na de installatie van IOS6 op mijn Ipad de ANP setting gewijzigd in 'office.vodafone.nl # Dit moet voor een dual simm card
het volgende zijn: live.vodafone.com

Heb je enkel een data simm card van Vodafone (abonnement) dan geldt de setting van 'office.vodafone.nl


Vodafone Klantenservice - Waarmee kunnen we je helpen?

Dus het is zinvol om eerst je settings te controleren als 3 G internetten niet lukt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 14-10-12, 08:38
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Angry geen 3g meer na upgrade ios6

Ik heb een iphone 4 en een 4s. Beiden geupgrade naar ios6. Vanaf dat moment geen 3g meer mogelijk. Ook indicatie 3g linksboven op scherm is verdwenen. 3g staat wel aan evenals mobiele data, maar kom niet op internet (kreet: u bent niet verbonden met internet).
Als ik 3g aanzet dan valt de ontvangst direct terug van 5 streepjes naar 1 streepje! En ook 3g indicatie verschijnt niet op scherm. Zet ik 3g uit dan heb ik direct weer maximale ontvangst, 5 streepjes.
Instellingen voor provider vodafone staan allemaal goed. Toch even " stel opnieuw in" gedaan; helpt niet. Ook reset van toestellen helpt niet.
Ik heb al meer posts gelezen van users met hetzelfde probleem. Is dit te wijten aan de ios6?.
Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft?

Edit: ik heb upgrades overigens vanaf de iphones gedaan, dus niet via itunes!

Edit. Probleem is opgelost. Ik had ooit mobiel dataverkeer laten blokkeren omdat mijn vorige samsung ongeoorloofd veel data slurpte zonder dat ik 3g aan had staan. Blokkade is nu opgeheven door vodafone en 3g werkt weer als vanouds.

Laatst gewijzigd door bertoes; 15-10-12 om 09:48.
  #23  
Oud 03-11-12, 11:50
renzie renzie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: zoetermeer
Berichten: 62
Standaard Geen 3G met IOS 6

je kan je APN handmatig instellen met de Iphone utility tool van Apple . zie iOS: Editing APN settings using iPhone Configuration Utility.

download de tool op je computer en maak een profiel aan binnen de tool en zet bij APN : "internet" . Installeer het aangemaakte profiel op je iphone middels USB. mobiel internet werkt nu weer op mijn iphone met T-mobile provider 13.0.

Tool voor Mac OSX : http://support.apple.com/kb/DL1465
Tool voor Windows : http://support.apple.com/kb/DL1466

renzie
  #24  
Oud 03-11-12, 20:10
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

vooraleer ik mobiel internet heb, moet ik even 3g aan en uit zetten daarna geen enkel probleem. na elke update moet ik altijd de instellingen opnieuw invoeren. nooit problemen gehad, tenzij dan dat ik 3G moet aan uitzetten voor ik internet heb.
  #25  
Oud 12-11-12, 19:34
fonskeVL fonskeVL is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 1
Standaard

bij installeren van Ios6 wordt APN van data provider gewist en moet opnieuw worden ingevoerd - case closed (I hope &#128560
  #26  
Oud 12-11-12, 21:38
4S1981 4S1981 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 10
Standaard

Ik had ook problemen met de mobiele data sinds IOS6.
3G een keertje uitschakelen en weer activeren helpt ook bij mij.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3G met IOS 4.2.1 blijvend in recovery loop -> geen herstel mogelijk lodevs Jailbreak 5 17-07-12 10:44
Geen auto verbinding met Wi-Fi sinds iOS 4.2.1 Tiestofan Wi-Fi 2 18-12-10 18:15
iPhone 3G: iOS 4.1 unlock met ultrasn0w Geen aanbieder kemeel Unlock 4 25-11-10 14:42
iPhone met iOs 4.0 geeft geen push notificaties voor ebuddy meer Raikonen1 iPhone algemeen 7 05-07-10 08:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.